Един тунел въпроси

Версиите кой и защо опорочи пътния търг за 250 млн. лв. започват от корпоративен шпионаж и стигат до институционален конфликт

Части от две оферти за най-дългия и най-скъп тунел у нас - "Железница", с прогнозна стойност 250 млн. лв., са изчезнали от стая в Агенция "Пътна инфраструктура" (АПИ), където стоят от подаването им през миналия август.

Новината е отпреди дни и е притеснителна по ред причини. Очевидно това компрометира един от най-големите пътни търгове от последните години и го върна в изходната му точка, което значи още поне година преди започване на строителството. Но извън това редица въпроси остават без отговор. Например защо му е на един оценител, заместил настоящия министър в комисията, да краде документи от офертите на две фирми? Второ, каква е гаранцията, че това се случва за първи път? Трето, защо на пътната агенция й е отнело половин година да оценява 17 оферти по приоритетен търг, от който зависи финансиране за държавата от няколко милиарда? И четвърто, но не маловажно: защо АПИ първо обяви други мотиви за прекратяването, а на пресконференцията, на която съобщиха за скандала, а и след това, служебният министър и директорът на АПИ изглеждаха в мълчалива война?


Благодарим Ви, че четете Капитал!

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.

Вече съм абонат Абонирайте се

Още от Капитал

Снимка на седмицата

Снимка на седмицата