Германският бизнес: България е добра бизнес дестинация въпреки трудностите

Проблемите остават в неефективната администрация, корупцията, правната несигурност, политическата нестабилност

Близо 90% от компаниите твърдят, че биха инвестирали отново в България.
Близо 90% от компаниите твърдят, че биха инвестирали отново в България.
Близо 90% от компаниите твърдят, че биха инвестирали отново в България.    ©  Надежда Чипева
Близо 90% от компаниите твърдят, че биха инвестирали отново в България.    ©  Надежда Чипева

България остава атрактивна дестинация за инвестиции въпреки сложната геополитическа ситуация в района и въпреки продължаващите проблеми на бизнес средата в страната. Това сочат резултатите от годишната анкета за бизнес средата сред членовете на Германо-българската индустриално-търговска камара, която се провежда от 2005 г. насам. Тази година в проучването са се включили 102 германски фирми в България - 67% малки и средни предприятия и 33 големи.

Отминалата година завършва с пореден рекорд за търговския стокообмен между България и Германия – 6.66 млрд. евро. Германия е и дестинация номер едно за износ на българска продукция. Преките чуждестранни инвестиции от Германия за изминалата година са 124.2 млн. евро по данни на БНБ.


Четете неограничено с абонамент за Капитал!

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.

Вече съм абонат Абонирайте се

Възползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент

1 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата

Вижте абонаментните планове