Пристанище Бургас ще бъде удълбочено с поръчка за 13.5 млн. лв.
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Пристанище Бургас ще бъде удълбочено с поръчка за 13.5 млн. лв.

Дейностите са съобразени с инвестиционните проекти на операторите на терминалите в пристанището, най-големият от които е "БМФ Порт Бургас" на братя Домусчиеви

Пристанище Бургас ще бъде удълбочено с поръчка за 13.5 млн. лв.

Проектът трябва да реши проблемите с подхода и маневрирането на корабите

12986 прочитания

Дейностите са съобразени с инвестиционните проекти на операторите на терминалите в пристанището, най-големият от които е "БМФ Порт Бургас" на братя Домусчиеви

© Надежда Чипева


Възложител е държавната инфраструктурна компания, а оферти се подават до 2 май.

Обществена поръчка за 13.5 млн. лв. трябва да реши проблемите с достъпа и маневрирането на корабите в пристанище Бургас. Тя е открита от Държавно предприятие "Държавна инфраструктура" и включва драгажни работи, удълбочаване и изграждане на маневрена зона за нови кейови места. Дейностите са съобразени с инвестиционните проекти на операторите на терминалите в пристанището. Оферти се приемат до 2 май 2017 г.

В няколко зони

Поръчката е за капитално драгиране (първоначално отстраняване на земна маса от дъното) в няколко зони на пристанището. Драгажни работи са предвидени в западната част от общата маневрена зона на пристанищен терминал "Бургас-Запад", пристанище "Порт България уест" и пристанище "Кораборемонтен завод - Порт Бургас". Поръчката включва също удълбочаване на част от маневрената зона за съществуващите корабни места и изграждане на маневрена зона за нови кейови места на терминал "Бургас-Изток-2".

Оператор на "Порт България уест" е "Сиесайеф" на Цветелина Бориславова, а "Кораборемонтен завод – Порт Бургас" е част от "Индустриален холдинг България". Останалите дейности засягат терминалите на "БМФ Порт Бургас" - собственост на "Адванс пропъртис", която обединява почти всички предприятия на братята Кирил и Георги Домусчиеви. Компанията получи 35-годишна концесия за терминалите за насипни товари "Бургас-Изток 2" през 2012 г., а година по-късно взе и терминалът за контейнери "Бургас-Запад" за същия срок. В тези зони драгажните работи ще бъдат съобразени с инвестиционния проект на компанията, която има ангажимент по двата концесионни договора да инвестира общо над 230 млн. лв.

Изисквания

Прогнозната стойност на поръчката от 13.5 млн. лв. без ДДС е и максималната цена, която кандидатите могат да предложат, тъй като в обявата се посочва, че по-високи оферти няма да бъдат допускани. Кандидатите трябва да са регистрирани в Централния професионален регистър на строителя за I категория, II група строежи. За чуждестранните участници се изисква еквивалентна регистрация. До търга не се допускат офшорни компании.

Финансовите изисквания са за последните три години кандидатите да имат оборот от общо 27 млн. лв. Те трябва също да са изпълнявали подобни проекти през последните пет години и да разполагат с необходимото оборудване и персонал. Срокът за изпълнение на поръчката е 250 дни.

Офертите ще се оценяват по два критерия. Техническото предложение може да донесе максимално 40 точки, от които 30 се дават за технология и организация за изпълнение на поръчката, а 10 – за срока на изпълнение. Останалите 60 точки са за цената. Оферти се подават до края на работния ден на 2 май 2017 г.

Текущ драгаж в Дунав

Поръчка за текущо драгиране в река Дунав е обявена от Изпълнителна агенция "Проучване и поддържане на река Дунав" към Министерството на транспорта. Тя е на стойност 6.8 млн. лв. без ДДС, но процедурата предвижда възможност за повторно възлагане на избрания изпълнител, т.е. той може да получи до 13.6 млн. лв.

Дейностите включват драгиране в най-критичните участъци между Сомовит и Силистра (около 240 км), транспортиране и депониране на земната маса на определено място обратно в Дунав. Зоните за драгиране, както и за депониране се определят от агенцията, като разстоянието между тях ще е най-много 5 км. Целта на поръчката е да се осигурят необходимите проектни дълбочини за корабоплаване, като работите ще се изпълняват при необходимост за период от три години. Общият прогнозен обем за драгиране е 560 хил. куб. м или 1.120 млн. куб. м земна маса, ако поръчката бъде повторена.

В процедурата могат да участват кандидати, които имат минимален оборот за последните три приключени финансови години в размер на 4 млн. лв., половината от които от драгажни работи. Те трябва също да разполагат и с оборудване – минимум три драгажни плавателни средства и спомагателни кораби. Оферти се подават до 2 май 2017 г. Предложенията ще се оценяват по два критерия - срок на изпълнение (60 точки) и цена (40 точки).+
Възложител е държавната инфраструктурна компания, а оферти се подават до 2 май.

Обществена поръчка за 13.5 млн. лв. трябва да реши проблемите с достъпа и маневрирането на корабите в пристанище Бургас. Тя е открита от Държавно предприятие "Държавна инфраструктура" и включва драгажни работи, удълбочаване и изграждане на маневрена зона за нови кейови места. Дейностите са съобразени с инвестиционните проекти на операторите на терминалите в пристанището. Оферти се приемат до 2 май 2017 г.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

1 коментар
  • 1
    drilldo avatar :-|
    Георги Георгиев

    Абе това пристанище като е на концесия и си има инвестиционна програма за всеки концесионер, държавата що му прави поръчки за всичко от Wi_Fi до одълбочаване?!

    Като гледам даже не се финансира и от ЕС..


Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK