С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
Вход | Регистрация
4 7 мар 2017, 18:07, 9946 прочитания

Четири са кандидатите да поддържат мотрисите на БДЖ

Една българска и три чуждестранни компании се състезават за договора за 137 млн. лв.

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Само компаниите, които преминат предварителния подбор, ще бъдат поканени да подадат техническа и ценова оферта.
Четири компании подадоха заявления за поддръжка и ремонт на мотриси Siemens на "БДЖ Пътнически превози". Предлаганият договор е за срок от пет години и е на стойност до 137 млн. лв. Очаквано в надпреварата практически липсва българско участие, като единственият такъв кандидат подаде непълни документи, а и за него е предварително известно, че не отговаря на финансовите условия. Така освен регистрираната в Русе "Експрес сервиз" желание да поддържат общо 46 броя дизелови и електрически мотриси на държавния превозвач заявиха обединение на германската Siemens, унгарското дружество на швейцарската Stadler и румънската Alstom Transport. Предстои документите да бъдат разгледани от тръжната комисия, след което преминалите предварителния подбор участници ще бъдат поканени да предоставят техническа и ценова оферта. Комисията е сформирана да работи до началото на септември, което означава, че очакванията са дотогава да има избран изпълнител.

Полукандидат


Единственият български кандидат е русенският завод за производство на маневрени локомотиви "Експрес сервиз". Компанията работи с редица частни железопътни компании, но традиционно не успява да пробие в поръчките на БДЖ. Повече от година "Експрес сервиз" чака да получи сертификат за ремонт на мотриси, които имат пътническа част, от Изпълнителна агенция "Железопътна инфраструктура", но такъв все още не е издаден, въпреки че срокът е четири месеца. В същото време русенското дружество не отговаря и на изискванията за приходи от поне 80 млн. лв. за последните три финансови години, като за 2015 г. оборотът му е 6.3 млн. лв. При отварянето на заявленията във вторник стана ясно и че липсва единият от сертификатите по ISO. "Причината да участваме въобще в процедурата е, че така ще можем да обжалваме", каза управителят Цветелин Колев. Още при откриването на поръчката от компанията коментираха, че изискванията са ограничаващи и победителят е предрешен.

Чуждестранно участие

Всичките останали кандидати на практика са чуждестранни. Донякъде изключение прави ДЗЗД "Обединение Дезиро Сименс", в което германската Siemens AG участва заедно с българското си дружество "Сименс". При отварянето на документите стана ясно, че ако спечели поръчката, обединението ще използва базата на "Експрес сервиз" за поддръжка и ремонт на мотрисите. По думите на Колев обаче българската фирма не е част от обединението, а само партньор.



Очаквано в надпреварата се включи и швейцарската Stadler, която подаде заявление чрез унгарското си дружество "Щадлер Унгария Железопътна поддръжка КФТ". По този начин специалистите й ще са по-близко до България, а компанията би могла да ползва четирите бази на БДЖ за ремонтните дейности, ако успее да се договори с държавното дружество. Такава възможност беше предвидена още в началото на поръчката, но условията ще се уточняват с победителя след подписването на договора.

Кандидат за поръчката е и румънската "Алстом транспорт", част от френската Alstom.

Удължаване

Обществената поръчка беше открита на 3 януари, като заявления трябваше да се подават до 7 февруари. Срокът обаче беше удължен до 6 март, след като процедурата беше спряна временно заради подадена жалба. Справка на сайта на Комисията за защита на конкуренцията показва, че жалбоподател е "Жп тракция – София", но антимонополното ведомство в крайна сметка е отказало да образува производство. Затова и няма информация какви са били аргументите на дружеството.

"Жп тракция – София" е регистрирано през юли миналата година с 10 лв. капитал. Както се вижда и от името, фирмата е тясно свързана с "Жп тракция", която пък е свързана с Васил Божков. Едноличен собственик на първото дружество се води Георки Кръстев, който е и управител на второто, където пък собственик е Николай Кръстев. От миналата година "Жп тракция" успешно печели поръчки на държавния превозвач, макар че в тази процедура не участва.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Етикети: Siemens БДЖ ремонт

Прочетете и това

Чуждите инвестиции остават на минус и през април Чуждите инвестиции остават на минус и през април

Покупката на Сосиете женерал Експресбанк от ДСК тегли общия резултат надолу

19 юни 2019, 518 прочитания

Бивши пътни шефове пратени на съд заради магистрала "Марица" Бивши пътни шефове пратени на съд заради магистрала "Марица"

Лазар Лазаров, Дончо Атанасов и Илиана Захариева са обвинени в безстопанственост, като това е третият опит това дело да влезе в съда

19 юни 2019, 699 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "България" Затваряне
Биопроизводителите недоволстват от спрян прием на заявления за субсидии

102 млн. евро са предвидени до 2020 г. за биопроизводство, но вероятно вече са изчерпани

Частните парчета от парка

Устройственият план на Борисова градина осветли няколко съмнителни сделки, останали под радара на общественото внимание 20 години

Случаят "Голунов": Делото е закрито, последствията остават

Обратният завой по аферата с арестувания журналист е сигнал за нарастващата нервност в Кремъл от всякакво надигане на недоволство

"Слънчо" поглежда отвъд хоризонта

С проект по "Конкурентоспособност" за 1.6 млн. лв. компанията ще започне да изнася детски храни в региона

България изнася все повече машини и авточасти

Увеличението във външната търговия през 2015 г. идва основно от пазарите на ЕС. Спад има при суровините, но той е ценови

Ново място: "Домашен Магазин"

Деликатесен магазин и кафене в едно

Ядрен резонанс: на какво се дължи безпрецедентният успех на сериала "Чернобил"

Сериалът е смразяващо актуален днес, когато темата за размитите граници между истинно и лъжливо вълнуват обществото