С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
8 22 мар 2017, 18:06, 26438 прочитания

Кой е най-големият строител на България

Българската стопанска камара се опита да отговори на този сложен предизборен въпрос... и стигна до Стамболов

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Кое е правителството, направило най-много за инфраструктурата на България? Няколко дни преди изборите Българската стопанска камара се е заела да се зарови в статистики и да открие кой е министър-председателят, заслужаващ титлата "строител на съвременна България".

Анализът е част от рубриката на БСК "Стига вече", с която камарата публикува "БЕЗ КОМЕНТАР статистически данни и други обективни факти. Изводите оставяме на читателите" (запазени са езикът и изписването, използвани от камарата).


Понятието "съвременна" е малко разтеглено, но в сравнението влизат правителствата на Стефан Стамболов, Иван Костов, Симеон Сакскобургготски, Сергей Станишев и Бойко Борисов (и двата мандата). Използват се данни от Националния статистически институт, Министерството на финансите, БНБ, Евростат и др.

От данните излиза, че Стамболов е най-успешният строител сред българските управници. За седемте години от неговото управление в България са построени забележителните 5343 км пътища.

На второ място попадат двата кабинета на Бойко Борисов, който е бил министър-председател почти колкото Стамболов. Постижението на Борисов обаче се равнява на 418 км пътища, от които 316 са магистрали. Все пак неговите правителства са първенци именно в строителството на аутобани - нещо, което той постоянно изтъква.



Подобни сравнения, разбира се, са доста безсмислени, освен като начин човек да се присмива на хвалбите на политиците, които обичат да се величаят. Да се сравняват управляващи с разлика един век е спекулативно от всяка гледна точка, но и забавно (точно както и да се пишат редакционни коментари за неща, случили се в миналото, както "Капитал" веднъж опита). В такова сравнение например вероятно са изключени комунистическите управници, които (както от БСП ще побързат да посочат) са построили много, но които не са били точно ограничени от някакъв мандат за разлика от останалите. Ако Стамболов беше останал на власт 20-ина години, вероятно и той щеше да удвои постиженията си. Борисов и другите правителства пък побеждават безапелационно по количество усвоени евросредства, където Стамболов логично не е постигнал нищо и е трябвало да работи със заеми. Но и без европейско финансиране явно е можело да се изгради инфраструктура, а и да остане за култура.

Кой е най-големият строител на България

Преглед на оригинала

Автор: Капитал

Великите постижения на правителстватa: Народният театър срещу 112

Благодарение на управлението на Стамболов можем да се радваме на пристанищата на Бургас и Варна, на сградите на Народното събрание и паметника на Левски. По негово време е започнало строителството на емблематични сгради в столицата: Народния театър, Военния клуб, Централните хали и др.

По времето на кабинета на Станишев обаче са построени няколко пречиствателни станции за отпадни води и цели 1170 обекта по проект "Красива България". По това време изчезват и над 2000 км жп линии, твърди статистиката.

Тогава се появява и друг пример за строителство според справката на БСК: Националната система за спешни повиквания - единен номер 112. Тя беше толкова дълго забавена и така забатачена от вицепремиера на Станишев Емел Етем (чийто заместник пък беше Делян Пеевски), че години наред системата така и не тръгна правилно.

Правителствата на Борисов пък могат да се похвалят освен със завършената "Тракия" и започнатата "Струма" с цели 50 пречиствателни станции, разширение на втория терминал на летище "София", ремонт на Централна гара в столицата (който остави смесени чувства след приключването си).

  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

БСП и ДПС обявиха управлението за опасно, ГЕРБ: Стига истерии БСП и ДПС обявиха управлението за опасно, ГЕРБ: Стига истерии

Докато в парламента вървяха дебатите по вота на недоверие, премиерът разговаряше с футболните фенове на "Левски"

24 яну 2020, 1348 прочитания

Адвокатите сочат като най-сериозен проблем отношението на институциите Адвокатите сочат като най-сериозен проблем отношението на институциите

Анкета сред членовете на столичната адвокатура показва, че електронната комуникация със съда е най-желаното подобрение

24 яну 2020, 943 прочитания

24 часа 7 дни
Всички новини
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Политика" Затваряне
Електронните услуги на НАП са спестили 300 млн. лв. на данъкоплатците

Неплатените задължения към държавата спадат с 4.6% през 2016 г.

Още от Капитал
Две италиански офис сделки

Инвеститори от Рим купиха сгради до летището и над бизнес парка за 23.5 млн. евро

Свинското: скъпо и дефицитно

Чумата по свинете в Азия вдигна световните цени, създаде дефицит и проблемите заразиха и България

Глътка надежда за БНР

Изненадващо медийният регулатор реши да даде шанс на Андон Балтаков, който има опит в доказани медийни компании като "Асошиейтед прес" и CNN.

Защо си отиват експертите

Отстраняването на неудобните и неадекватните партийни назначения подменя функцията на държавната администрация

Кино: "18% сиво"

През Европа към себе си със стил и чувство

Ален де Ботон, писател, философ, основател на The School of Life: Ние сме любов и мрак

Ботон за емоционалната интелигентност, стоицизма и деструктивното в човешкия вид пред "Капитал"

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10