С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
4 7 мар 2017, 18:07, 10112 прочитания

Четири са кандидатите да поддържат мотрисите на БДЖ

Една българска и три чуждестранни компании се състезават за договора за 137 млн. лв.

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Само компаниите, които преминат предварителния подбор, ще бъдат поканени да подадат техническа и ценова оферта.
Четири компании подадоха заявления за поддръжка и ремонт на мотриси Siemens на "БДЖ Пътнически превози". Предлаганият договор е за срок от пет години и е на стойност до 137 млн. лв. Очаквано в надпреварата практически липсва българско участие, като единственият такъв кандидат подаде непълни документи, а и за него е предварително известно, че не отговаря на финансовите условия. Така освен регистрираната в Русе "Експрес сервиз" желание да поддържат общо 46 броя дизелови и електрически мотриси на държавния превозвач заявиха обединение на германската Siemens, унгарското дружество на швейцарската Stadler и румънската Alstom Transport. Предстои документите да бъдат разгледани от тръжната комисия, след което преминалите предварителния подбор участници ще бъдат поканени да предоставят техническа и ценова оферта. Комисията е сформирана да работи до началото на септември, което означава, че очакванията са дотогава да има избран изпълнител.

Полукандидат


Единственият български кандидат е русенският завод за производство на маневрени локомотиви "Експрес сервиз". Компанията работи с редица частни железопътни компании, но традиционно не успява да пробие в поръчките на БДЖ. Повече от година "Експрес сервиз" чака да получи сертификат за ремонт на мотриси, които имат пътническа част, от Изпълнителна агенция "Железопътна инфраструктура", но такъв все още не е издаден, въпреки че срокът е четири месеца. В същото време русенското дружество не отговаря и на изискванията за приходи от поне 80 млн. лв. за последните три финансови години, като за 2015 г. оборотът му е 6.3 млн. лв. При отварянето на заявленията във вторник стана ясно и че липсва единият от сертификатите по ISO. "Причината да участваме въобще в процедурата е, че така ще можем да обжалваме", каза управителят Цветелин Колев. Още при откриването на поръчката от компанията коментираха, че изискванията са ограничаващи и победителят е предрешен.

Чуждестранно участие

Всичките останали кандидати на практика са чуждестранни. Донякъде изключение прави ДЗЗД "Обединение Дезиро Сименс", в което германската Siemens AG участва заедно с българското си дружество "Сименс". При отварянето на документите стана ясно, че ако спечели поръчката, обединението ще използва базата на "Експрес сервиз" за поддръжка и ремонт на мотрисите. По думите на Колев обаче българската фирма не е част от обединението, а само партньор.



Очаквано в надпреварата се включи и швейцарската Stadler, която подаде заявление чрез унгарското си дружество "Щадлер Унгария Железопътна поддръжка КФТ". По този начин специалистите й ще са по-близко до България, а компанията би могла да ползва четирите бази на БДЖ за ремонтните дейности, ако успее да се договори с държавното дружество. Такава възможност беше предвидена още в началото на поръчката, но условията ще се уточняват с победителя след подписването на договора.

Кандидат за поръчката е и румънската "Алстом транспорт", част от френската Alstom.

Удължаване

Обществената поръчка беше открита на 3 януари, като заявления трябваше да се подават до 7 февруари. Срокът обаче беше удължен до 6 март, след като процедурата беше спряна временно заради подадена жалба. Справка на сайта на Комисията за защита на конкуренцията показва, че жалбоподател е "Жп тракция – София", но антимонополното ведомство в крайна сметка е отказало да образува производство. Затова и няма информация какви са били аргументите на дружеството.

"Жп тракция – София" е регистрирано през юли миналата година с 10 лв. капитал. Както се вижда и от името, фирмата е тясно свързана с "Жп тракция", която пък е свързана с Васил Божков. Едноличен собственик на първото дружество се води Георки Кръстев, който е и управител на второто, където пък собственик е Николай Кръстев. От миналата година "Жп тракция" успешно печели поръчки на държавния превозвач, макар че в тази процедура не участва.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Етикети: Siemens БДЖ ремонт

Прочетете и това

Вечерни новини: Британските власти откриха 39 тела в камион от България, кметът на Несебър вече е в ареста Вечерни новини: Британските власти откриха 39 тела в камион от България, кметът на Несебър вече е в ареста

И още: Правителството разреши на "ЦСКА-София" да строи в Борисовата градина, а Путин и Ердоган се разбраха за буферна зона в Сирия

23 окт 2019, 865 прочитания

Премиерът разпореди: "Български пощи" ще доставя и продава вестници 2 Премиерът разпореди: "Български пощи" ще доставя и продава вестници

Така държавната компания може да поеме от Пеевски най-неатрактивната дейност - нощната логистика

23 окт 2019, 1745 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Политика" Затваряне
Биопроизводителите недоволстват от спрян прием на заявления за субсидии

102 млн. евро са предвидени до 2020 г. за биопроизводство, но вероятно вече са изчерпани

Още от Капитал
Новите инженери на "Бош"

Германската група направи инженеринг център в София, който разработва технологии за автомобилната индустрия

Истерията за Стратегия за детето: С нами и Бог, и руската пропаганда

Интересите на ултраконсервативни "християнски" организации, руски хибридчици, "патриоти" и политически опортюнисти са прикрити зад огромния шум в социалните мрежи

Германия си иска парите

Започва сагата с приемането на бюджета на ЕС за периода 2021 - 2027

Сирийската авантюра на Ердоган подкопава НАТО

Може ли Северноатлантическият алианс бъде въвлечен във война заради Турция

Шведска маса в гората

Три места в Швеция, където отглеждат и събират храната си сами по устойчивата формула "от земята в чинията"

Кино: "Близнакът"

Анг Лий опитва екшън трилър от ново поколение

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10