"ПСТ груп" предложи най-ниска цена за отсечка от "Хемус"
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

"ПСТ груп" предложи най-ниска цена за отсечка от "Хемус"

Едва четири от общо осем оферти стигнаха до етапа на отваряне на ценовите предложения в търга за "Хемус" с прогнозна стойност 133 млн.лв. без ДДС.

"ПСТ груп" предложи най-ниска цена за отсечка от "Хемус"

Половината кандидати са отстранени от търга за магистралата между Буховци и Белокопитово

Мила Чернева
11437 прочитания

Едва четири от общо осем оферти стигнаха до етапа на отваряне на ценовите предложения в търга за "Хемус" с прогнозна стойност 133 млн.лв. без ДДС.

© Надежда Чипева


Обединение с участници "ПСТ груп" и "ОРС инфраструктура" е предложило най-ниската цена за строителство на отсечката от автомагистрала "Хемус" между пътните възли Буховци и Белокопитово. Прогнозната стойност на поръчката беше 133 млн. лв., докато консорциумът предлага да построи участъка за 99 млн. лв. без ДДС. Общата дължина на отсечката е 16 км.

Освен това половината кандидати от търга са отпаднали, преди да бъдат отворени ценовите им оферти.

Офертите

Критериите за оценка на офертите са три и са изцяло свързани с предложените цени - с най-голяма тежест са оферираните единични цени за строителство, крайната цената с допълнителните разходи и накрая е цената за проектирането. Въпреки че "ПСТ груп" са предложили най-ниската ценова оферта, то от единичните цени класирането може да се промени. Освен това е възможно пътната агенция да не приеме обосновка за ниска предложена цена, както се случи в търга за отсечката между Ябланица и Боаза отново от магистрала "Хемус". Там спечели кандидатът с втората най-ниска цена: обединение с участници "Хидрострой" на Велико Желев и дъщерните й компании "Пътстрой Бургас" и "Водстрой 98".

Половината от осемте участника в търга са отстранени преди отварянето на ценовите оферти. Така от състезанието отпаднаха всички чуждестранни кандидати.

От търга е отстранен ДЗЗД "АМ "Хемус" Етап 3 2016" с участници испанската "Асигния инфраеструктурас", "Джи Пи груп" и "Логистика 21", както и италианските дружества "Инч" и "Асталди Ес Пи Ай" , които бяха подали оферти самостоятелно. От търга е отстранено обединението на "Агромах", в което участваха дъщерната им "Пътища Пловдив" и друга италианска компания "Оберослер Кав. Пиетро".

Търг с по-слаб интерес

В търга не участваха някои от големите строителни компании - "Главболгарстрой", "Водстрой 98", "Щрабаг" и др. Те бяха подали оферти в процедурата за участъка от "Хемус" от Ябланица до Боаза, но не и в тази. Според представители на сектора причината за по-слабия интерес е, че отсечката до Боаза - макар и по-къса и по-евтина, е била по-атрактивна, тъй като е близо до София, следователно близо до разнообразни източници на ресурси и доставчици на материали, а Белокопитово е далеч и наличните кариери и асфалтови бази са малко.

Срокът за изпълнение е 910 дни - почти 2 години и половина след подписване на договора. Това означава, че отсечката ще бъде готова най-рано в края на 2019 г. Това обаче е оптимистично, тъй като големите търгове обикновено се бавят заради обжалвания пред КЗК, което намекна и самият регионален министър Николай Нанков в петък.

Обединение с участници "ПСТ груп" и "ОРС инфраструктура" е предложило най-ниската цена за строителство на отсечката от автомагистрала "Хемус" между пътните възли Буховци и Белокопитово. Прогнозната стойност на поръчката беше 133 млн. лв., докато консорциумът предлага да построи участъка за 99 млн. лв. без ДДС. Общата дължина на отсечката е 16 км.

Освен това половината кандидати от търга са отпаднали, преди да бъдат отворени ценовите им оферти.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

0 коментара

Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

Още от Капитал

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK