С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
26 мар 2017, 12:39, 13843 прочитания

Четири кандидата за поддържане на "Люлин" и "Струма" за 10 млн. лв.

В поръчката участват строителни компании, сметосъбиращи фирми и държавно дружество

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Четири са участниците, подали оферти в търга за превантивно, текущо, зимно и аварийно поддържане на магистрала "Люлин" и магистрала "Струма". Договорът с избрания изпълнител се сключва за четири години и е на стойност 10 млн. лв. без ДДС.

Много от предишните договори за поддържане на различни отсечки от републиканската пътна мрежа преди се подписваха след процедури по договаряне, а не с открити търгове. Тези поръчки са апетитни за фирмите, тъй като на избраните изпълнители се раздават и допълнителни милиони за конкретни ремонти по въпросните участъци, без да се обявяват отделни търгове. По този начин през 2015 г. бяха дадени 100 млн. лв. за ремонт на магистралите "Тракия" и "Хемус", a през април 2016 г. - други 100 млн. лв. от бюджета за пътни ремонти в Северна и Северозападна България, както и за рехабилитация на няколко тунела и виадукта на "Хемус", два участъка от магистралата до Бургас и Аспаруховия мост.


Кандидатите

Четири участника проявиха интерес към поддържането на "Люлин" и "Струма". Първият е обединение "Агропът поддържане", което се състои от три фирми: "Пътстрой 92", "Агробилд" и "Пътища и съоръжения". "Пътстрой 92" и "Пътища и съоръжения" са от групата на "Геотехмин" на Цоло Вутов, която участва в изграждането на част от "Струма". "Агробилд" е благоевградска фирма, собственост на Георги Василев.

Държавната фирма "Автомагистрали" с принципал Министерството на регионалното развитие и благоустройството също е кандидат в търга. Именно тя отговаряше за поддържането на "Люлин" и "Струма" тази зима. Дружеството има още три договора за поддържане: за "Хемус" в районите на София и Ловеч до 2019 г., за 20 км от "Марица" в областта на Стара Загора до 2020 г. и за "Тракия" до 2019 г. в областите София, Пазарджик, Пловдив и Стара Загора.



Третият участник е дупнишката "Мегаинвест холд" със собственик Цветан Цветанов. Фирмата, заедно с "Родопа трейс" и "Трейс груп холд", е имала договор за поддържане на магистрала "Люлин" от 2012 г.

В търга участва и консорциум "Екомагистрали 2017" ДЗЗД. В него влизат три фирми, като първата е "Еко ресурс - р", която се занимава със събиране и третиране на отпадъци, но участва в обединението, което отговаря за АМ "Тракия" от 208 до 359 км, заедно с "ПСТ груп", "Понсстройинженеринг" и "Зебра". Дружеството е собственост на Дона Грудева Спасова и Камелия Динчова Динева. Вторият участник в консорциума е сметопочистваща фирма - "АЕС Х". Тя е собственост на Илия Илиев и Николай Стоянов и е свързана с Красимир Арсов. Последният член на обединението е "Мейсън мастърс", разложка фирма, която е единствената в обединението с дейност строителство в описанието, като освен това присъстват хотелиерство и туризъм.

Процедурата


Цената е единственият критерий за оценка на подадените оферти за поддръжката на "Люлин", която се свързва със "Струма" - до 170-ия км, докъдето на практика е изградена магистралата. Има изискване към участниците през последните пет години да са изпълнявали строителство, сходно с предмета на поръчката, а именно - текущо, превантивно и зимно поддържане, ремонтно-възстановителни работи при аварийни ситуации на автомагистрали или пътища от републиканската пътна мрежа с габарит не по-малък от 25.5 м и с дължина не по-малко от 50 км.

"Автомагистрали" с нов директор отново

На заседание на 21 март управителният съвет на "Автомагистрали" е взел решение да смени изпълнителния директор на дружеството Валентин Николов. Той беше назначен през февруари, след като предишният директор Парашкев Кръстев беше освободен. Това се случи точно след инцидента в тунел "Ечемишка", тъй като именно това е дружеството, отговаряло за поддръжката на въпросната отсечка от магистрала "Хемус". Николов вече беше участвал в управлението на дружеството: бил е председател на борда на директорите от октомври 2009 г. до януари 2012 г., когато е бил освободен от поста си от бившия министър Лиляна Павлова. Причината беше снежната блокада, задържала хиляди хора на "Хемус" тогава.

Сега е подадено заявление за нов директор - Валентин Вълков, който все още не е вписан официално в Търговския регистър. Той е сред собствениците на строителната фирма "ВЕГ инженеринг". Според доклади на комисията по досиетата Вълков е бил щатен служител и началник на следствения отдел на Държавна сигурност в Русе. Според местни издания е бил и общински съветник в Русе в периода 1995-1999 г.

  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Борисов обвини Радев и Русия за разследването на къщата в Барселона 18 Борисов обвини Радев и Русия за разследването на къщата в Барселона

Според публикация на El Periódico испанските власти проучват има ли данни за пране на пари и свързано ли е с българския премиер

21 фев 2020, 6118 прочитания

Само ГЕРБ и ДПС попълниха Комисията за регулиране на съобщенията 2 Само ГЕРБ и ДПС попълниха Комисията за регулиране на съобщенията

Гласуванвето в парламента доведе до нов трус в управляващата коалиция, "патриотите" питат ГЕРБ с тях ли управлява или с ДПС

21 фев 2020, 2819 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Политика" Затваряне
Пристанище Бургас ще бъде удълбочено с поръчка за 13.5 млн. лв.

Проектът трябва да реши проблемите с подхода и маневрирането на корабите

Още от Капитал
Фокусът с цените на тока

Защо в България борсовата електроенергия е хем най-скъпа, хем най-евтина

Да се учиш да можеш да се отучиш

Главният изпълнителен директор на "А1 България" Александър Димитров пред "Капитал"

Могат ли БНТ и БНР да останат без реклама

Това е едно от ключовите предложения за промени в Законът за радиото и телевизията, които сектора обсъжда

Борбата с престъпността каквато можеше да бъде

Държавата предлага адекватна стратегия за наказателна политика, която обаче няма намерение да спазва

Кино: "Малки жени"

Дързост и покорство във време на пробуждане

Имало едно време в "Червената къща"

Какво се случи в "Червената къща" и какво е бъдещето на сградата с дълга история на "Любен Каравелов" 15

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10