Да разцепиш Кресна

Преди седмица проектантска фирма спечели конкурс на пътната агенция за проект на отсечката между Крупник и Кресна

Вариантът за преминаване през дефилето е комбинация от сегашния път и построяване на нов източно от него, но еколозите не са съгласни
Вариантът за преминаване през дефилето е комбинация от сегашния път и построяване на нов източно от него, но еколозите не са съгласни    ©  Георги Кожухаров
Вариантът за преминаване през дефилето е комбинация от сегашния път и построяване на нов източно от него, но еколозите не са съгласни
Вариантът за преминаване през дефилето е комбинация от сегашния път и построяване на нов източно от него, но еколозите не са съгласни    ©  Георги Кожухаров
Срокът 2022 г. остава под все по-голям въпрос.

Ще ви дадем задача. Кое е по-евтино и лесно за поддържане: тунел от 15.4 км или път със 17 виадукта и 5 тунела? Второто, казват строителите и МРРБ. Представете си тунел "Ечемишка" на "Хемус", но дълъг 15 километра, и ще добиете представа каква заплаха е това. Затова преди седмица Агенция "Пътна инфраструктура" (АПИ) възложи изработването на разширен идеен проект за преминаването на Кресненското дефиле по склона на Пирин, от източната страна на съществуващия сега път.


Благодарим Ви, че четете Капитал!

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.

Вече съм абонат Абонирайте се

Още от Капитал

Подкаст: Война на хоризонта

Подкаст: Война на хоризонта