Ще стигне ли токът

За да се приспособят електромобилите към съществуващите електромрежи, шофьорите трябва значително да променят навиците си

Темата накратко

- Няма опасност България да изпита дефицит на електроенергия, поне в близките 10 години.

- Ако не се въведе нова система за зареждане, има обаче опасност в пикови моменти на потребление мрежата да се претовари от дори не много на брой зареждащи коли.

- Някои от решенията за евентуалните проблеми с пренатоварването на мрежата – например рязка диференциация на цените по часови пояси, няма да зарадват шофьорите на електромобили.

Четете неограничено с абонамент за Капитал!

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.

Абонирайте се

Възползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент

1 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата

Вижте абонаментните планове
13 коментара
  • Най-харесваните
  • Най-новите
  • Най-старите
  • 1
    g.e.m. avatar :-P
    ГЕМ
    • - 1
    • + 8

    Ще ми се наложи да разширявам фотоволтаика в къщи, та да може да си помагам и за зареждането на колата...

    Нередност?
  • 2
    istani123 avatar :-|
    Станислав
    • - 1
    • + 11

    Няма драма - вечерта има бол евтин ток, а през деня скоро ще има излишък от слънчева енергия.

    В България (и в доста други южни и източни европейски държави) сме толкова назад с мисленето, че скоро няма да има масово електрически автомобили у нас. Хората в БГ са твърдо убедени, че ръчните скорости са по-добре от автоматичните и си свалят катализаторите, за да ги върнат за вторични суровини.

    Нередност?
  • 3
    phf31308227 avatar :-|
    phf31308227
    • + 5

    Трябва забрана за използване на дизелови автомобили най-малкото в 4те най-големи града, както и развитие на зарядната инфраструктура и инсталирането на соларни панели в/у сградите. Със сигурност ще помогне и ако се привлече производител на малки електрически автомобили в страната. Но за да стане това, трябва предприемачите да повярват че могат да печелят и държавата да въведе необходимата регулация.

    Нередност?
  • 4
    nikolayrangelov avatar :-|
    Николай Рангелов
    • - 1
    • + 1

    В Германия и в момента има различни цени на бензиностанциите, в различните моменти на денонощието. Става въпрос за разлика от около 10 цента - достатъчно да се възползваш от ниската цена, ако имаш възможност тогава да заредиш. Това далеч не причинява хаос, та примера не е удачен.

    Нередност?
  • 5
    pav4o01 avatar :-|
    Павел
    • - 1
    • + 2

    Тия сметки без кръчмар дето си ги правят ЕВН, ЕСО и там всякакви други олигофрени на държавна заплата няма да им се получат. Много ми е интересно кой ще си зарежда колата точно в 7 вечерта при положение, че като спреш на паркинга на офиса има 20 зарядни станции и я зареждаш през деня 9-16 часа? Нали не мислите, че хората готови да дадат от 35 000 евро нагоре за кола са някакви дето по цял ден люпят семки в някое министерство? Не, по-скоро са от тия дето благодарение на тях всички цигани, пенсионери и лайна в министерствата има какво да ядат. Та, с оглед на това, че тая скапана държава даже не дава адекватен бонус при покупка на електричка, не виждам как точно ще накара хората дето аджеба благодарение на тях съществува Лайнария да ги заставят да си зареждат колата в точно определен момент. Аман от тъпаци, аман от глупави правила "на теория" , реално тия дето ги мислят тия неща не са излизали от държавата да видят как то правят в чужбина. Реално в Барселона има повече соларни панели от цяла Лайнария взета заедно, а велоалеите им са повече от общо пътищата тука... Ама българският тъпанар правещ законите мисли с оная си работа...

    Нередност?
  • 6
    primerno avatar :-|
    primerno
    • + 2

    До коментар [#2] от "Станислав":

    Ами ръчните скоростни кутии имат и предимства, не само недостатъци в сравнение с автоматика :)

    Нередност?
  • 7
    yhu32523263 avatar :-|
    yhu32523263
    • - 2
    • + 1

    Ще стигне, спокойно! Съседните държави и малко по-далечните изграждат ядрени мощности и с радост ще ни продават ток когато нашият свърши. А това ще е скоро. Щом и сега ни караха да не пускаме ел. уредите вечер през големия студ, за да издържи мрежата, какво ли ще стане ако масово минем на екологичен транспорт като електромобили, влакове, метро, тролейбуси и пр. ...

    Нередност?
  • 8
    yhu32523263 avatar :-|
    yhu32523263
    • - 2
    • + 1

    Либералите ни подготвят за ценови шок на тока вечерно време. Вероятно и през целата зима. Който иска ток на нормални тарифи ще требва да се къпе и да готви по нощите. До там ще ни докарат с тия слънчеви панели и рев по АЕЦ.

    Нередност?
  • 9
    yhu32523263 avatar :-|
    yhu32523263
    • + 1

    До коментар [#2] от "Станислав":

    Какъв евтин ток има вечерта след работно време при най-големата натовареност на мрежата, най-много движещи се автомобили, когато нема и слънце? Особено зимата? България не е Гърция, нито Испания, в София зимата не виждат слънце.
    Фотоволтаиците са разумен избор само за Санданско-Петричкия регион, Благоевград и още 2-3 района в страната. Но са внос от Китай. Защо да наливаме пари в китайската икономика? Я иди ти изнасяй некакъв продукт за Китай, нема да можеш. ЕС е разграден двор.

    Нередност?
  • 10
    ivanchola avatar :-P
    ivanchoLA
    • - 2

    Просто да дигнат цените и плебса да си намали ползването в тия часове. Енергийна ефективност в бг нема ... Другото е ганя си купува коли Мин на 10 години, докато не се забранят коли над 5 години да се внасят и. Ад 10 в бг няма да отпочне изчистването на въздуха и електромобилите

    Нередност?
Нов коментар