Медта и петролът движат износа през февруари

Експортът към ЕС нараства с 10.7% на годишна база, а към трети страни - с 27.2%

Към февруари основната дестинация за българския износ е Германия, където продажбите достигат близо 1.1 млрд. лв.
Към февруари основната дестинация за българския износ е Германия, където продажбите достигат близо 1.1 млрд. лв.
Към февруари основната дестинация за българския износ е Германия, където продажбите достигат близо 1.1 млрд. лв.    ©  Юлия Лазарова
Към февруари основната дестинация за българския износ е Германия, където продажбите достигат близо 1.1 млрд. лв.    ©  Юлия Лазарова

Продажбите на български стоки в страните от Европейския съюз нарастват по-бързо през февруари в сравнение с предходния месец. Увеличението е с 10.7% на годишна база, показват предварителните данни на Националния статистически институт (НСИ). Най-голям принос за ускорението имат продажбите на нерафинирана мед и медни изделия, където както цените, така и количеството е по-високо. Допълнителен ефект има по линия на петрола - въпреки че експортираното количество намалява, продажбите нарастват поради поскъпването на суровината от началото на тази година на международните пазари. ЕС е важен пазар за България, тъй като за там е насочена около две трети от експортната продукция на страната.

През февруари значително увеличение отбелязват и продажбите на български стоки към страни извън ЕС, където промяната е с 27.2% нагоре спрямо година по-рано. Ключовият фактор отново е петролът, но ефектът е от ръст както в цените, така и в продадените количества. Общо износът през февруари нараства с 16.4% на годишна база.


Четете неограничено с абонамент за Капитал!

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.

Вече съм абонат Абонирайте се

Възползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент

1 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата

Вижте абонаментните планове