Разклонението на третия метролъч ще тръгва от "Орлов мост" и ще стига до The Mall
Експертен съвет разгледа два варианта за разширение на столичното метро
Най-важното от света на личните финанси, пазарите и управлението на спестяванията.
Новото разширение на метрото към квартал "Слатина" ще минава през търговски център The Mall на бул. "Цариградско шосе", край "Арена Армеец", зала "Фестивална", при румънското посолство до 31 СУ за чужди езици и мениджмънт "Иван Вазов" и след това ще се влива в основното трасе преди кръстовище "Орлов мост". Това реши експертен съвет в края на февруари, когато се разгледаха двата възможни варианта за новата част от третия метродиаметър.
Общата дължина на трасето e около 6040 м, а новите станции ще са седем. Изпълнителният директор на "Метрополитен" инж. Стоян Братоев обясни, че след като е избран вариант за маршрута, може да започне работа по идейния проект, пише "Градът.бг".
Статията, която искате да прочетете е част от архива на "Капитал", който е достъпен само за абонати. Той включва над 200 000 стати с всичко за бизнеса, политиката и обществото в България от 1993 г. насам.
Абонирайте сеВъзползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент
2 лв. / седмица за 12 седмици * Към офертата
* Aбонамент за Капитал - 2 лв./седмица през първите 12 седмици, а след това - 7.25 лв./седмица. Абонаментът Ви ще бъде подновяван автоматично и таксуван на месечна база. Може да прекратите по всяко време. Само за нови абонати, физически лица.
16 коментара
Супер, кога да го очакваме?
Ехааа, супер!
Според мен прибързано и глупаво правят завоя след залата на 4 км пак по Цариградско! Трябваше по дерето между Мусагеница и Младост да закарат метрото до ТУ (Лесото и ХТИ)! Естествено- прави се връзка с метростанция Мусагеница за линия 1! След това до Студентски град и оттам още малко нагоре до Макси или Околовръстното и разтоварване на трафика към Симеоново/Драгалевци!Другия вариант след Студенстки е прези Витоша пак до Черни връх и връзка с линия2! Това е метромрежа, обхващаща най-натовареното направление, с най-много движещи се (млади хора!). Другото са безмислени отклонения като на селски рейсове!
До коментар [#3] от "T":
Според мен идеята е много добра, но найстина е важно да се продължи по посока Студенски град и да се затвори с линия 2. Освен това до Армеец според мен линията трябва да се движи по бул. "Шипченски проход" за да има по-удобна спирка до "Плиска". Плиска е доста натоварено място, а новата станция ще е еднокво отдалечена от тази на Интерпред.
До коментар [#4] от "victorius":
Плиска в момента е натоварена, защото има бая автобуси и тролеи), които сноват през града и препокриват (или ще препокриват линиите на метрото). Ако от ЦГМ са умни в един момент ще спрат с автобусите, които кръстосват града и ще преминат към локални автобуси в кварталите, които да отвеждат пътниците по-близо до домовете им. Дори ако мислим по-смело, може да се замени с тролеи (нови трасета в кварталите), за да бъде София изцяло на електрически транспорт.
[quote#3:"T"]Трябваше по дерето между Мусагеница и Младост да закарат метрото до ТУ (Лесото и ХТИ)! Естествено- прави се връзка с метростанция Мусагеница за линия 1![/quote]
Според мен това не е добро решение, защото има две метростанции, на три минути пеш. Много по-добре е да се пусне трамвая, който да вози пътници до тези метростанции.
До коментар [#6] от "dkolov":
За мен най-важното е да се лови големия поток хора и то в активна възраст! Това разтоварва трафика и отказва хората от колите!Да забуташ метрото в квартала зад мола на Цариградско е супер тъпо, при положение è на самия булевард отпред има транспорт и то със специлна бус лента!
Само за справка - Полигона (кварталът зад Дъ Мол) расте с най-бързи темпове в София - преди 5 години беше голо поле, сега има десетки кооперации , офиси за 10 000 човека, а в следващите 5 години ще има офиси за още 20 000 души в него - вече строят 2 офис сгради, има проект за още 3. Това без да броим вече построените кооперации и тези които ще се построят в бъдеще, защото 30% от квартала въобще не пипвано - разни бараки от едно време все още стоят. Реално там ще има бизнес клъстър с много млади и добре платени хора. Отделно има Тех Парк.
Студентски град ще има метро, но няма да е по тая линия, а по линия 2, където в момента свършва в Парадайс, която най-вероятно ще има отклонение за Драгалевци, а сегашната линия да завърти към Витоша/Студентски град. Но и там е дълго пътуването до центъра/СУ/Лозенец. Засега най-доброто е трамвай за довозващ транспорт до Г.М. Димитров на всеки 10 минути. А и нека си признаем - всички студенти след като завършат се махат от тоя квартал - реално лекциите не са по-важни от работата, точно обратното, затова и Студентски не е приоритет в момента на ниво Метро.
27000000/35/48 значи 16000 лв на месец за охрана на 1 станция на метрото. Ако там 24/7 има 3 двойки полицаи на 3 смени, сметката излиза по 1777 лв на полицай на месец.
Я пак проверете, може лошите комунисти да са изкопали още някой и друг тунел, като тоя от стадиона до Интерпред. Да може да срежем някоя лента, норматива да изпълним пък, Слатина и Гео Милев - съжалей боку.
Нов коментар
За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.