Трамваи на 27 години от Базел ще пътуват в София от април
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Трамваи на 27 години от Базел ще пътуват в София от април

Един от 4-те трамвая, доставени от Базел, които от средата на април ще започнат да се движат в София

Трамваи на 27 години от Базел ще пътуват в София от април

Същевременно през февруари Столичната община обяви търг за 13 нови трамвая за 61 млн. лв.

19277 прочитания

Един от 4-те трамвая, доставени от Базел, които от средата на април ще започнат да се движат в София

© Капитал


До средата на април 28 трамвая, произведени през 1990 г., ще заменят с 10 години по-старите мотриси, които в момента се ползват от градския транспорт в София, съобщават от Столичната община. "Новите" трамваи са дарени от швейцарския град Базел по силата на споразумение, сключено през 2015 г. Целта е 27-годишните трамваи да заменят най-амортизираните 37-годишни мотриси, които в момента се движат по линиите 6, 8 и 12 в столицата.

Четири от очакваните 28 машини вече са пристигнали, а останалите ще бъдат доставени до края на годината. За да влязат в употреба, швейцарските трамваи трябва да бъдат адаптирани към широчината на релсите в София, както и да им бъдат поставени апарати за билети и GPS.

"Проектът се реализира в рамките на Българо-швейцарската програма за сътрудничество за намаляване на икономическите и социалните неравенства в разширения Европейски съюз", пишат от Столичната община.

Швейцарските мотриси били напълно ремонтирани през 2000 г., като са оборудвани с нископодова секция, което позволява качването на майки с колички и хора с увреждания. Капацитетът им е 60 места за седящи и 160 за правостоящи.

Същевременно през февруари Столичната община обяви обществена поръчка за 13 нови трамвая с прогнозна стойност 61 млн. лв., като средствата се осигуряват по оперативната програма "Региони в растеж". Крайният срок за подаване на оферти за участие е 21 април.

До средата на април 28 трамвая, произведени през 1990 г., ще заменят с 10 години по-старите мотриси, които в момента се ползват от градския транспорт в София, съобщават от Столичната община. "Новите" трамваи са дарени от швейцарския град Базел по силата на споразумение, сключено през 2015 г. Целта е 27-годишните трамваи да заменят най-амортизираните 37-годишни мотриси, които в момента се движат по линиите 6, 8 и 12 в столицата.

Четири от очакваните 28 машини вече са пристигнали, а останалите ще бъдат доставени до края на годината. За да влязат в употреба, швейцарските трамваи трябва да бъдат адаптирани към широчината на релсите в София, както и да им бъдат поставени апарати за билети и GPS.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

7 коментара
  • 1
    milenmihailov avatar :-|
    milenmihailov

    Това на картинката като дизайн изглежда сякаш е проектирано 70-те години... Малко нова боя в два три цвята, може малко да оправи нещата... Средният вагон, изглежда по-нов, но не знам как се отразява на "физиката" на мотрисата.

  • 2
    gavrilov avatar :-|
    gavrilov

    Благодарим на швейцарците, това е част от тяхната вноска, за да могат да се ползват от благините на общия пазар на ЕС. След 2-3 години, животи и здраве, и англичаните ще започнат да ни пращат това-онова.

  • 3
    redstar avatar :-|
    redstar

    Трамваите са добре дошли, но политиката на Софийска община прилича на тази провеждана през 90-те. Добрите новини идват от дарения, европейски помощи, но няма новини от това как се разходва общинският бюджет от 1 млрд. лева.
    Кой? Г-жа Фандъкова, кой да питам? Кой?

  • 4
    doristenedi avatar :-P
    doristenedi

    Честито да ни е! Средната възраст на трамваите вече е 32 години :)

  • 5
    drilldo avatar :-|
    Георги Георгиев

    На харизан кон не му се броят зъбите. Само дано не излезе много скъпо това "адаптиране".

  • 6
    doristenedi avatar :-|
    doristenedi

    До коментар [#5] от "Георги Георгиев":

    Този харизан кон е бил кон миналия век :)

  • 7
    drilldo avatar :-|
    Георги Георгиев

    До коментар [#6] от "doristenedi":

    Иди купи нови. Софийска община ще ти е много благодарна.


Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

Още от Капитал

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK