Четири кандидата за поддържане на "Люлин" и "Струма" за 10 млн. лв.
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Четири кандидата за поддържане на "Люлин" и "Струма" за 10 млн. лв.

Поръчката е за четири години и е апетитна заради допълнителните възлагания за ремонти

Четири кандидата за поддържане на "Люлин" и "Струма" за 10 млн. лв.

В поръчката участват строителни компании, сметосъбиращи фирми и държавно дружество

Мила Чернева
14039 прочитания

Поръчката е за четири години и е апетитна заради допълнителните възлагания за ремонти

© Анелия Николова


Четири са участниците, подали оферти в търга за превантивно, текущо, зимно и аварийно поддържане на магистрала "Люлин" и магистрала "Струма". Договорът с избрания изпълнител се сключва за четири години и е на стойност 10 млн. лв. без ДДС.

Много от предишните договори за поддържане на различни отсечки от републиканската пътна мрежа преди се подписваха след процедури по договаряне, а не с открити търгове. Тези поръчки са апетитни за фирмите, тъй като на избраните изпълнители се раздават и допълнителни милиони за конкретни ремонти по въпросните участъци, без да се обявяват отделни търгове. По този начин през 2015 г. бяха дадени 100 млн. лв. за ремонт на магистралите "Тракия" и "Хемус", a през април 2016 г. - други 100 млн. лв. от бюджета за пътни ремонти в Северна и Северозападна България, както и за рехабилитация на няколко тунела и виадукта на "Хемус", два участъка от магистралата до Бургас и Аспаруховия мост.

Кандидатите

Четири участника проявиха интерес към поддържането на "Люлин" и "Струма". Първият е обединение "Агропът поддържане", което се състои от три фирми: "Пътстрой 92", "Агробилд" и "Пътища и съоръжения". "Пътстрой 92" и "Пътища и съоръжения" са от групата на "Геотехмин" на Цоло Вутов, която участва в изграждането на част от "Струма". "Агробилд" е благоевградска фирма, собственост на Георги Василев.

Държавната фирма "Автомагистрали" с принципал Министерството на регионалното развитие и благоустройството също е кандидат в търга. Именно тя отговаряше за поддържането на "Люлин" и "Струма" тази зима. Дружеството има още три договора за поддържане: за "Хемус" в районите на София и Ловеч до 2019 г., за 20 км от "Марица" в областта на Стара Загора до 2020 г. и за "Тракия" до 2019 г. в областите София, Пазарджик, Пловдив и Стара Загора.

Третият участник е дупнишката "Мегаинвест холд" със собственик Цветан Цветанов. Фирмата, заедно с "Родопа трейс" и "Трейс груп холд", е имала договор за поддържане на магистрала "Люлин" от 2012 г.

В търга участва и консорциум "Екомагистрали 2017" ДЗЗД. В него влизат три фирми, като първата е "Еко ресурс - р", която се занимава със събиране и третиране на отпадъци, но участва в обединението, което отговаря за АМ "Тракия" от 208 до 359 км, заедно с "ПСТ груп", "Понсстройинженеринг" и "Зебра". Дружеството е собственост на Дона Грудева Спасова и Камелия Динчова Динева. Вторият участник в консорциума е сметопочистваща фирма - "АЕС Х". Тя е собственост на Илия Илиев и Николай Стоянов и е свързана с Красимир Арсов. Последният член на обединението е "Мейсън мастърс", разложка фирма, която е единствената в обединението с дейност строителство в описанието, като освен това присъстват хотелиерство и туризъм.

Процедурата

Цената е единственият критерий за оценка на подадените оферти за поддръжката на "Люлин", която се свързва със "Струма" - до 170-ия км, докъдето на практика е изградена магистралата. Има изискване към участниците през последните пет години да са изпълнявали строителство, сходно с предмета на поръчката, а именно - текущо, превантивно и зимно поддържане, ремонтно-възстановителни работи при аварийни ситуации на автомагистрали или пътища от републиканската пътна мрежа с габарит не по-малък от 25.5 м и с дължина не по-малко от 50 км.

"Автомагистрали" с нов директор отново

На заседание на 21 март управителният съвет на "Автомагистрали" е взел решение да смени изпълнителния директор на дружеството Валентин Николов. Той беше назначен през февруари, след като предишният директор Парашкев Кръстев беше освободен. Това се случи точно след инцидента в тунел "Ечемишка", тъй като именно това е дружеството, отговаряло за поддръжката на въпросната отсечка от магистрала "Хемус". Николов вече беше участвал в управлението на дружеството: бил е председател на борда на директорите от октомври 2009 г. до януари 2012 г., когато е бил освободен от поста си от бившия министър Лиляна Павлова. Причината беше снежната блокада, задържала хиляди хора на "Хемус" тогава.

Сега е подадено заявление за нов директор - Валентин Вълков, който все още не е вписан официално в Търговския регистър. Той е сред собствениците на строителната фирма "ВЕГ инженеринг". Според доклади на комисията по досиетата Вълков е бил щатен служител и началник на следствения отдел на Държавна сигурност в Русе. Според местни издания е бил и общински съветник в Русе в периода 1995-1999 г.

Четири са участниците, подали оферти в търга за превантивно, текущо, зимно и аварийно поддържане на магистрала "Люлин" и магистрала "Струма". Договорът с избрания изпълнител се сключва за четири години и е на стойност 10 млн. лв. без ДДС.

Много от предишните договори за поддържане на различни отсечки от републиканската пътна мрежа преди се подписваха след процедури по договаряне, а не с открити търгове. Тези поръчки са апетитни за фирмите, тъй като на избраните изпълнители се раздават и допълнителни милиони за конкретни ремонти по въпросните участъци, без да се обявяват отделни търгове. По този начин през 2015 г. бяха дадени 100 млн. лв. за ремонт на магистралите "Тракия" и "Хемус", a през април 2016 г. - други 100 млн. лв. от бюджета за пътни ремонти в Северна и Северозападна България, както и за рехабилитация на няколко тунела и виадукта на "Хемус", два участъка от магистралата до Бургас и Аспаруховия мост.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

0 коментара

Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK