Московски върна старото ръководство на железниците
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Московски върна старото ръководство на железниците

Московски върна старото ръководство на железниците

Владимир Владимиров за пореден път оглавява БДЖ

10570 прочитания

© НАДЕЖДА ЧИПЕВА


Владимир Владимиров ще оглави за трети пореден път държавния "Холдинг БДЖ", съобщиха официално от транспортното ведомство в сряда. Владимиров бе отстранен от служебния министър на транспорта Христо Алексиев по време на служебното управление.

Като управител на "БДЖ – Товарни превози" ЕООД се завръща и Любомир Илиев, а за управител на "БДЖ – Пътнически превози" е назначен Пламен Пешаров, който е дългогодишен специалист в извършването на транспортни услуги.

С история

Владимир Владимиров е отстраняван вече два пъти от ръководния пост в БДЖ - първо от правителството на Пламен Орешарски, а после и от служебния кабинет на Огнян Герджиков, но ГЕРБ го връща на върха в проблемното държавно дружество за трети път. Според съобщението на транспортното министерство сега той трябва "да продължи да изпълнява създадения от неговия екип план за оздравяване и развитие на БДЖ".

През февруари служебният министър на транспорта Христо Алексиев обяви, че БДЖ е в критично положение и като дългове към кредиторите, и като експлоатация, а мениджмънтът не прави достатъчно за работата на пътническите превози. И обвини досегашното ръководство на държавния жп превозвач, че нищо не е направило за оздравяването и че "БДЖ Пътнически превози" не е в състояние да изпълни графика си за движение на влаковете за 2017 г. заради липса на мотриси и локомотиви.

Напред с концесията

Междувременно финансовият министър Владислав Горанов коментира в сряда, че стратегията за концесиониране на летище София остава непроменена. "Няма причина между предното правителство с министър Московски и премиер Борисов и сегашното със същия персонален състав да променяме стратегията за управление на летище София. Ще стартира процедура за неговото концесиониране отново", обяви Горанов.

Още миналата седмица Московски обяви, че ще възобнови спряната от служебния кабинет процедура за отдаване на летището в София на концесия. Тя бе открита от второто правителство на Бойко Борисов. След това четири пъти срокът за подаване на офертите беше удължаван, като последната крайна дата беше 19 май 2017 г., извън мандата на служебния кабинет, който обаче спря процедурата.

Нов директор на летището

Новият директор на "Летище София" вече е вписан официално в Търговския регистър, след като още миналата седмица Московски съобщи, че е уволнил назначения от служебния кабинет директор на летището Павел Станчев, а неговото място ще заеме досегашният шеф на сигурността Владимир Рапонджиев. Той е заемал тази длъжност в последните 7 години - от 2010 г. до 2017г. Преди това - от 1992 г. до 2007 г., е бил офицер в Националната служба за охрана.

Владимир Владимиров ще оглави за трети пореден път държавния "Холдинг БДЖ", съобщиха официално от транспортното ведомство в сряда. Владимиров бе отстранен от служебния министър на транспорта Христо Алексиев по време на служебното управление.

Като управител на "БДЖ – Товарни превози" ЕООД се завръща и Любомир Илиев, а за управител на "БДЖ – Пътнически превози" е назначен Пламен Пешаров, който е дългогодишен специалист в извършването на транспортни услуги.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

4 коментара
  • krasi kostadin

    Отново започва гаврата с клиентите на БДЖ, съсипването на железницата продължава!

  • 2
    ivanko77 avatar :-|
    ivanko77

    След като си управлявал дълги години едно дружество и нямаш никакви успехи, защо трябва да се настоява за още от същото?! За мен е ясно - кражби, защото никой професионалист след толкова дълги неуспехи не би продължил да се инати.

  • 3
    drilldo avatar :-|
    Георги Георгиев

    До коментар [#1] от "krasi_kostadin":

    Гаврата с кое? За последните 3 месеца усетил ли си някакво подобрение? Истината е, че много линии са за съкращаване, а и много хора от ръководството. Това не го направи нито една власт. Ако се намери начин за приватизация най-добре.

  • 4
    aussie avatar :-|
    aussie

    Офицер от НСО ще управлява летище София. Предполагам докато е бил на пост като охрана се е квалифицирал в мениджмънт на летища. Добре че правителството не назначава и пилотите в авиокомпаниите че ще трябва само с кола да се придвижвам :)


Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK