С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
Вход | Регистрация
31 май 2017, 17:01, 27372 прочитания

Столична община ще купи 120 газови автобуса за 74 млн. лв.

Възможно е столичният автотранспорт временно да пусне 30-годишни автобуси по 11 линии, след като общинският съвет отказа да удължи договора с превозвача "Карат С"

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Общинското дружество "Столичен автотранспорт" обяви обществена поръчка за доставка на 120 нови газови автобуси. Търгът е част от голямата подмяна на автопарка на Столичната община. Още през март 2016 г. Столичният общински съвет (СОС) е дал разрешение за пускането на търга, като финансирането да е лизингово и от собствени средства, като срокът на договора за лизинг ще е осем години или 96 месеца.
Купуването на газови автобуси би могло да се счита за малък напредък в политиките на Столичната община срещу мръсния въздух, като това гориво е по-щадящо от дизеловите алтернативи.
До края на юни се очаква и търга за доставка на 20 електробуса, пише "Дневник".

Подмяна на автопарка


Тази година се очакват 60 нови газови автобуса да се включат по линиите на градския транспорт, а другите 120 автобуса, които ще бъдат купени с обявената сега процедура, ще станат част от автопарка на столичния градски транспорт от следващата година, обясни кметът Йорданка Фандъкова по време на откриването на двудневния форум "Обществен форум за Зелена столица", цитирана от Агенция "Фокус".

"Столичен автотранспорт" разполага с общо над 630 автобуса. През 2014 и 2015 г. бяха доставени 126 автобуси на природен газ, като поръчката тогава спечели компанията MAN, а финансирането беше по оперативна програма "Околна среда". Миналата година пък бяха доставени други 130 китайски дизелови автобуса от "Джънджоу юйтун бус ко. лимитид".

Стари резерви в употреба



Преди близо две седмици обаче Столичният общински съвет отказа да продължи договора на частната компания "Карат-С", която обслужва 11 автобусни линии - 1, 3, 5, 6, 7, 8, 10, 14, 123, 204 и 306, по силата на споразумение от 2008 г.. Компанията има договори за всяка отделна линия, които изтичат поетапно до септември 2018 г.
Според зам.-кмета по транспорта Евгени Крусев продължаването на договора е "най-целесъобразното решение", защото в противен случай по 11-те линии вероятно ще трябва да бъдат пуснати над 30-годишни рейсове, без никаква екологична норма, които в момента са в "клетката за бракуване" пише "Дневник". Докато по думите на Крусев автобусите на "Карат-С" са само на 8 години и са със стенен на екологична норма Евро 1.

СОС обаче все пак отхвърли предложението
. Столичната община планираше да пусне по тези линии 30-те дизелови автобуса, за които бе обявена обществена поръчка в края на 2016 г. Тя обаче е била спряна по искане на кметът на София Йорданка Фандъкова, защото "в конкурса остана само един кандидат и не исках да има никакви съмнения, че поръчката е нагласена".

Настоящият търг

Поръчката е разделена на две позиции, като кандидатите могат да подават оферти и за двете. Първата позиция е за доставка на лизинг на 60 газови единични автобуса и е с прогнозна стойност 28.8 млн. лв. без ДДС. Втората позиция е за доставка на 60 съчленени газови автобуса и е с прогнозна стойност 43 млн. лв. без ДДС.

Критериите за оценка на офертите на двете позиции са еднакви. От една страна, ще се разглежда общата ценова оферта, която е с тежест 45%, и лизинговото оскъпяване. От друга, ще се оценяват и енергийните разгоди и емисионни разходи за целия експлоатационен живот на автобусите, гаранционните условия и техническата им характеристика.

Доставката на автобусите ще трябва да се извърши до шест месеца от датата на заплащане на авансовата вноска, която се заплаща до 30 дни от датата на сключване на договора за лизинг. Крайният срок за подаване на оферти е 4 юли 2017 г.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Вечерни новини: Тапата на "Хемус" ще остане поне до 2020 г., Huawei губи 30 млрд. долара заради САЩ Вечерни новини: Тапата на "Хемус" ще остане поне до 2020 г., Huawei губи 30 млрд. долара заради САЩ

И още: Иран заплаши да надхвърли лимита на запаси от обогатен уран; Мегапротестите в Хонконг продължават; Как цяла Аржентина и Уругвай останаха на тъмно

17 юни 2019, 1682 прочитания

Пореден шеф на пътната агенция напусна, този път по "лична молба" Пореден шеф на пътната агенция напусна, този път по "лична молба"

Бивш директор в пътната агенция влиза в управителния съвет на мястото на Радослав Влахов

17 юни 2019, 1201 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "България" Затваряне
Ремонтите на десет булеварда в София започват през юни

Движението по бул. "Патриарх Евтимий" ще бъде възстановено в средата на юни

Частните парчета от парка

Устройственият план на Борисова градина осветли няколко съмнителни сделки, останали под радара на общественото внимание 20 години

Garitage Park и казахските милиони

Големият имотен проект в София е собственост семейството на Аслан Мусин, който до 2012 г. е считан за дясна ръка на Назарбаев

Фонд на Рокфелер продава ритейл парка в Пловдив на групата "Химимпорт"

Активът се оценява на над 35 млн. лв., но дълговете са почти толкова

Ново място: "Домашен Магазин"

Деликатесен магазин и кафене в едно

Кино: "Момиче"

Млада балерина е родена момче и се бори с това