С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
18 9 мар 2017, 18:24, 34858 прочитания

Китайската CRRC предлага на БДЖ влакове, завод и рефинансиране на дългове

Държавният концерн е пратил инвестиционно намерение до транспортното министерство

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Липсват детайли - като например при каква лихва и срок ще е рефинансирането и как без търг БДЖ ще избере конкретни китайски влакове.
Държавният китайски концерн China Railway Rolling Stock Corporation (CRRC) има предложение да реши част от проблемите на БДЖ. Корпорацията, която е един от най-големите производители на железопътен подвижен състав, е представила на министъра на транспорта Христо Алексиев инвестиционно намерение с предложения за стратегическо сътрудничество. Това беше съобщено от министерството.

Основните предложения са три. Да се рефинансират старите задължения на "Холдинг БДЖ" в размер на 130 млн. евро. Второто предложение е да се финансира доставката на нови електрически и дизелови мотрисни влакове в размер на 170 млн. евро. Третото е да се инвестира в нов завод за асемблиране на електрически и дизелови мотрисни влакове в България.


От министерството съобщават, че следващата крачка в двустранните отношения е сформирането на работна група с участието на представители на МТИТС, БДЖ, CRRC и китайски финансови институции.

Преди седмица по време на посещение в Черепишкия манастир с атракционен влак служебният премиер Огнян Герджиков обяви, че CRRC е готова да инвестира 500 млн. лв., като сумата може да достигне до 600 млн. лв. при определени условия.

В съобщението на министерство на транспорта не се посочва при какви условия китайската компания предлага инвестициите си, но неотдавна при посещението на нейни представители в министерството Алексиев обяви, че идеята е инвестицията да се изплаща с капиталовия трансфер от държавата към БДЖ, който ще бъде гаранция за китайската страна.



Липсват детайли - като например при каква лихва и срок ще е рефинансирането и как без търг БДЖ ще избере конкретни китайски влакове.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Кой още е отговорен за водната кризата в Перник Кой още е отговорен за водната кризата в Перник

Документи доказват, че МРРБ не упражнява активно ролята си на принципал на ВиК-тата, а бившият кмет и областният управител са абдикирали от задачите си

21 яну 2020, 206 прочитания

Искането за по-тежки наказания за непълнолетни престъпници: Нищо чудно, че юристите са бесни Искането за по-тежки наказания за непълнолетни престъпници: Нищо чудно, че юристите са бесни

България ликвидира научните центрове по криминология, а премиерът Борисов поръчва "светкавични законови мерки" срещу убийства

21 яну 2020, 369 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Политика" Затваряне
Турция отговори с контраобвинение срещу България

Югоизточната ни съседка призова да не се ограничават политическите права на малцинствата

Още от Капитал
Два милиарда евро бонус за енергийния преход

България ще получи субсидия от ЕС, за да се справи с последиците от закриването на въглищните централи

Първи борсов тест за 2020

Интересът към предложените 14% от акциите на "Телелинк" в края на януари, ще е показателен за апетита на инвеститорите

Най-печелившите взаимни фондове за 2019 г.

Българските инвестиционни схеми реализираха много успешна година, а чуждите борси са основният източник на печалби

Либийската авантюра на Ердоган

Турският президент вдигна залозите в хибридната война за контрола над бившата северноафриканска джамахирия* на Муамар Кадафи

Зеленият път

Как неизползваните жп линии в София може да се превърнат във велоалеи и пешеходни зони

Всичко се връща, Руши също

Рушен Видинлиев за новите си роли и преоткритата страст към музиката

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10