Китайци, пловдивчани и разследван швейцарец поискаха летище Пловдив

За доказването на нужния опит двама от кандидатите ще ползват държавния оператор на аерогарата

За първи път процедурата за концесиониране на летище Пловдив привлече кандидати
За първи път процедурата за концесиониране на летище Пловдив привлече кандидати    ©  Надежда Чипева
За първи път процедурата за концесиониране на летище Пловдив привлече кандидати
За първи път процедурата за концесиониране на летище Пловдив привлече кандидати    ©  Надежда Чипева

Китайски конгломерат, местни пловдивски компании и швейцарец със спорна репутация поискаха да концесионират летище Пловдив за 35 години. Това стана ясно след отварянето на офертите в Министерство на транспорта на трите консорциума. За първи път отдаването на пловдивската аерогара на концесия предизвика реален интерес, след като процедурата на няколко пъти беше спирана и подновявана.

Кандидатите са разнородни. Най-мощният от тях е китайският конгломерат HNA Group, който развива сериозно дейност в сферата на авиацията. Местната кандидатура за летището е от страна на обединението между "Тракия икономическа зона" и пловдивския автомобилен превозвач ПИМК. Третият кандидат се оказа най-енигматичен, като проверка в регистрите показа, че става въпрос за обвиненият във финансови измами в Швейцария Урс Майстерханс, който участва, чрез свое дружество, листвано на Българската фондова борса.


Благодарим Ви, че четете Капитал!

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.

Вече съм абонат Абонирайте се

Още от Капитал

Снимка на седмицата

Снимка на седмицата