С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
4 7 мар 2017, 18:07, 10161 прочитания

Четири са кандидатите да поддържат мотрисите на БДЖ

Една българска и три чуждестранни компании се състезават за договора за 137 млн. лв.

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Само компаниите, които преминат предварителния подбор, ще бъдат поканени да подадат техническа и ценова оферта.
Четири компании подадоха заявления за поддръжка и ремонт на мотриси Siemens на "БДЖ Пътнически превози". Предлаганият договор е за срок от пет години и е на стойност до 137 млн. лв. Очаквано в надпреварата практически липсва българско участие, като единственият такъв кандидат подаде непълни документи, а и за него е предварително известно, че не отговаря на финансовите условия. Така освен регистрираната в Русе "Експрес сервиз" желание да поддържат общо 46 броя дизелови и електрически мотриси на държавния превозвач заявиха обединение на германската Siemens, унгарското дружество на швейцарската Stadler и румънската Alstom Transport. Предстои документите да бъдат разгледани от тръжната комисия, след което преминалите предварителния подбор участници ще бъдат поканени да предоставят техническа и ценова оферта. Комисията е сформирана да работи до началото на септември, което означава, че очакванията са дотогава да има избран изпълнител.

Полукандидат


Единственият български кандидат е русенският завод за производство на маневрени локомотиви "Експрес сервиз". Компанията работи с редица частни железопътни компании, но традиционно не успява да пробие в поръчките на БДЖ. Повече от година "Експрес сервиз" чака да получи сертификат за ремонт на мотриси, които имат пътническа част, от Изпълнителна агенция "Железопътна инфраструктура", но такъв все още не е издаден, въпреки че срокът е четири месеца. В същото време русенското дружество не отговаря и на изискванията за приходи от поне 80 млн. лв. за последните три финансови години, като за 2015 г. оборотът му е 6.3 млн. лв. При отварянето на заявленията във вторник стана ясно и че липсва единият от сертификатите по ISO. "Причината да участваме въобще в процедурата е, че така ще можем да обжалваме", каза управителят Цветелин Колев. Още при откриването на поръчката от компанията коментираха, че изискванията са ограничаващи и победителят е предрешен.

Чуждестранно участие

Всичките останали кандидати на практика са чуждестранни. Донякъде изключение прави ДЗЗД "Обединение Дезиро Сименс", в което германската Siemens AG участва заедно с българското си дружество "Сименс". При отварянето на документите стана ясно, че ако спечели поръчката, обединението ще използва базата на "Експрес сервиз" за поддръжка и ремонт на мотрисите. По думите на Колев обаче българската фирма не е част от обединението, а само партньор.



Очаквано в надпреварата се включи и швейцарската Stadler, която подаде заявление чрез унгарското си дружество "Щадлер Унгария Железопътна поддръжка КФТ". По този начин специалистите й ще са по-близко до България, а компанията би могла да ползва четирите бази на БДЖ за ремонтните дейности, ако успее да се договори с държавното дружество. Такава възможност беше предвидена още в началото на поръчката, но условията ще се уточняват с победителя след подписването на договора.

Кандидат за поръчката е и румънската "Алстом транспорт", част от френската Alstom.

Удължаване

Обществената поръчка беше открита на 3 януари, като заявления трябваше да се подават до 7 февруари. Срокът обаче беше удължен до 6 март, след като процедурата беше спряна временно заради подадена жалба. Справка на сайта на Комисията за защита на конкуренцията показва, че жалбоподател е "Жп тракция – София", но антимонополното ведомство в крайна сметка е отказало да образува производство. Затова и няма информация какви са били аргументите на дружеството.

"Жп тракция – София" е регистрирано през юли миналата година с 10 лв. капитал. Както се вижда и от името, фирмата е тясно свързана с "Жп тракция", която пък е свързана с Васил Божков. Едноличен собственик на първото дружество се води Георки Кръстев, който е и управител на второто, където пък собственик е Николай Кръстев. От миналата година "Жп тракция" успешно печели поръчки на държавния превозвач, макар че в тази процедура не участва.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Етикети: Siemens БДЖ ремонт

Прочетете и това

Вдигането на такса смет може да се отложи Вдигането на такса смет може да се отложи

Министерството на екологията търси варианти за намаление на отчисленията, които общините правят към РИОСВ

10 дек 2019, 506 прочитания

Вечерни новини: Газовата борса тръгна, допингът изхвърли Русия от всички спортове 1 Вечерни новини: Газовата борса тръгна, допингът изхвърли Русия от всички спортове

И още: ЕК разреши помощ от 3.2 млрд. евро за 7 държави за развитие на батериите за коли; президентите на Русия и Украйна започват разговори за решения на конфликта в Украйна

9 дек 2019, 2138 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Политика" Затваряне
Биопроизводителите недоволстват от спрян прием на заявления за субсидии

102 млн. евро са предвидени до 2020 г. за биопроизводство, но вероятно вече са изчерпани

Още от Капитал
Какво прави една реклама ефективна

Николай Караджов, Светослава Диновска и Радомир Иванов от агенцията Saatchi&Saatchi Sofia, пред "Капитал"

Къде е еко-то в данъка за колите

Новите данъчни идеи на София се мотивират със замърсяването на въздуха, но реално нямат връзка с това

Румънското управленско дуо: От едната страна на барикадата

Новият премиер Лудовик Орбан и преизбраният президент Клаус Йоханис обещават про-ЕС ера и реформи в Румъния

Анестезиолозите на алианса

Лидерската среща на НАТО в Лондон се проведе "на обезболяващи", позаглади противоречията и отложи решаването на фундаменталните проблеми за по-късно

Нова концепция: Bagri by Boykovski

"Искаме да придадем повече характер на заведението и на храната, която предлагаме"

Гледни точки

Новата поредица прожекции "Киноточка" започва с документален филм за музиката в киното

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10