Разклонението на третия метролъч ще тръгва от "Орлов мост" и ще стига до The Mall
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Разклонението на третия метролъч ще тръгва от "Орлов мост" и ще стига до The Mall

Разклонението на третия метролъч ще тръгва от "Орлов мост" и ще стига до The Mall

Експертен съвет разгледа два варианта за разширение на столичното метро

Мила Чернева
49392 прочитания

© Градът.бг


Новото разширение на метрото към квартал "Слатина" ще минава през търговски център The Mall на бул. "Цариградско шосе", край "Арена Армеец", зала "Фестивална", при румънското посолство до 31 СУ за чужди езици и мениджмънт "Иван Вазов" и след това ще се влива в основното трасе преди кръстовище "Орлов мост". Това реши експертен съвет в края на февруари, когато се разгледаха двата възможни варианта за новата част от третия метродиаметър.

Общата дължина на трасето e около 6040 м, а новите станции ще са седем. Изпълнителният директор на "Метрополитен" инж. Стоян Братоев обясни, че след като е избран вариант за маршрута, може да започне работа по идейния проект, пише "Градът.бг".

Вариантите

Автор на проучването, което представлява прогноза на търсенето и моделиране на натоварването по третия метродиаметър, е фирма "Транспро". През септември 2016 г. то е предадено на дружеството "Метрополитен", а е внесено в Направление "Архитектура и градоустройство" (НАГ) към Столичната община през януари тази година.

Експертният съвет, който обсъждаше вариантите за разширение на метрото, включва 58 членове, председател е главният архитект на София арх. Здравко Здравков, а заместник-председатели са арх. Бойка Къдрева и инж. Деляна Сеченска от НАГ.

Другият вариант за третия метродиаметър минава от бул. "Брюксел" по ул. "Проф. Цветан Лазаров", бул. "Асен Йорданов", ул. "Гео Милев" до бул. "Евлоги Георгиев". Вариантите са били сравнявани по показатели като дължина, брой метростанции, брой пътувания на ден, средна скорост на пътник и др., но вторият вариант отстъпва на първия по всички показатели. В избрания маршрут броят пътници в градския транспорт е по-голям.

Прогнозната стойност е около 250 млн. лв., но все още не е осигурено финансиране за разширението. Досега строителството на метрото се финансираше с европейски средства - по оперативна програма "Транспорт", но засега няма предвидени пари за новата отсечка до "Слатина".

Миналата седмица беше направен и пробивът за метрото при столичния квартал "Красно село". Третият метродиаметър ще свързва кварталите "Хаджи Димитър" и "Овча купел". Строителството трябваше да приключи в края на 2019г., но столичния кмет Йорданка Фандъкова заяви пред Канал 3, че има шанс проектът да бъде изпълнен по-рано – във втората половина на годината.

Автор: Градът.бг
Платените полицаи: 27 млн. лв. за 35 станции за 4 години

Общинското дружество "Метрополитен" обяви и обществена поръчка за осигуряване на полицейска охрана на метростанциите от първи и втори метродиаметър. Стойността на търга е 26.9 млн. лв. без ДДС. Процедурата е договаряне без предварителна покана за участие, а за изпълнител е поканена Столичната дирекция на вътрешните работи (СДВР). Става дума за охрана на 35 станции на метрото за период от четири години.

Метростанциите се охраняват само и единствено с полицейска охрана от пускането им в експлоатация. Обектът е оценен като такъв с особена важност и от значение за националната сигурност заради своите характеристики, сложност и голям пътникопоток, се посочва в документацията на поръчката. Тъй като по закон МВР има "специални или изключителни права" относно подобни обекти, Законът за обществените поръчки давал основание за провеждане на процедура на договаряне без предварителна покана за участие.

Сега предстои СДВР да представи своята оферта на "Метрополитен".

Фотограф: Надежда Чипева

Новото разширение на метрото към квартал "Слатина" ще минава през търговски център The Mall на бул. "Цариградско шосе", край "Арена Армеец", зала "Фестивална", при румънското посолство до 31 СУ за чужди езици и мениджмънт "Иван Вазов" и след това ще се влива в основното трасе преди кръстовище "Орлов мост". Това реши експертен съвет в края на февруари, когато се разгледаха двата възможни варианта за новата част от третия метродиаметър.

Общата дължина на трасето e около 6040 м, а новите станции ще са седем. Изпълнителният директор на "Метрополитен" инж. Стоян Братоев обясни, че след като е избран вариант за маршрута, може да започне работа по идейния проект, пише "Градът.бг".


