Столична община ще купи 120 газови автобуса за 74 млн. лв.
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Столична община ще купи 120 газови автобуса за 74 млн. лв.

Столична община ще купи 120 газови автобуса за 74 млн. лв.

Възможно е столичният автотранспорт временно да пусне 30-годишни автобуси по 11 линии, след като общинският съвет отказа да удължи договора с превозвача "Карат С"

Мила Чернева
28425 прочитания

© Мария Съботинова


Общинското дружество "Столичен автотранспорт" обяви обществена поръчка за доставка на 120 нови газови автобуси. Търгът е част от голямата подмяна на автопарка на Столичната община. Още през март 2016 г. Столичният общински съвет (СОС) е дал разрешение за пускането на търга, като финансирането да е лизингово и от собствени средства, като срокът на договора за лизинг ще е осем години или 96 месеца.

Купуването на газови автобуси би могло да се счита за малък напредък в политиките на Столичната община срещу мръсния въздух, като това гориво е по-щадящо от дизеловите алтернативи.

До края на юни се очаква и търга за доставка на 20 електробуса, пише "Дневник".

Подмяна на автопарка

Тази година се очакват 60 нови газови автобуса да се включат по линиите на градския транспорт, а другите 120 автобуса, които ще бъдат купени с обявената сега процедура, ще станат част от автопарка на столичния градски транспорт от следващата година, обясни кметът Йорданка Фандъкова по време на откриването на двудневния форум "Обществен форум за Зелена столица", цитирана от Агенция "Фокус".

"Столичен автотранспорт" разполага с общо над 630 автобуса. През 2014 и 2015 г. бяха доставени 126 автобуси на природен газ, като поръчката тогава спечели компанията MAN, а финансирането беше по оперативна програма "Околна среда". Миналата година пък бяха доставени други 130 китайски дизелови автобуса от "Джънджоу юйтун бус ко. лимитид".

Стари резерви в употреба

Преди близо две седмици обаче Столичният общински съвет отказа да продължи договора на частната компания "Карат-С", която обслужва 11 автобусни линии - 1, 3, 5, 6, 7, 8, 10, 14, 123, 204 и 306, по силата на споразумение от 2008 г.. Компанията има договори за всяка отделна линия, които изтичат поетапно до септември 2018 г.

Според зам.-кмета по транспорта Евгени Крусев продължаването на договора е "най-целесъобразното решение", защото в противен случай по 11-те линии вероятно ще трябва да бъдат пуснати над 30-годишни рейсове, без никаква екологична норма, които в момента са в "клетката за бракуване" пише "Дневник". Докато по думите на Крусев автобусите на "Карат-С" са само на 8 години и са със стенен на екологична норма Евро 1.

СОС обаче все пак отхвърли предложението. Столичната община планираше да пусне по тези линии 30-те дизелови автобуса, за които бе обявена обществена поръчка в края на 2016 г. Тя обаче е била спряна по искане на кметът на София Йорданка Фандъкова, защото "в конкурса остана само един кандидат и не исках да има никакви съмнения, че поръчката е нагласена".

Настоящият търг

Поръчката е разделена на две позиции, като кандидатите могат да подават оферти и за двете. Първата позиция е за доставка на лизинг на 60 газови единични автобуса и е с прогнозна стойност 28.8 млн. лв. без ДДС. Втората позиция е за доставка на 60 съчленени газови автобуса и е с прогнозна стойност 43 млн. лв. без ДДС.

Критериите за оценка на офертите на двете позиции са еднакви. От една страна, ще се разглежда общата ценова оферта, която е с тежест 45%, и лизинговото оскъпяване. От друга, ще се оценяват и енергийните разгоди и емисионни разходи за целия експлоатационен живот на автобусите, гаранционните условия и техническата им характеристика.

Доставката на автобусите ще трябва да се извърши до шест месеца от датата на заплащане на авансовата вноска, която се заплаща до 30 дни от датата на сключване на договора за лизинг. Крайният срок за подаване на оферти е 4 юли 2017 г.

Общинското дружество "Столичен автотранспорт" обяви обществена поръчка за доставка на 120 нови газови автобуси. Търгът е част от голямата подмяна на автопарка на Столичната община. Още през март 2016 г. Столичният общински съвет (СОС) е дал разрешение за пускането на търга, като финансирането да е лизингово и от собствени средства, като срокът на договора за лизинг ще е осем години или 96 месеца.

Купуването на газови автобуси би могло да се счита за малък напредък в политиките на Столичната община срещу мръсния въздух, като това гориво е по-щадящо от дизеловите алтернативи.

Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

0 коментара

Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK