Пътната агенция неочаквано прекрати най-големия строителен търг

Основанията за спиране на състезанието за тунел "Железница" на "Струма" за 250 млн. лв. звучат несериозно

Завършването на магистрала "Струма" ще закъснее още повече от очакваното предвид прекратяването на процедурата за "Железница". Освен това търгът за лота между Крупник и Кресна също още не е започнал
Завършването на магистрала "Струма" ще закъснее още повече от очакваното предвид прекратяването на процедурата за "Железница". Освен това търгът за лота между Крупник и Кресна също още не е започнал    ©  Георги Кожухаров
Завършването на магистрала "Струма" ще закъснее още повече от очакваното предвид прекратяването на процедурата за "Железница". Освен това търгът за лота между Крупник и Кресна също още не е започнал
Завършването на магистрала "Струма" ще закъснее още повече от очакваното предвид прекратяването на процедурата за "Железница". Освен това търгът за лота между Крупник и Кресна също още не е започнал    ©  Георги Кожухаров

В края на февруари служебният министър на регионалното развитие Спас Попниколов заяви пред журналисти, че е разпоредил да се избере изпълнител на поръчката за тунел "Железница", който е част от магистрала "Струма", до 31 март. Очевидно обаче най-голямата поръчка в строителството - за около 250 млн. лв., няма да започне до края на 2017 г. в най-оптимистичния вариант.

Причината е, че процедурата за проектиране и строителство на тунела е била прекратена с решение на директора на Агенция "Пътна инфраструктура" Пирин Пенчев от 4 април 2017 г. Най-дългият (2 км) и най-скъп тунел в страната трябва да бъде завършен до 2022 г., защото се плаща с еврофондове по изтичаща тогава програма. А сегашното решение поставя под риск средствата, които, ако загубим, ще се поемат от българския данъкоплатец.


Благодарим Ви, че четете Капитал!

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.

Вече съм абонат Абонирайте се