Прекатегоризацията на хотели и заведения на всеки 5 години може да отпадне
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Прекатегоризацията на хотели и заведения на всеки 5 години може да отпадне

Друго облекчение, което екипът на Ангелкова подготвя, е всеки обект да се категоризира цялостно, а не да има отделни звезди за хотела, ресторанта, бара и т.н.

Прекатегоризацията на хотели и заведения на всеки 5 години може да отпадне

Министерството обаче планира да създаде туристически инспекторат и институт за отнемане на звезди

20832 прочитания

Друго облекчение, което екипът на Ангелкова подготвя, е всеки обект да се категоризира цялостно, а не да има отделни звезди за хотела, ресторанта, бара и т.н.

© Надежда Чипева


Министърът на туризма Николина Ангелкова планира да премахне изискването хотелите и ресторантите да се прекатегоризират на всеки пет години. Тези, които работят коректно, трябва да бъдат поощрявани, а не на всеки пет години да подготвят огромен обем документи", посочи тя в интервю за БНТ в понеделник. Едновременно с това обаче ведомството планира да създаде туристически инспекторат и специален институт за отнемане на звезди, ако след проверка се окаже, че обектът е влошил обслужването и вече не отговаря на получената категория. Предложението ще бъде обсъдено с представителите на бизнеса.

Още облекчения

Министърът на туризма коментира, че намаляването на административната тежест за бизнеса ще е един от основните ангажименти на правителството.

И в тази връзка се предлага и друго облекчение за собствениците - всеки туристически обект да се категоризира комплексно. Сега, ако хотелът има лоби бар, ресторант, бар на басейна, нощен клуб и т.н., всяко от тези заведения трябва да получи отделна категория и да мине през процедурата. Така може да се окаже, че хотелът е с категория 4 звезди, а ресторантът му - само с две, каза Ангелкова. Тя изрази убеденост, че двете облекчения ще улеснят бизнеса и ще му спестят представянето на десетки документи пред администрацията. "Голяма част от документите, които се изискват, ще бъдат набавяни по служебен път", увери министър Ангелкова, цитирана от пресцентъра на министерството.

Регулация на статута на националните курорти

Решаването на вечния проблем с регулирането на статута на националните курорти също е един от основните приоритети и до края на годината ще бъдат готови и законовите промени и нова наредба, с които той детайлно да се регулира, каза още министър Ангелкова. Специални правила ще има за инфраструктурата, преместваемите обекти, зелените площи, чистотата, паркингите. Тези промени ще бъдат въведени със Закона за туризма и специална наредба, която урежда това. Предстои до края на годината промените да бъдат внесени в Народното събрание.

В очакване на лятото

Очакванията за летния са за ново увеличение от 10% спрямо рекордните 8.2 млн. туристи през миналата година, каза още министърът. Заявките към момента и за чартърните полети показват ръст от основните ни пазари - най-голям от Франция и Холандия - по 83%, Белгия - почти 53%, Полша и Чехия запазват тенденция от миналата година. Румъния е водещ пазар за лятото в България. От Русия се очаква ръст между 15-20% на база на ранните записвания, обобщи министърът.

По думите й равносметката за зимния туристически сезон е, че е преминал изключително успешно. Има ръст от 19.1%, като 1 400 000 чуждестранни туристи са посетили зимните ни курорти.

Поредна поръчка за националния туристически портал

Скоро предстои да бъде актуализиран сайтът bulgariatravel.org, като ще бъде обявена обществена поръчка, обяви Ангелкова. Официалният туристически портал на България бе изработен и надграден в първия мандат на ГЕРБ с еврофинансиране. За целта бяха похарчени 1.4 млн. лв., а впоследствие бяха отделени 2.7 млн. лв. за популяризирането му в интернет. Последваха още обществени поръчки за поддръжка и допълване, като общата сума надхвърля 6 млн. лв. Въпреки това според бизнес организации той е нефункционален, а предоставената информация - непълна.

Министърът на туризма Николина Ангелкова планира да премахне изискването хотелите и ресторантите да се прекатегоризират на всеки пет години. Тези, които работят коректно, трябва да бъдат поощрявани, а не на всеки пет години да подготвят огромен обем документи", посочи тя в интервю за БНТ в понеделник. Едновременно с това обаче ведомството планира да създаде туристически инспекторат и специален институт за отнемане на звезди, ако след проверка се окаже, че обектът е влошил обслужването и вече не отговаря на получената категория. Предложението ще бъде обсъдено с представителите на бизнеса.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

3 коментара
  • 1
    bai_toz avatar :-|
    Без коз

    Ми така де,5 звезди един път и край!
    Пожизнено.Понеже работели коректно...да ги поощрявали :) :) Пародия,герберастка трагикомедия!

  • 2
    yez18383939 avatar :-|
    Pronto

    Аз така и не разбирам за какво са тия звезди в 21 век! Отиваш в Букинг.ком или Трипадвайзър , виждаш три звезди и половина, и си се информирал много по-добре от колкото министерската категоризацията. Даже и не знаех, че лоби бар бил с отделни звезди ... Безсмислен труд

  • 3
    kokoto2 avatar :-P
    kokoto2

    мдааа... група хора ще спи по хотелите и ще троши народни пари, за да сваля звезди...


    До коментар [#2] от "Pronto":

    В букинг-а за много от по малките обекти няма да намерите никаква информация, или ако намерите, то тя ще е лесно манипулируема (нагоре или надолу).


Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK