Летище София: не го дават
Връщането на концесията на аерогарата в изходна позиция ще блокира развитието му за години напред
Всяка делнична вечер получавате трите най-четени статии от деня, заедно с още три, препоръчани от редакторите на "Капитал"
Темата накратко
- Служебният транспортен министър Христо Алексиев обяви, че концесията на летище София трябва да бъде прекратена, тъй като е неизгодна- След спирането на търга държавата ще прави отново анализ и подробен план какво иска от концесионера
- Проточването ще отложи инвестициите в аерогарата и ще блокира за още години развитието й
Държавното дружество "Летище София" се управлява зле - печели смешни суми на фона на дейността си и пътниците получават лоша услуга. Старият му терминал е в окаян вид, а новият е проектиран тесен в точката за проверка на багажа и ще обрича хората на все по-дълго чакане. Капацитетът му за брой пътници вече беше надхвърлен през миналата година и няма план за действие къде може да поеме още трафик, ако нискотарифните авиокомпании решат да увеличат полетите си.
Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.
Абонирайте сеВъзползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент
2 лв. / седмица за 12 седмици * Към офертата
* Aбонамент за Капитал - 2 лв./седмица през първите 12 седмици, а след това - 7.25 лв./седмица. Абонаментът Ви ще бъде подновяван автоматично и таксуван на месечна база. Може да прекратите по всяко време. Само за нови абонати, физически лица.
5 коментара
Съжалявам, но много простотии са написани. В едно сте прави, че държавата направи грешка, че спря процедурата по концесия. Трябваше да изчакат до редовния парламент и те да ги вършат тези неща, ако искат. Толкова бързо и толкова претупано е чиста услуга на БСП и комунистическите им виждания за бъдещето на България. Защо не питате каква е причината в Белград да има 27 кандидата, а тук трима? И не, не са виновни илюминатите, рептилите и някакви свръхестествени сили, а единствено прекалените изисквания към кандидатите, към иначе летище със страшни проблеми. Държавата смята, че това е манна небесна, но всъщност е една селска дупка, която от много години директорите се опитват да я оставят такава. И в същото време се иска 1 милиард първоначална такса за тази дупка. А това с турските фирми, че било смешно е върха. Не е смешно, защото на Ердоган утре може да му скимне, че ТАВ ще е държавна фирма и тогава ще сме с пръст в устата, защото Турция законно ще държи границите ни в София. Ще ви дам и статия, която доказва, че е всичко друго, но не и смешно.
alno-izkazvane-na-Erdogan-Iska-teritorii-ot-Bulgar iya-Gurciya-Makedoniya-i-Bosna-468654
https://www.plovdiv24.bg/novini/mejdunarodni/Skand
Както отбелязах и под друга статия през ден през два тук задължително има публикация на тема "Летище София". Човек сериозно може да си помисли, че собствениците на група "Капитал" имат някакъв интерес да се отдаде на концесия летището, а и с това омаловажаване на идеята турска компания да поеме националното летище... Някой от турските участници? Едва ли е България ер.
До коментар [#1] от " Евроатлантик ": По същата логика, всеки външен концесионер може да затвори границата. Даже ако TАВ, стане не държавна, а марсианска, пак няма как да има подобен контрол. Все пак отдаваме летище, а не граничен пункт. Доста по притеснително е положението с БГ еър, която уж е на ТИМ, но всъщност е на Големия източен брат и дълговете растат ли растат, там е заровено кучето.
Няма какво да го мислите изобщо. Всичко се постила за Пеевски, затова и Капитал правят толкова напъни да говорят по въпроса. Няма общо с други сульо и пульо.
Прекрасно заглавие. Формално се води държавно, де факто една компания си го ползва без пари (ако не броим отчисленията за партийните каси), още куп дърти партийни номенклатури са назначени там, за да разпределят обществени поръчки по партийна линия и накрая от тази държавна собственост дивидентът е нулев. В един момент нищо чудно и заемите да му връщаме, за да не остане столицата без летище.
Нов коментар
За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.