С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
4 4 май 2017, 12:52, 26712 прочитания

Еврофинансирането за две отсечки и тунел от "Струма" е одобрено

Става дума за строителство за над 600 млн. лв. преди и след Кресна и тунела "Железница"

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
На 27 април апликационните форми за три участъка от магистрала "Струма" са били одобрени от звеното към Европейската комисия JASPERS, става ясно от съобщение на Министерството на регионалното развитие и благоустройството (МРРБ). Става дума за отсечките между Благоевград и Крупник, между Кресна и Сандански и тунел "Железница".

"Това е основание България вече реално да се възползва от европейско финансиране за изграждането на посочените обекти", се казва още в съобщението. Формата за финансирането е подадена на 19 април, обясниха от МРРБ за "Капитал". Сега тя подлежи на одобрение от Управляващия орган на Оперативна програма "Транспорт и транспортна инфраструктура" 2014-2020 г. и от Европейската комисия, уточниха от министерството.


Крайният срок за построяване на магистралата е краят на 2022 г., като това е условие, за да бъде получено безвъзмездното европейско финансиране. Одобряването на апликационната форма е ключова стъпка напред и може да се счита за едно от значимите и успешни постижения на служебния кабинет.

Наследство от служебния министър

До момента строителството на въпросните отсечки от "Струма" се финансираше със средства от държавния бюджет. Всъщност единствено "Главболгарстрой" строи по трасето, докато "Агромах" все още не е започнал.

За подаването на апликационни форми се говори от месеци, като в началото на февруари представители на транспортното министерство, пътната агенция и Европейската комисия (ЕК) бяха на среща в Брюксел, за да обсъдят въпросното финансиране.



"Основна задача за краткосрочния ми мандат е да ускоря осигуряването на европейско финансиране на обектите в изпълнение на автомагистрала "Струма", а именно лот 3.1. от Благоевград до Крупник, лот 3.3. от Кресна до Сандански и тунел "Железница", които до момента се разплащат с национален бюджет", каза служебният регионален министър Спас Попниколов пред журналисти през февруари. След това, в началото на април, даде заявка, че ще подаде формата след Великден.

Според съобщението на МРРБ заслуги за подаването на апликационната форма има и служебният вицепремиер по европейските фондове Малина Крумова.

Проклятието на "Струма"

Финансирането за строителството на магистрала "Струма" е деликатна тема, тъй като търговете за нея срещат сериозни спънки през последните месеци. От една страна, поръчката за най-дългия и скъп тунел "Железница" беше спряна след установена липсва на части от офертите на два кандидата. Освен разследване сега тече подготовка за подновяването на търга.

От друга страна, строителството на отсечката между Благоевград и Крупник все още не е започнало. Изпълнител е обединение с основен участник "Агромах". Поръчката беше спечелена през декември 2015 г., но все още предстои одобрение на техническия проект след допълване от страна на изпълнителя, а след това издаване на разрешение за строеж, съобщиха от Агенция "Пътна инфраструктура" за "Капитал". Очаква се строителството да започне през август тази година, което значи, че участъкът ще бъде готов някъде през пролетта на 2021 г., тъй като срокът за изпълнение е три години и половина.

Апликационната форма за финансиране на най-сложната и скъпа част от магистралата - между Крупник и Кресна, не е подадена все още, като основната причина е, че няма окончателно решение как да минава пътят през Кресненското дефиле. Въпреки че от години проектът буксува, напоследък все по-категорично се подкрепя идеята за използване на съществуващия път в посока Гърция и построяване на ново платно с виадукти и тунели източно от Кресненското дефиле в посока София. Еколозите обаче смятат, че този вариант няма да бъде одобрен от ЕК, тъй като не спазва изискванията за опазване на околната среда.

  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Румен Радев призова за актуализация на избирателните списъци 1 Румен Радев призова за актуализация на избирателните списъци

Управляващата коалиция не изпрати представители на срещата за изборния процес при президента

17 яну 2020, 1525 прочитания

Вносът на боклука: Не ви трябва да знаете 3 Вносът на боклука: Не ви трябва да знаете

Как информацията за това какви отпадъци и кой ги внася в България се оказа най-пазената тайна в държавата

17 яну 2020, 2094 прочитания

24 часа 7 дни

17 яну 2020, 3361 прочитания

17 яну 2020, 2846 прочитания

17 яну 2020, 2121 прочитания

17 яну 2020, 2051 прочитания

17 яну 2020, 1933 прочитания

Всички новини
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Политика" Затваряне
Бунтът на Слави Трифонов - пред парламента и в интернет

Водещият на вечерно токшоу по bTV потърси правата си пред Народното събрание

Още от Капитал
Каратисти в текстилна фабрика

"Албена" продаде бившия завод за памучни прежди "България 29". Купувачът "РС Билд" ползва за целта 9.5 млн. евро кредит от ЦКБ

Първи борсов тест за 2020

Интересът към предложените 14% от акциите на "Телелинк" в края на януари, ще е показателен за апетита на инвеститорите

Най-печелившите взаимни фондове за 2019 г.

Българските инвестиционни схеми реализираха много успешна година, а чуждите борси са основният източник на печалби

По Scala-та на добрия вкус

Как домашните рецепти за сладки и соленки на Калина Иванова се превърнаха в продукти за масовия пазар

Кино: "Бомба със закъснител"

Сексизъм, мълчание и опълчване във Fox News

Зеленият път

Как неизползваните жп линии в София може да се превърнат във велоалеи и пешеходни зони

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10