София започва два ремонта на трамвайни трасета
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

София започва два ремонта на трамвайни трасета

Предишният ремонт на трасето на трамвай №7 по бул. "България" донесе глоба за изпълнителя "СК13 Трансстрой", за надзора - общинската фирма "Софинвест", както и проверка от Европейската комисия.

София започва два ремонта на трамвайни трасета

Обновлението засяга части от ул. "Каменоделска" и бул "България"

Мария Манолова
11189 прочитания

Предишният ремонт на трасето на трамвай №7 по бул. "България" донесе глоба за изпълнителя "СК13 Трансстрой", за надзора - общинската фирма "Софинвест", както и проверка от Европейската комисия.

© Красимир Юскеселиев


През 2017 г. в София ще започнат два ремонта на трамвайни трасета - на линиите 3, 4 и 18, които минават по ул. "Каменоделска" и на трамвай №7, който минава по бул. "България". Столичната община ще реконструира само част от маршрутите им, защото други части вече бяха ремонтирани в предишни години. За първия ремонт са предвидени почти седем милиона лева без ДДС, а за втория - 750 хил. лв.

Европейски средства

Ремонтът на релсите по ул. "Каменоделска" ще започне от ул. "Константин Стоилов" (под железопътния мост) и ще завърши на "ухото" на трамваите край Централните софийски гробища в кв. "Орландовци". Финансирането е от европейската програма "Региони в растеж". Ремонтът трябва да продължи не повече от една година.

Миналата година Столичната община ремонтира съседната отсечка - по ул. "Козлодуй" между бул. "Мария Луиза" и ул. "Константин Стоилов", където бяха подменени цялата настилка, тротоарите и релсовият път на трамваите. Тогавашният проект струваше 2.5 млн. лв. и донесе на общината критики от активистката организация "Спаси София" заради ниското качество на ремонта.

В сегашния проект основната тежест в оценката ще има техническото предложение на кандидатите - общо 60% ("мерки за качество" - до 25 т., "социални характеристики" - до 20 т., "екологични характеристики" - до 15 т.), цената има тежест 35%, а срокът на изпълнение на ремонта - 5%. Фирмите кандидати трябва да имат оборот от минимум 11 млн. лв. за последните три финансови години и в последните пет години да са реализирали "строителство на метрополитен, железен път, трамваи, тролейбуси с дължина 1 км".

Втори ремонт по бул. "България"

Столичната община ще ремонтира и част от трамвайното трасе по бул. "България", става ясно от обявление в регистъра на обществените поръчки. Ремонтът ще е на отсечка от около 600 м след кръстовището с бул. "Акад. Иван Гешов" в посока кв. "Борово". Трябва да бъдат подменени релсите, контактната мрежа, както и спирките при бул. "Акад. Иван Гешов".

За целта е отделен бюджет от 746 хил. лв. без ДДС. Най-важна при избора на изпълнител ще бъде предложената цена - с тежест 50%. Техническото предложение ще се оценява с максимум 40 т., а срокът за изпълнение на ремонта - с до 10 т. Основното финансово изискване към кандидатите е да имат оборот от поне 500 хил. лв. за последните три години.

По-голямата част от трамвайното трасе по бул. "България" беше ремонтирана през 2014 г. от "СК13 Трансстрой" срещу 8.4 млн. лв. с ДДС от оперативна програма "Регионално развитие". Ниското качество на ремонта тогава отново доведе до критики от страна на "Спаси София". Столичната община обяви, че е глобила фирмата изпълнител с 620 хил. лв. От общината тогава казаха и че ще глобят общинската фирма "Софинвест" за "неупражнен контрол".

Столичната община планира и цялостен ремонт на бул. "България" тази година - пътната настилка между бул. "Фритьоф Нансен" и кв. "Бояна" трябва да бъде изцяло подменена в обществена поръчка за близо 13 млн. лв.


0 коментара

Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

Още от Капитал

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK