Китайската CRRC предлага на БДЖ влакове, завод и рефинансиране на дългове

Държавният концерн е пратил инвестиционно намерение до транспортното министерство

China Railway Rolling Stock Corporation (CRRC)
China Railway Rolling Stock Corporation (CRRC)    ©  China Railway Rolling Stock Corporation (CRRC)
China Railway Rolling Stock Corporation (CRRC)
China Railway Rolling Stock Corporation (CRRC)    ©  China Railway Rolling Stock Corporation (CRRC)
Липсват детайли - като например при каква лихва и срок ще е рефинансирането и как без търг БДЖ ще избере конкретни китайски влакове.

Държавният китайски концерн China Railway Rolling Stock Corporation (CRRC) има предложение да реши част от проблемите на БДЖ. Корпорацията, която е един от най-големите производители на железопътен подвижен състав, е представила на министъра на транспорта Христо Алексиев инвестиционно намерение с предложения за стратегическо сътрудничество. Това беше съобщено от министерството.

Основните предложения са три. Да се рефинансират старите задължения на "Холдинг БДЖ" в размер на 130 млн. евро. Второто предложение е да се финансира доставката на нови електрически и дизелови мотрисни влакове в размер на 170 млн. евро. Третото е да се инвестира в нов завод за асемблиране на електрически и дизелови мотрисни влакове в България.

От министерството съобщават, че следващата крачка в двустранните отношения е сформирането на работна група с участието на представители на МТИТС, БДЖ, CRRC и китайски финансови институции.

Преди седмица по време на посещение в Черепишкия манастир с атракционен влак служебният премиер Огнян Герджиков обяви, че CRRC е готова да инвестира 500 млн. лв., като сумата може да достигне до 600 млн. лв. при определени условия.

В съобщението на министерство на транспорта не се посочва при какви условия китайската компания предлага инвестициите си, но неотдавна при посещението на нейни представители в министерството Алексиев обяви, че идеята е инвестицията да се изплаща с капиталовия трансфер от държавата към БДЖ, който ще бъде гаранция за китайската страна.

Липсват детайли - като например при каква лихва и срок ще е рефинансирането и как без търг БДЖ ще избере конкретни китайски влакове.

Close
Бюлетин
Бюлетин

Вечерни новини

Най-важното от деня. Всяка делнична вечер в 18 ч.


18 коментара
  • 1
    duong.vat avatar :-|
    duongvat

    Ще се заробим с китайски боклуци, нищо друго.

    България може и сама да реши проблемите в БДЖ и да я превърне в печелившо предприятие, като:
    1. Закрие линиите до села и паланки. Железницата да свързва и да спира само в големите градове, т.е. 4-5 лъча в цялата страна.
    2. Забрани автобусните превози между градове, свързани с железница, както е в много бели страни.
    3. Инвестира няколко милиарда в изграждането на високоскоростни ЖП-линии, позволяващи скорост над 300 км/ч и покупка на модерни влакове, които да се движат с поне 200 км/ч.
    4. Свърже ЖП мрежата с летищата, т.е. ЖП-спирки в самите терминали на летище София, Пловдив, Бургас, Варна.
    5. Обедини автогарите и ЖП-гарите в едно, както и с градския транспорт. Слизаш от влака и се качваш на автобус за друг град или на метро, трамвай, тролей, без да напускаш гарата и да се мокриш, да ловиш таксита, да мъкнеш куфари и пр. Цялата транспортна система да е свързана. Да можеш с един билет да пътуваш с държавния влак и да се прекачиш на метро или на междуградски автобус след това.
    6. ЖП-линията София-Бургас да продължава през Сл. Бряг към Варна.
    7. Високоскоростна жп-връзка с балканските столици и Западна Европа.
    8. Модерна електронна система за билети и край на гратисчиите.

    Докато се мисли и действа на парче и с компромиси, нищо няма да се получи.

  • 2
    duong.vat avatar :-|
    duongvat

    Модерният железопътен транспорт е най-екологичният транспорт, безопасен, бърз и се задвижва от ел. енергия, която сами си произвеждаме, т.е. води до енергийна независимост и по-малко изтичане на капитали навън. Бъдещето е в ЖП-транспорта и развитието му трябва да бъде сред основните приоритети на България, заедно с образованието и пр. В това трябва да се инвестира за да вървим напред.

  • 3
    shisharko avatar :-|
    shisharko

    На служебното правителство не му е работа и няма мандат да се замесва в големи и дългосрочни инвестиционни проекти. Нещо ми намирисва тази работа.

