Невъзпитаните карикатуристи и Голямата сянка

"Изчезването" на "Прас-прес" от сергиите е показателно за това как овладяването на разпространителския пазар направи възможно заглушаването на гласове и бизнеси

На 8 март екипът на "Прас-прес" собственоръчно раздаваше копия от липсващия по сергиите първи брой на вестника
На 8 март екипът на "Прас-прес" собственоръчно раздаваше копия от липсващия по сергиите първи брой на вестника    ©  Велко Ангелов
На 8 март екипът на "Прас-прес" собственоръчно раздаваше копия от липсващия по сергиите първи брой на вестника
На 8 март екипът на "Прас-прес" собственоръчно раздаваше копия от липсващия по сергиите първи брой на вестника    ©  Велко Ангелов

"Да се надяваме, че ние сме капката, която ще прелее чашата и главният прокурор ще се поинтересува какво означава да си вършиш работата като журналист в България." С тези думи карикатуристът Чавдар Николов, част от екипа на новото сатирично издание "Прас-прес", се опита да обясни измерението на вредата от това, че то не успя да достигне до своята публика миналата седмица.

Макар и по същество търговски спор между издатели и разпространителска фирма, "изчезването" на "Прас-прес" от сергиите има и важно символно значение. Първо, защото за пореден път привлече вниманието на обществото върху овладяването на разпространението на печатни издания от един политико-икономически кръг, близък до всяка власт, който решава не само кое издание може да достигне до аудиторията, но и коя гледна точка, кое мнение могат да се разпространяват свободно и по правилата на пазара. И второ, защото поставя в светлината на прожекторите КЗК, институцията, която може да избере да прекрати тази порочна ситуация или да си затвори очите за втори път.


Благодарим Ви, че четете Капитал!

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.

Вече съм абонат Абонирайте се