Електронните услуги на НАП са спестили 300 млн. лв. на данъкоплатците

Неплатените задължения към държавата спадат с 4.6% през 2016 г.

Фискалния контрол, който беше въведен в началото на миналата година, е довел до повече приходи в бюджета, се посочва в доклад на правителството.
Фискалния контрол, който беше въведен в началото на миналата година, е довел до повече приходи в бюджета, се посочва в доклад на правителството.
Фискалния контрол, който беше въведен в началото на миналата година, е довел до повече приходи в бюджета, се посочва в доклад на правителството.    ©  Цветелина Белутова
Фискалния контрол, който беше въведен в началото на миналата година, е довел до повече приходи в бюджета, се посочва в доклад на правителството.    ©  Цветелина Белутова

Електронните услуги на Националната агенция за приходите са понижили административните разходи за данъкоплатците с повече от 300 млн. лв. Данъчните разменят над 100 млн. електронни документа годишно.

Това става ясно от одобрен от правителството доклад, който оценява прилагането на Единната национална стратегия (ЕНС) 2015 - 2017 г. Фактор за по-високите приходи миналата година са предприетите мерки по нея, посочва докладът. Данъчните постъпления отбелязват значително повишение през 2016 г. спрямо предходната година. Постъпленията са нагоре с 1.56 млрд. лв., което представлява ръст от 9.1%. В същото време неплатените задължения спадат с 4.6% (248 млн. лв.) спрямо 2015 г., което според доклада се дължи на новите подходи за събиране на вземания като лотарията с предметни награди на НАП. Допълнително съвместните действия на НАП и Агенция "Митници" са предотвратили щети за бюджета на стойност 17.4 млн. лв.


Четете неограничено с абонамент за Капитал!

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.

Вече съм абонат Абонирайте се

Възползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент

1 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата

Вижте абонаментните планове
1 коментар
  • Най-харесваните
  • Най-новите
  • Най-старите
  • 1
    istani123 avatar :-|
    Станислав

    НАП са една от най-добре реформирани и организирани институции в България. Като техен клиент се радвам и ги поздравявам.

    Нередност?
Нов коментар

Още от Капитал