Поредна жалба в КЗК забавя ремонти на пътища в Северна България

Поредна жалба в КЗК забавя ремонти на пътища в Северна България

Поръчката, финансирана по оперативна програма "Региони в растеж", е спряна за трети път

Мила Чернева
15779 прочитания

© Надежда Чипева


Фирма на няколко месеца - "Мар плюс 7", е подала жалба срещу поръчката за рехабилитацията на три пътни участъка в Северна България. Агенция "Пътна инфраструктура" обяви поръчката още през септември, а крайният срок за получаване на оферти беше 10 април 2017 г. Жалбите в Комисията за защита на конкуренцията (КЗК) обаче спират развитието на търга и все още не са отворени офертите.

В търга са включени три отсечки: Ловеч - Троян - Кърнаре, Червен бряг - Чомаковци и Дъбова махала - Монтана. Общата стойност на търга е малко над 35 млн. лв. без ДДС, като той се финансира по оперативна програма "Региони в растеж" (ОПРР) .

Жалби без край

Жалбата е от 11 април и иска налагане на временна мярка. Фирмата обжалва решение на АПИ от 30 март, с което възложителят е посочил нов краен срок за подаване на оферти, 11 април, след като КЗК е отказала да образува производство по предишни жалби. Компанията жалбоподател е регистрирана в столичния квартал "Лозенец" в началото на януари 2017 г., а собственик и управител е Мариан Евгениев Барчев. Той е регистрирал още три фирми на същия адрес, отново през януари - "Мари Билд", "Фреш Стокс" и "Марвел Ауто", за които няма никаква информация за реална тяхна дейност. "Капитал" не успя да се свърже с Барчев, тъй като никъде не са посочени контакти.

Практиката показва, че често големи компании с интерес към някой търг регистрират подставени дружества, с които обжалват и бавят процедурата. Същата фирма "Мар плюс 7" например е обжалвала и търг за рехабилитация на улици в община Панагюрище в началото на април, сочи справка в регистъра на КЗК.

Сред описаните в Търговския регистър за нея има изброени различни дейности, като строителството не е изрично упоменато, въпреки че е включена и "всяка друга дейност, незабранена от закона".

Първоначално поръчката за трите отсечки в Северна България по ОПРР беше обявена през август, но заради грешки в документацията, установени след запитвания на кандидати, тя беше прекратена. След това търгът тръгва наново с леко завишена прогнозна стойност - от 35.07 млн. лв. без ДДС цената се увеличава на 35.08 млн. лв. без ДДС.

Търгът за трите отсечки се бави от известно време, основно заради постоянното обжалване в КЗК, като това е третото подред. През януари търгът беше подновен след обжалване на изменен краен срок за подаване на оферти. Тогава жалбоподател беше строителната фирма "Екобилд инвест", а възражението - отхвърлено от регулатора. На 25 януари строителната "Мегаинвест холд" също обжалва търга. Регулаторът отказа производство обаче на база чл. 201, ал. 1, т. 2б от Закона за обществените поръчки, а именно не са били отстранени нередовности в жалбата в срока, указан от КЗК.

Региони в застой

Другият търг на пътната агенция, финансиран от "Региони в растеж", също е блокиран. Там става дума за ремонтите на 15 отсечки на обща стойност около 150 млн. лв. Кандидатите бяха класирани още в края на декември 2016 г., но оттогава обжалванията в КЗК пречат на подписването на договори и започване на ремонтните дейности. Търгът предизвика голям интерес - за 15-те обособени позиции бяха подадени общо 73 оферти. Затова и очаквано заваляха множество жалби, като КЗК отхвърли част от тях в края на февруари.

В момента строителният сектор страда заради липсата на пътни поръчки, тъй като повечето от тях се обжалват активно, а други са прекратени като тази за тунел "Железница" на автомагистрала "Струма".

Фирма на няколко месеца - "Мар плюс 7", е подала жалба срещу поръчката за рехабилитацията на три пътни участъка в Северна България. Агенция "Пътна инфраструктура" обяви поръчката още през септември, а крайният срок за получаване на оферти беше 10 април 2017 г. Жалбите в Комисията за защита на конкуренцията (КЗК) обаче спират развитието на търга и все още не са отворени офертите.

В търга са включени три отсечки: Ловеч - Троян - Кърнаре, Червен бряг - Чомаковци и Дъбова махала - Монтана. Общата стойност на търга е малко над 35 млн. лв. без ДДС, като той се финансира по оперативна програма "Региони в растеж" (ОПРР) .


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.

Влезте в профила си

Всеки потребител може да чете до 5 статии месечно без да има абонамент за Капитал.

Вижте абонаментните планове
Close
Бюлетин
Бюлетин

Вечерни новини

Най-важното от деня. Всяка делнична вечер в 18 ч.


0 коментара

Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход