Еврофинансирането за две отсечки и тунел от "Струма" е одобрено

Става дума за строителство за над 600 млн. лв. преди и след Кресна и тунела "Железница"

Служебният регионален министър Спас Попниколов даде заявка, че в рамките на мадата си ще подаде апликационната форма за финансиране на "Струма", и в крайна сметка изпълни обещанието си.
Служебният регионален министър Спас Попниколов даде заявка, че в рамките на мадата си ще подаде апликационната форма за финансиране на "Струма", и в крайна сметка изпълни обещанието си.
Служебният регионален министър Спас Попниколов даде заявка, че в рамките на мадата си ще подаде апликационната форма за финансиране на "Струма", и в крайна сметка изпълни обещанието си.    ©  Анелия Николова
Служебният регионален министър Спас Попниколов даде заявка, че в рамките на мадата си ще подаде апликационната форма за финансиране на "Струма", и в крайна сметка изпълни обещанието си.    ©  Анелия Николова

На 27 април апликационните форми за три участъка от магистрала "Струма" са били одобрени от звеното към Европейската комисия JASPERS, става ясно от съобщение на Министерството на регионалното развитие и благоустройството (МРРБ). Става дума за отсечките между Благоевград и Крупник, между Кресна и Сандански и тунел "Железница".

"Това е основание България вече реално да се възползва от европейско финансиране за изграждането на посочените обекти", се казва още в съобщението. Формата за финансирането е подадена на 19 април, обясниха от МРРБ за "Капитал". Сега тя подлежи на одобрение от Управляващия орган на Оперативна програма "Транспорт и транспортна инфраструктура" 2014-2020 г. и от Европейската комисия, уточниха от министерството.


Четете неограничено с абонамент за Капитал!

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.

Вече съм абонат Абонирайте се

Възползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент

1 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата

Вижте абонаментните планове
4 коментара
  • Най-харесваните
  • Най-новите
  • Най-старите
  • Чичи (Ice Man's fan)
    • - 4
    • + 10

    Добре де, Еколози!
    Не става с две трасета, не става и с най-дългият тунел на света, не става и да се остави сегашното положение!!! Какво искате и предлагате всъщност, защото позицията "против всичко" не е позиция, а съботаж на инфраструктурен обект от европейски и национален приоритет. И при трите варианта вие все намирате за какво да се хванете. И в сегашният си вид, трафикът застрашава както животински, растителни, така и човешкият вид! Колко още живота искате да вземе това трасе? Отговорността за това става конкретно ваша вече! Ако не се построят тези отсечки, матистралата ще остане недостроена - огромен срам за България, ще понесем тотална финансова щета - трябва да се върнат парите платени ДО СЕГА, ще продължат да гинат хора и животни.
    КОЙ ЛИЧНО ще понесе отговорността за този тотален провал???
    Искам имена!

    Нередност?
  • 2
    aman avatar :-|
    aman
    • - 2
    • + 4

    Чичи, правителствата и АПИ (+строителната мафия) са тези, които години наред се противопоставят на магистралата извън дефилето (тунел - нашите баш майстори не могат без чуждо ноу хау, трасе от изток - щяло да ги забави и нямало да стигнат парите), защото държат да минат през дефилето, което е свързано с неспазване на законите.

    Нередност?
  • 3
    baj_ganyo avatar :-(
    Бай Ганьо
    • + 2

    Ако не се построи тази магистрала много хора ще погинат през годините. Отделно ще е много глупаво нашите строители да изгубят толкова много пари. Щом има български строители, които да правят метрото, значи имаме ноу хау и как да се прокопае много по-къс тунел.

    Нередност?
  • 4
    smileislife avatar :-P
    SML
    • + 2

    Ако дините престанат да блокират проекта, може и да стане нещо... ако не, голям праз - ще има 20км двулентов път в средата и толкова. Това ще е изключително полезно за хабитата на дъждовния червей

    Нередност?
Нов коментар

Още от Капитал