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

16 коментара
  • 1
    stoletov avatar :-|
    stoletov

    Супер, кога да го очакваме?

  • 2
    lgrozeva avatar :-|
    Лили

    Ехааа, супер!

  • 3
    tqx27390935 avatar :-|
    T

    Според мен прибързано и глупаво правят завоя след залата на 4 км пак по Цариградско! Трябваше по дерето между Мусагеница и Младост да закарат метрото до ТУ (Лесото и ХТИ)! Естествено- прави се връзка с метростанция Мусагеница за линия 1! След това до Студентски град и оттам още малко нагоре до Макси или Околовръстното и разтоварване на трафика към Симеоново/Драгалевци!Другия вариант след Студенстки е прези Витоша пак до Черни връх и връзка с линия2! Това е метромрежа, обхващаща най-натовареното направление, с най-много движещи се (млади хора!). Другото са безмислени отклонения като на селски рейсове!

  • 4
    victorius avatar :-|
    victorius

    До коментар [#3] от "T":

    Според мен идеята е много добра, но найстина е важно да се продължи по посока Студенски град и да се затвори с линия 2. Освен това до Армеец според мен линията трябва да се движи по бул. "Шипченски проход" за да има по-удобна спирка до "Плиска". Плиска е доста натоварено място, а новата станция ще е еднокво отдалечена от тази на Интерпред.

  • 5
    alabalko avatar :-|
    alabalko

    До коментар [#4] от "victorius":

    Плиска в момента е натоварена, защото има бая автобуси и тролеи), които сноват през града и препокриват (или ще препокриват линиите на метрото). Ако от ЦГМ са умни в един момент ще спрат с автобусите, които кръстосват града и ще преминат към локални автобуси в кварталите, които да отвеждат пътниците по-близо до домовете им. Дори ако мислим по-смело, може да се замени с тролеи (нови трасета в кварталите), за да бъде София изцяло на електрически транспорт.

  • 6
    dkolov avatar :-|
    dkolov

    [quote#3:"T"]Трябваше по дерето между Мусагеница и Младост да закарат метрото до ТУ (Лесото и ХТИ)! Естествено- прави се връзка с метростанция Мусагеница за линия 1![/quote]

    Според мен това не е добро решение, защото има две метростанции, на три минути пеш. Много по-добре е да се пусне трамвая, който да вози пътници до тези метростанции.

  • 7
    tqx27390935 avatar :-|
    T

    До коментар [#6] от "dkolov":

    За мен най-важното е да се лови големия поток хора и то в активна възраст! Това разтоварва трафика и отказва хората от колите!Да забуташ метрото в квартала зад мола на Цариградско е супер тъпо, при положение è на самия булевард отпред има транспорт и то със специлна бус лента!

  • 8
    pav4o01 avatar :-|
    Павел

    Само за справка - Полигона (кварталът зад Дъ Мол) расте с най-бързи темпове в София - преди 5 години беше голо поле, сега има десетки кооперации , офиси за 10 000 човека, а в следващите 5 години ще има офиси за още 20 000 души в него - вече строят 2 офис сгради, има проект за още 3. Това без да броим вече построените кооперации и тези които ще се построят в бъдеще, защото 30% от квартала въобще не пипвано - разни бараки от едно време все още стоят. Реално там ще има бизнес клъстър с много млади и добре платени хора. Отделно има Тех Парк.

    Студентски град ще има метро, но няма да е по тая линия, а по линия 2, където в момента свършва в Парадайс, която най-вероятно ще има отклонение за Драгалевци, а сегашната линия да завърти към Витоша/Студентски град. Но и там е дълго пътуването до центъра/СУ/Лозенец. Засега най-доброто е трамвай за довозващ транспорт до Г.М. Димитров на всеки 10 минути. А и нека си признаем - всички студенти след като завършат се махат от тоя квартал - реално лекциите не са по-важни от работата, точно обратното, затова и Студентски не е приоритет в момента на ниво Метро.

  • 9
    vldblv avatar :-|
    vbikbh

    27000000/35/48 значи 16000 лв на месец за охрана на 1 станция на метрото. Ако там 24/7 има 3 двойки полицаи на 3 смени, сметката излиза по 1777 лв на полицай на месец.

  • 10
    kirka80286 avatar :-P
    kirka80286

    Я пак проверете, може лошите комунисти да са изкопали още някой и друг тунел, като тоя от стадиона до Интерпред. Да може да срежем някоя лента, норматива да изпълним пък, Слатина и Гео Милев - съжалей боку.


Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK