Ремонтите на тунелите "Витиня" и "Ечемишка" струват над 31 млн. лв. досега
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Ремонтите на тунелите "Витиня" и "Ечемишка" струват над 31 млн. лв. досега

Ремонтите на тунелите "Витиня" и "Ечемишка" струват над 31 млн. лв. досега

Завършването на ремонтите закъснява, като по план трябваше да приключи през пролетта

Мила Чернева
15635 прочитания

© Цветелина Белутова


Два от тунелите на автомагистрала "Хемус", "Витиня" и "Ечемишка", ще се ремонтират до юни, уточниха от Агенция "Пътна инфраструктура" (АПИ) пред "Капитал". Ремонтите на тръбите в посока Варна започнаха миналата година, но с времето се удължиха и оскъпиха. Те трябваше да приключат през декември 2016 г., но засега крайният срок е юни 2017 г. До момента индикативната стойност на двата ремонта е над 31 млн. лв. с ДДС.

По принцип ремонтите са отговорност на държавната фирма "Автомагистрали" (с принципал регионалното министерство), с която АПИ има 4-годишен договор за поддържане на въпросния участък от "Хемус". Дружеството обаче използва подизпълнители, в случая - "Евро алианс анженеринг" ремонтира "Ечемишка" , а по "Витиня" работи "ГБС-Инфраструктурно строителство".

По-бавно и по-скъпо

Ремонтът на тунел "Витиня" започна в края на юни 2016 г. и по план трябваше да завърши през декември. Той включва възстановяване и усилване на тунелната облицовка, хидроизолация, обновяване на пътната настилка, на електрическата и вентилационната инсталация, ново LED осветление, системи за видеонаблюдение и пожароизвестяване. Още през август обаче проверка на бившия регионален министър Лиляна Павлова и бившия шеф на АПИ Лазар Лазаров установи, че ремонтът ще може да приключи през пролетта на 2017 г. и ще са нужни допълнително 4-6 млн. лв. Ремонтът на "Ечемишка" пък започна през септември, а в края на октомври Павлова заяви, че той ще трябва да продължи и през 2017 г.

"Срокът за завършване на ремонтните дейности на тръбите за Варна на тунелите "Витиня" и "Ечемишка" на АМ "Хемус" се удължи поради по-големия обем работа, която бе установена в хода на ремонта, че е необходимо да се извърши, на комплексността на предприетите действия и тяхната последователност. Не на последно място, сроковете бяха удължени и заради изключително тежките метеорологични условия през зимните месеци", обясниха от пътната агенция.

В средата на април служебният регионален министър Спас Попниколов съобщи, че предходното правителство не е осигурило средства за довършване на ремонтите на тунелите, по-конкретно за десните тръби на тунелите "Ечемишка" и "Витиня" на АМ "Хемус". Довършването на ремонта по тях се прави с преструктуриране на бюджета на АПИ, като от пътната агенция уточниха, че все пак пари от бюджета има.

Два от тунелите на автомагистрала "Хемус", "Витиня" и "Ечемишка", ще се ремонтират до юни, уточниха от Агенция "Пътна инфраструктура" (АПИ) пред "Капитал". Ремонтите на тръбите в посока Варна започнаха миналата година, но с времето се удължиха и оскъпиха. Те трябваше да приключат през декември 2016 г., но засега крайният срок е юни 2017 г. До момента индикативната стойност на двата ремонта е над 31 млн. лв. с ДДС.

По принцип ремонтите са отговорност на държавната фирма "Автомагистрали" (с принципал регионалното министерство), с която АПИ има 4-годишен договор за поддържане на въпросния участък от "Хемус". Дружеството обаче използва подизпълнители, в случая - "Евро алианс анженеринг" ремонтира "Ечемишка" , а по "Витиня" работи "ГБС-Инфраструктурно строителство".


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

5 коментара
  • 1
    drilldo avatar :-P
    Георги Георгиев

    "Срокът за завършване на ремонтните дейности на тръбите за Варна на тунелите "Витиня" и "Ечемишка" на АМ "Хемус" се удължи поради по-големия обем работа, която бе установена в хода на ремонта, че е необходимо да се извърши, на комплексността на предприетите действия и тяхната последователност."

    Вероятно тунелът се е оказал по-дълъг, от колкото са го мерили, може би?

  • 2
    geordgeo avatar :-(
    geordgeo

    Бе то е ясно, че ремонтът ще е бавен, скъп и некачествен, само ми е чудно докога ще продължават тези измами?! Най-вероятно докато умре и последния мизерен поданник на тази територия...

  • 3
    sokratus avatar :-(
    sokratus

    Общата дължината на тунелите в двете посоки е около 8км. Какви ремонти правят за почти 4 млн. лв на километър!?! Да не ги изграждат наново!

  • 4
    west4sider avatar :-@
    P_L

    Най-лошото е че след това идват ремонти и на другите тръби и съответно още година задръствания и еди колко си милиона

  • 5
    maslara avatar :-|
    Maslara

    Нека всички сънуващи тунел под Кресна се огледат в тунелите по магистрала Хемус и помислят в състояние ли е държавата България да подържа 10 километров тунел - да приемем, че някой друг го построй.
    Магистрала Хемус от Гара Яна до Околовръстен път беше пусната 2013 година - в момента десната лента е в посока София е напукана и неравна на много места - няма 4 години пълна експлоатация!
    Кервана си върви, кучетата лаят и няКОЙ продулжава да се гуши с пари.


Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK