С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
Вход | Регистрация
17 май 2017, 16:13, 30198 прочитания

Поръчката за тунел "Железница" ще бъде пусната повторно, но с по-кратък срок

Срокът трябва да се намали с 400 дни, за да не загубим финансирането, казва регионалният министър Николай Нанков

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Търгът за тунел "Железница" на автомагистрала "Струма" на стойност 250 млн. лв. ще бъде подновен, но с оптимизирани срокове. Това обясни министърът на регионалното развитие и благоустройството Николай Нанков пред БНР. По думите му ще се съкратят около 400 дни, като срокът за изграждането на тунела в старата поръчка беше 1400 дни, или почти четири години.

"Чисто технологично ще търсим вариант как да бъде изграден тунелът в съкратените срокове, но мисля, че това е постижимо", каза Нанков. Според него, ако строителството започне през 2019 г., трасето ще бъде приключено навреме, за да получим европейско финансиране.


Поръчката беше прекратена в началото на април, след като се оказа, че са изчезнали части от офертите на двама от участниците. Офертите бяха подадени през август 2016 г., но над половин година нямаше видимо развитие по поръчката.

Наваксване на загубеното време

"Инженерите в АПИ обосновават и преработват обществената поръчка. Нашето желание, дори от инженерна гледна точка, е да пуснем обществената поръчка на обособени позиции - пътното платно до тунела - една обособена позиция, самият тунел като втора и съответно съоръженията и пътните платна след тунела като трета обособена позиция", уточни Нанков. Според министъра така строителството на един от най-тежките участъци от магистрала "Струма" ще става едновременно, по-бързо и при съкратени срокове. Разделянето на отделни позиции ще означава три по-малки поръчки, но и три различни победителя в търга.



"Ние трябва да си изпълним ангажиментите в рамките на не повече от три години и два-три месеца от подписване на договор с изпълнител", уточни Нанков. В случая с тунел "Железница" рисковете за европейското финансиране на "Струма" са свързани със забавянето на възлагането на поръчката" - първо, заради бавната работа на комисията, а след това заради прекратяването покрай разследването на ДАНС и прокуратурата за изчезналите документи.

В участъка от "Струма" при Кресненското дефиле пък проблемът е, че още няма доклад за оценка за въздействие върху околната среда и не е обявена поръчка изобщо. Финансирането на "Струма" е по оперативна програма "Транспорт" и влиза в настоящия програмен период 2014-2020 г.

Освен това Нанков обясни, че в момента Министерството на регионалното развитие и благоустройството (МРРБ) прави одит с фокус върху обществените поръчки както в самото ведомство, така и в Агенция "Пътна инфраструктура" (АПИ).

Капацитетът на АПИ - недостатъчен

Очаквано, новият регионален министър направи промени в ръководството на пътната агенция. Дни след като пое поста на регионален министър, Николай Нанков назначи и новия (стар) председател на управителния съвет на АПИ - Дончо Атанасов. Той заемаше поста между ноември 2016 г. и февруари 2017 г. Предшественикът на Атанасов, Пирин Пенчев (който беше назначен за шеф на АПИ от служебния кабинет през февруари), е подал оставка и е напуснал пътната агенция, обяви Нанков.

Още с встъпването си в длъжност регионалният министър даде заявка, че ще прави структурни промени в АПИ. Целта е да се оптимизират процесите и да се постигне по-голяма прозрачност при провеждането на обществени поръчки, уточни той пред БНР. Пътните специалисти са под 8% от състава на пътната агенция, а повечето от останалите са юристи, обясни Нанков.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

София дава 36.5 млн. лв. за изгаряне на RDF от завода за боклуци София дава 36.5 млн. лв. за изгаряне на RDF от завода за боклуци

Най-вероятни изпълнители са циментовите заводи, както и фирми, свързани с енергийния бизнесмен Христо Ковачки

22 авг 2019, 629 прочитания

Вечерни новини: Идея за промяна на ДДС модела за плодове и зеленчуци, ЕК ще регулира лицевото разпознаване Вечерни новини: Идея за промяна на ДДС модела за плодове и зеленчуци, ЕК ще регулира лицевото разпознаване

МВФ ще махне възрастовите граници, които пречат на Кристалина Георгиева да оглави фонда; FlixBus пусна нови линии до чужбина; Спецпрокуратурата внесе обвинителния акт срещу Баневи

22 авг 2019, 583 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "България" Затваряне
Управляващите оттеглиха спорния проект за строителство по морето

Според някои представители на ГЕРБ терените пак ще могат да бъдат застроени

Бързи, спортни, дигитални

Пазарът на спортни карти бързо набра скорост и се появиха още две нови компании

Новият безплатен брокер

Търговията с акции без комисиона става по-достъпна благодарение на млади подривни компании

"Слънчо" поглежда отвъд хоризонта

С проект по "Конкурентоспособност" за 1.6 млн. лв. компанията ще започне да изнася детски храни в региона

"Съгласие" купи животозастрахователния портфейл на "Дженерали" (коригирана)

Сделката е сключена в началото на декември, след като италианската компания обяви, че в България ще се съсредоточи само върху общото застраховане

За нишките и хората

Чихару Шиота се завръща в Япония с първа голяма ретроспектива

Лаборатория на края на света

Българската база на Антарктида ще има нова сграда