Пътната агенция неочаквано прекрати най-големия строителен търг

Основанията за спиране на състезанието за тунел "Железница" на "Струма" за 250 млн. лв. звучат несериозно

Завършването на магистрала "Струма" ще закъснее още повече от очакваното предвид прекратяването на процедурата за "Железница". Освен това търгът за лота между Крупник и Кресна също още не е започнал
Завършването на магистрала "Струма" ще закъснее още повече от очакваното предвид прекратяването на процедурата за "Железница". Освен това търгът за лота между Крупник и Кресна също още не е започнал
Завършването на магистрала "Струма" ще закъснее още повече от очакваното предвид прекратяването на процедурата за "Железница". Освен това търгът за лота между Крупник и Кресна също още не е започнал    ©  Георги Кожухаров
Завършването на магистрала "Струма" ще закъснее още повече от очакваното предвид прекратяването на процедурата за "Железница". Освен това търгът за лота между Крупник и Кресна също още не е започнал    ©  Георги Кожухаров

В края на февруари служебният министър на регионалното развитие Спас Попниколов заяви пред журналисти, че е разпоредил да се избере изпълнител на поръчката за тунел "Железница", който е част от магистрала "Струма", до 31 март. Очевидно обаче най-голямата поръчка в строителството - за около 250 млн. лв., няма да започне до края на 2017 г. в най-оптимистичния вариант.

Причината е, че процедурата за проектиране и строителство на тунела е била прекратена с решение на директора на Агенция "Пътна инфраструктура" Пирин Пенчев от 4 април 2017 г. Най-дългият (2 км) и най-скъп тунел в страната трябва да бъде завършен до 2022 г., защото се плаща с еврофондове по изтичаща тогава програма. А сегашното решение поставя под риск средствата, които, ако загубим, ще се поемат от българския данъкоплатец.


Четете неограничено с абонамент за Капитал!

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.

Абонирайте се

Възползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент

1 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата

Вижте абонаментните планове
11 коментара
  • Най-харесваните
  • Най-новите
  • Най-старите
  • 1
    fonche avatar :-|
    Иван
    • - 5
    • + 25

    После кажете че от служебното правителство нищо не зависи. За два месеца БСП със служебното правителство направиха поразии колкото Орешарски направи за цяла година. Просто са си некадърни.

    Нередност?
  • 2
    aman avatar :-|
    aman
    • - 1
    • + 12

    "Сега, когато изборите минаха и предстои да бъде оформено правителство, е удобен момент големите пътни търгове да бъдат пуснати наново и този път да спечелят "правилните" кандидати. " Чуждите кандидати вероятно няма да обжалват и хоп, правилните кандидати ще са готови за лаПка-не. Значи 250 млн. лв за 2км тунел не е скъпо (125 млн/км), но 1 млрд за 15,4 км тунел (65 млн/км), за да не се разруши Кресненското дефиле е скъпо?!

    Нередност?
  • 3
    k7 avatar :-|
    k7
    • - 1
    • + 4

    До коментар [#2] от " aman ": Razbiram ti glednata tochka, no ne e relevantno da se smiata na baza cena na km tunel. Putniat uchastak izvan tunela shte e na cena, koiato da kompensira razlikata, na koiato ti akcentirash v puti.

    Нередност?
  • 4
    drilldo avatar :-|
    Георги Георгиев
    • - 2
    • + 12

    Доста простотии им се натрупаха. Но като за БСП, това си е направо нищо. В най-големия икономически бум успяха да настроят цялото население срещу себе си, та сега ли няма да го направят?

    Нередност?
  • 5
    mickmick avatar :-|
    mickmick
    • - 13
    • + 4

    Пак БСП ви виновна. На калпав десен.. всичко му пречи. Ако не е лявата, ще е дясната ръка, ако не са ръцете - главата.

    Толкова години - все десни управляват и какво? Само на еврофондове и субсидии я караме. Това изобщо не е дясно управление. Държавни пари се харчат за частни лица - това дясно ли е? Ааа да - когато с държавни пари/разбирай с пари на бедните работещи и пари предназначени са обществена инфраструктура/ се облагодетелстват частни лица - това е дясно управление. А когато с частни пари се облагодетелства държавата/разбирай социално слабите и обществената инфраструктура/.. - това е ляво управление.

    Нередност?
  • 6
    moon744 avatar :-|
    moon744
    • - 1
    • + 2

    Това не е заради БСП. Въпреки че не симпатизирам на левите, смятам, че тая далавера е на друг - на този, за когото строителството на магистрали е дойна крава. А служебното правителство се върти според вятъра.

    Нередност?
  • 7
    drilldo avatar :-|
    Георги Георгиев
    • - 1
    • + 3

    До коментар [#5] от "mickmick":

    Мисля че само социолозите останаха да броят ГЕРБ за дясна партия. На държавата проблема и е корупцията. Всички са корумпирани. Само че БСП са и нагли на всичкото отгоре.

    Нередност?
  • 8
    mickmick avatar :-|
    mickmick
    • - 2
    • + 2

    До коментар [#7] от "Георги Георгиев":

    Корупцията е пряко следствие на дясното мислене за по-малко държава. Щото по-малко държава, значи по-слаба държава и по-малко ред. А когато няма ред - има корупция.

    Нередност?
  • 9
    aman avatar :-|
    aman

    До коментар [#3] от "k7":

    Аргументът Ви се отнася и за двата проекта. В случая с Кресна това е цената само за тунела, ако 250 млн. лв, са само за тунела на Железница, то сравнението е релевантно, Но това е детайл, който измества разговора извън основната плоскост - корупцията - оттам и свързаните с нея нарушения на закони и увреждане на природата, за да се вземат едни пари от правилните хора.

    Нередност?
  • 10
    poluvishist avatar :-|
    полувишис
    • + 2

    До коментар [#7] от "Георги Георгиев":

    освен нагли, БПС са й убийствено прости и алчни.

    ако от простотия се умираше, БПС щяха да са отдавна измрели...

    Нередност?
Нов коментар