    Идват избори, ново избрано правителство, тогава да видим. Да не стане после както с Пирин.

  • 4
    tonywalker avatar :-|
    tonywalker

    Добре, че мозъци като #1 в тази дискусия нямат власт. Китай е стратегически инвеститор и приказки за китаисйки боклуци и забрана на автобусни превози са глупави. Само ще кажа, че днес Китай са водещи в производствотона железници, че даже и най-технологично напреднали.

  • 5
    dagama avatar :-P
    da_gama

    Случайно #1 да се в возил на високоскоростен влак в Китай?
    Да е виждал вагоните и инфраструктурата там?
    Има ли представа за какво става въпрос?
    Това , че България и БДЖ не може да се оправят си личи - вижте на какво причличат влаковете, локомотивите и сигурността свързана с тях. За депата , в които се извършват ремонти и поддръжка - там хората са в пещерната ера.

  • 6
    kokobanana21 avatar :-|
    kokobanana21

    Ако наистина дойдат високотехнологични влакове и вагони от Китай, ще бъде добре, но най-важният проблем в статията е загатнат най-накрая - как точно без търгове БДЖ ще избере точно китайски влакове? Трябва юристите да помислят много сериозно как точно да стане. И мен ме притеснява, че служ. кабинет се занимава с такива дългосрочни проекти, без да са ясни детайлите по тези инвестиции.
    Иначе няма спор - китайските високоскоростни влакове са на изключително ниво. Обикновените не мисля, че си струват, обаче.

  • 7
    chichi01 avatar :-?
    Чичи (Ice Man's fan)

    С изключение на фактите, че временно правителство няма абсолютно никакъв мандат за ходове и решения от подобен мащаб, то новината е очаквана и много добра. Със сигурност това е резултат от работата на поне две предишни правителства, без да се наемам да уточнявам дали са само на ГЕРБ или и на орешарското. Всички, които се интересуват си спомнят посещенията на икономически форуми през годините в Китай, на не една наша държавна делегация. Някакви взаимоотношения с китайски инвеститори в различни сфери у нас съществуват вече от няколко години. БДЖ не е кауза пердута, но за съжаление е нещо като Булгартабак, преди приватизацията му. Има прекалено много политика вплетена в него, та да се мисли и действа практично с проблемите му...

  • 8
    atropin avatar :-|
    atropin

    Нещо гнило има в тази работа. Защо им е на китайците да инвестират в черната дупка БДЖ? Предприятието е до такава степен проядено от корупция, че е невъзможно да бъде оздравено. Влакова композиция вози 5 (пет) човека с пенсионерски билети. Във вагоните студ или жега (според сезона) и адска мизерия (независимо от сезона).
    Като купят нови вагони и ги пуснат по направлението Лом - Брусарци пак няма да има кой да се вози. Железният път не позволява висока скорост, София - Варна се взема за 9 часа. Как ще излезе на печалба инвеститорът?

  • 9
    duong.vat avatar :-|
    duongvat

    До коментар [#4] от "tonywalker":

    Малоумник, дали ще закупим китайски, японски, европейски или други локомотиви и вагони ще зависи от офертите им, от преценка на качество, цена и т.н. Такива предложения "дай ми - на ти", и то пред служебно правителство, са меко казано нелепи и не е трудно да се досетиш за какво става въпрос. Всичко китайско като цяло е боклук, да, такъв имидж са си изградили и затова им се радват само в страни от 3-тия свят.
    Кое е глупаво тъпанарино? Когато ЖП-транспортът стане приоритет и когато всички видове транспорт се свържат в една обща система, най-логично е да не се дублират, а да се допълват. Влаковете за дълги и средни разстояния, автобусите за къси. Слизаш от едното и се качваш на другото. А не дъмпинг и селски тарикатщини като сега.

  • 10
    duong.vat avatar :-|
    duongvat

    [quote#5:"da_gama"]Случайно #1 да се в возил на високоскоростен влак в Китай?[/quote]
    И да съм се возил трябва да ахкам и охкам от еуфория по банкянски ли смешнико, едно е да се возиш, друго е да знаеш техническите им характеристики, статистика за аварии, безопасност, сигурност и пр. и да ги сравниш с японските, европейските и т.н. Имат и автомобили, и небостъргачи, и смартфони, Китай произвежда всичко, това не значи че е качествено.


Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход