"Струма" през Кресненското дефиле ще струва над 730 млн. лв.

Готов е подробният проект, но не и екооценката на отсечката от магистралата

Заявките са строителството на частта между Крупник и Кресна да започне догодина, но засега това изглежда трудно осъществимо.
Заявките са строителството на частта между Крупник и Кресна да започне догодина, но засега това изглежда трудно осъществимо.
Заявките са строителството на частта между Крупник и Кресна да започне догодина, но засега това изглежда трудно осъществимо.    ©  Георги Кожухаров
Заявките са строителството на частта между Крупник и Кресна да започне догодина, но засега това изглежда трудно осъществимо.    ©  Георги Кожухаров

Държавата бавно напредва с новия вариант за преминаването на магистрала "Струма" през Кресненското дефиле, след като загърби дългия тунел. В четвъртък беше представен разширеният идеен проект на трасето. Според харесания проект новото ляво платно от почти 24 км и обхода на град Кресна от 5.45 км ще струва малко над 732 млн. лв. без ДДС, т.е. 878 млн. лв.

Все още обаче няма готова оценка за въздействие върху околната среда и подготвен търг за строителство, което ще отнеме поне четири години. Така магистралата може да не е изцяло готова до 2022 г., какъвто е ангажимента на България пред Брюксел.


Четете неограничено с абонамент за Капитал!

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.

Абонирайте се

Възползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент

1 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата

Вижте абонаментните планове
9 коментара
  • Най-харесваните
  • Най-новите
  • Най-старите
  • 1
    karen_walker avatar :-|
    karen_walker
    • - 11
    • + 6

    Близо 1 милиард лева - не за цяла магистрала, а само за една отсечка; не за цяла отсечка, а само за едното платно!!!!!!!!!!!!!!!!

    Нередност?
  • 2
    naffoo avatar :-|
    naffoo
    • - 8
    • + 5

    Нека да има повечко за кражба, че всеки ще иска!

    Нередност?
  • 3
    k7 avatar :-|
    k7
    • - 6
    • + 12

    До коментар [#1] от "karen_walker":
    До коментар [#2] от "naffoo":

    Всичките сте пътни инженери, и опит имате в изграждането на магистрали през трудни терени.


    Нередност?
  • 4
    zlr avatar :-?
    zlr
    • - 5
    • + 8

    До коментар [#3] от "k7":

    След като тунел с 2 платна струва 1200 млн. и е екологично, как при 75% от тази цена и много повече вреди за екосистемата няма да бъде окачествено като откровена кражба!?!

    Нередност?
  • 5
    di_do avatar :-|
    Дидо
    • - 1
    • + 4

    До коментар [#3] от "k7":

    Едва ли и ти си изграждал/а пътна инфраструктура, за да знаеш дали е справедлива цената или не, но във всеки случай със сигурност е завишена с цел да се облажат "нашите" хора. То няма и фирми на нормални бизнесмени в сектора, та да се знае колко е реалната стойност на един такъв проект. И това не е случайно.
    Ама видиш ли, като ти я кажат, според теб трябва да подскачаме едва ли не от радост без да си задаваме елементарния даже въпрос: Защо пък да струва толкова?
    Извадете си главите от пясъка най-накрая и започнете да задавате въпроси и защо трябва да е така, и не може ли да е по-добре. Стига с вече с това наши и ваши, сини и червени, и всякакви подобни с цел по-лесно маинипулиране.

    Нередност?
  • 6
    atag avatar :-|
    atag
    • - 1
    • + 5

    Аз все още мисля, че дълъг тунел ще е най-добре.
    Видя се, че цената без тунел не е много по-ниска; Със сигурност, платното което остава в дефилето е вредно; Строителството на тунела ще се извърши основно от чужди фирми, с български подизпълнители - не е 100% гаранция, но със сигурност означава, че ще се крадне по-малко и ще се строи по качествено.

    Нередност?
  • 7
    drilldo avatar :-|
    Георги Георгиев
    • - 3
    • + 3

    Веднага като прочетох ми изникна този въпрос в главата - защо тунела е по-лош вариант, при положение, че ще струва по-евтино.

    Отговорът е, че няма българска фирма, която да може да го построи.

    Сега ако кажете, че другото платно вече е построено - не сте прави. Само адаптацията му към магистрално платно ще глътне достатъчно пари. Пък и оставаме без алтернативен маршрут на евентуалния тунел.

    Нередност?
  • 8
    g.e.m. avatar :-(
    ГЕМ
    • - 2
    • + 2

    Все си мисля, че за следващите 40 години ще успеят да я построят тая отсечка, ама нали ще се строи през труден терен, докато стигнем до края ще я почваме отначало с нови ремонти и така, хранилка за още 2-3 поколения строители, пример - тунелите на Хемус! Все се ремонтират и все нещо не им е както трябва, че и невинни хора загиват в тях от некадърна поддръжка. А колко милиона ни струват за поддръжката всяка година, не смея и да си помисля...

    Нередност?
  • m17
    • - 1
    • + 3

    До коментар [#8] от "Г.Е.М.":

    А вие какво предлагате да направим - да зарежем всичко и да чакаме 3000'та година да измислят телепортацията или летящи коли ?.
    И да оставим сигурно милион българи които пътуват към гърция всяка година да се мъчат на стария път, който разбира се няма да ремонтираме щото подръжката струва милиони които ще ги откраднат лошите.

    Нередност?
Нов коментар