С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
31 май 2017, 17:01, 27986 прочитания

Столична община ще купи 120 газови автобуса за 74 млн. лв.

Възможно е столичният автотранспорт временно да пусне 30-годишни автобуси по 11 линии, след като общинският съвет отказа да удължи договора с превозвача "Карат С"

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Общинското дружество "Столичен автотранспорт" обяви обществена поръчка за доставка на 120 нови газови автобуси. Търгът е част от голямата подмяна на автопарка на Столичната община. Още през март 2016 г. Столичният общински съвет (СОС) е дал разрешение за пускането на търга, като финансирането да е лизингово и от собствени средства, като срокът на договора за лизинг ще е осем години или 96 месеца.
Купуването на газови автобуси би могло да се счита за малък напредък в политиките на Столичната община срещу мръсния въздух, като това гориво е по-щадящо от дизеловите алтернативи.
До края на юни се очаква и търга за доставка на 20 електробуса, пише "Дневник".

Подмяна на автопарка


Тази година се очакват 60 нови газови автобуса да се включат по линиите на градския транспорт, а другите 120 автобуса, които ще бъдат купени с обявената сега процедура, ще станат част от автопарка на столичния градски транспорт от следващата година, обясни кметът Йорданка Фандъкова по време на откриването на двудневния форум "Обществен форум за Зелена столица", цитирана от Агенция "Фокус".

"Столичен автотранспорт" разполага с общо над 630 автобуса. През 2014 и 2015 г. бяха доставени 126 автобуси на природен газ, като поръчката тогава спечели компанията MAN, а финансирането беше по оперативна програма "Околна среда". Миналата година пък бяха доставени други 130 китайски дизелови автобуса от "Джънджоу юйтун бус ко. лимитид".

Стари резерви в употреба



Преди близо две седмици обаче Столичният общински съвет отказа да продължи договора на частната компания "Карат-С", която обслужва 11 автобусни линии - 1, 3, 5, 6, 7, 8, 10, 14, 123, 204 и 306, по силата на споразумение от 2008 г.. Компанията има договори за всяка отделна линия, които изтичат поетапно до септември 2018 г.
Според зам.-кмета по транспорта Евгени Крусев продължаването на договора е "най-целесъобразното решение", защото в противен случай по 11-те линии вероятно ще трябва да бъдат пуснати над 30-годишни рейсове, без никаква екологична норма, които в момента са в "клетката за бракуване" пише "Дневник". Докато по думите на Крусев автобусите на "Карат-С" са само на 8 години и са със стенен на екологична норма Евро 1.

СОС обаче все пак отхвърли предложението
. Столичната община планираше да пусне по тези линии 30-те дизелови автобуса, за които бе обявена обществена поръчка в края на 2016 г. Тя обаче е била спряна по искане на кметът на София Йорданка Фандъкова, защото "в конкурса остана само един кандидат и не исках да има никакви съмнения, че поръчката е нагласена".

Настоящият търг

Поръчката е разделена на две позиции, като кандидатите могат да подават оферти и за двете. Първата позиция е за доставка на лизинг на 60 газови единични автобуса и е с прогнозна стойност 28.8 млн. лв. без ДДС. Втората позиция е за доставка на 60 съчленени газови автобуса и е с прогнозна стойност 43 млн. лв. без ДДС.

Критериите за оценка на офертите на двете позиции са еднакви. От една страна, ще се разглежда общата ценова оферта, която е с тежест 45%, и лизинговото оскъпяване. От друга, ще се оценяват и енергийните разгоди и емисионни разходи за целия експлоатационен живот на автобусите, гаранционните условия и техническата им характеристика.

Доставката на автобусите ще трябва да се извърши до шест месеца от датата на заплащане на авансовата вноска, която се заплаща до 30 дни от датата на сключване на договора за лизинг. Крайният срок за подаване на оферти е 4 юли 2017 г.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Вечерни новини: Заразата с коронавируса продължава да настъпва, до петък частните лотарии спират Вечерни новини: Заразата с коронавируса продължава да настъпва, до петък частните лотарии спират

И още: Размяна на остри реплики по върховете на държавата, Нидерлания заговори за разделяне на Северна Македония и Албания при преговорите за ЕС

17 фев 2020, 621 прочитания

Птичи грип е открит във ферма за патици в Раковски Птичи грип е открит във ферма за патици в Раковски

В десеткилометровата рискова зона около огнището се отглеждат още над 430 хил. птици

17 фев 2020, 654 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Политика" Затваряне
Ремонтите на десет булеварда в София започват през юни

Движението по бул. "Патриарх Евтимий" ще бъде възстановено в средата на юни

Още от Капитал
Пазарът на жилища в София: Силен сезон, с първи епизоди на спадове

Ръст на сделките и застой в средните цени през 2019 г. Купувачите са млади, търсят нови сгради, сделките стават по-бавно и доминират двустайните апартаменти

Спаси ме от коронавируса

По-важно е маските да бъдат носени от болните, а не от здравите хора, защото така се ограничава предаването на инфекцията

(Не)възможната столица на културата

"Пловдив 2019" премина с повече скандали, отколкото културни новини, бе недофинансиран и неглижиран от властта

Новите дрехи на "Шишман"

Несигурното бъдеще покрай предстоящия ремонт на знаковата улица в центъра на София отново разбуни духовете

Книга: Макс Блехер - "Случки в близката нереалност"

Десетилетия след написването им, сюрреалистичните истории на румънския писател намират нова публика

От Маракеш до Париж и обратно

Писателят и художник Махи Бинбин за живота между две култури и социалната си дейност в Мароко

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10