Ремонтите на десет булеварда в София започват през юни
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Ремонтите на десет булеварда в София започват през юни

Ремонтите на десет булеварда в София започват през юни

Движението по бул. "Патриарх Евтимий" ще бъде възстановено в средата на юни

Мила Чернева
47627 прочитания

© Георги Кожухаров


Ремонтите на близо 10 ключови обекта в столичната инфраструктура ще започнат през това лято. Това обяви кметът на Столична община Йорданка Фандъкова пред журналисти. "Това не включва малките улици и тротоари, започнати през пролетта", уточни тя.

В периода между средата на юни и средата на септември ще започнат ремонтните дейности по редица булеварди, като се очертава районът на "Овча купел" да бъде най-засегнат.

Добрата новина е, че движението в центъра при бул. "Патриарх Евтимий" ще бъде възстановено.

Казусът "Дондуков"

Един от най-големите ремонти, който предстои да започне в близките месеци, е на бул. "Дондуков" в участъка между ул. "Кракра" и Ларгото. "Този [ремонт] беше най-дълго обсъждания във връзка с вида настилка, която да се използва", обясни столичният кмет. Дебатът беше дали да остане в сегашния си вид с павета, или да се използва асфалт. Проведени са социологически проучвания и обществени обсъждания по темата, като единно мнение не е имало, обясни Фандъкова.

Все пак повечето хора са подкрепяли идеята за асфалт, но кметът изрази личното си мнение, че паважната настилка ще запази историческия вид на града. Ако обаче "Дондуков" бъде павиран, няма да има велоалея по него.

Сега предстои обществено обсъждане в Министерството на културата, като институцията трябва да изрази становище и чак след това ще бъде издадено разрешението за строеж.

На 4 юни започва подмяна на канализацията от "Софийска вода" в отсечката между "Кракра" и бул. "Васил Левски", като затварянето на булеварда ще е поетапно. В средата на юни трябва да се започне работата и по участъка между "Васил Левски" и Ларгото.

Добрите новини

Инж. Стоян Братоев, директор на "Метрополитен", обясни, че от 15 юни ще се възстанови движението по бул. "Патриарх Евтимий", който досега беше затворен заради строежа на метрото. По бул. "Гоце Делчев" работата е приключила и движението ще бъде възстановено на 10 юни в двете локални платна, които правят връзката на бул. "Гоце Делчев" с бул. "Цар Борис III". Там влизането на техниката ще продължи със спиране на движението само когато това се налага, обясни Братоев.

Кметът Йорданка Фандъкова подчерта, че строителството на метрото се движи по график и няма забавяне.

Ремонтите това лято

Общата стойност на предвидените ремонти за това лято е над 31 млн. лв.

След тежки отчуждителни процедури и обжалвания, които са бавели разширението на бул. "Монтевидео" при Нов български университет, след 15 юни се планира то все пак да започне. Движението няма да се спира, но ще има стеснени участъци. Предстои и продължение на основния ремонт на бул. "Владимир Вазов" при моста "Чавдар".

Разширението на бул. "Тодор Каблешков" между бул. "Цар Борис III" и бул. "Бъкстон" трябва да започне около 15 юни. Очаква се да започне и реконструкцията на бул. "Прага" от бул "Скобелев" до бул. "Пенчо Славейков", като там павираната настилка ще бъде заменена с асфалт.

Ще започне и рехабилитация на трамвайното трасе по бул. "България". Що се отнася до големия ремонт на булеварда от "Фритьоф Нансен" до Околовръстното шосе, който трябва да е готов за председателството на Съвета на ЕС, там тече процедура за избиране на изпълнител на поръчката. Все още очакваме решение на правителството за финансиране на ремонта, обясни Фандъкова.

Около 9 юни ще започне изграждането на локалните платна на Северната скоростна тангента при съществуващия път за квартал "Требич".

На 5 юни започва ремонтът на бул. "Асен Йорданов" между бул. "Шипченски проход" и кръговото на бул. "Цариградско шосе", а след това и на бул. "Шипченски проход" между ул. "Иван Димитров-Куклата" и бул. "Асен Йорданов", като движението няма да се спира, но ще има стеснени участъци.

Ще бъде затворен и участък от около 500 м от бул. "Президент Линкълн" заради строителството на станция на метрото, като обходния маршрут ще е по ул. "Зеленика".

Ремонт ще започне и на бул. "Овча купел" до бул. "Цар Борис III" и ще се довърши започналата през миналата година реконструкция на ул. "Богатица".

Ремонтите на близо 10 ключови обекта в столичната инфраструктура ще започнат през това лято. Това обяви кметът на Столична община Йорданка Фандъкова пред журналисти. "Това не включва малките улици и тротоари, започнати през пролетта", уточни тя.

В периода между средата на юни и средата на септември ще започнат ремонтните дейности по редица булеварди, като се очертава районът на "Овча купел" да бъде най-засегнат.

Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

6 коментара
  • kabico

    "Ако обаче "Дондуков" бъде павиран, няма да има велоалея по него."

    ?!?

    Не стига, че мислят да оставят паветата ами и без велоалея? Е какъв е този ремонт? В кой век живеем? И без това не могат да го направят кадърно, да не се опитват. Ако ще е павиран да е пешеходен.

    Ако толкова искат да запазят облика, да реставрират старите сгради по булеварда.

  • 2
    kitenik avatar :-|
    Натътрузен десебар, слуга на БСП

    До коментар [#1] от "kabico":

    Дежурния по реване, искай по-добри опорни точки. За запазване на историческия вид естествено, че трябва да са павета. Ако са павета, естествено, че няма да има велоалея. карал ли си колело по павета в дъжд? Те и на сухо се пързалят. Аз съм за комбиниран вариант. Може и за пълно асфалтиране, не съм фен на паветата по принцип.

  • 3
    drilldo avatar :-|
    Георги Георгиев

    Предлагам на обществено обсъждане следния въпрос:

    Каква баня предпочитате, с мокет или с плочки?

    Но имайте предвид, че банята с плочки не може да има душ!

  • 4
    drilldo avatar :-|
    Георги Георгиев

    До коментар [#2] от "Натътрузен десебар, слуга на БСП":

    Чакай, ти какво разбираш под велоалея? Дежурните две линии жълта боя ли? Виж покрай НДК как е първо.

  • 5
    dna avatar :-(
    Антон Чипев

    За Велоалея по Дондуков трябва да се протестира или сега или никога.
    Къде са Велоеволюция и останалите НПО?
    Нека се запази облика и да се ремонтират паветата, но мисля че две гумирани велоалеи широки по метър от двете страни на булеварда изсред няма да навредят чак толкова на историческата визия.
    До колкото разбрах Дондуков ще бъде с павета по преценка на Министерство на културата. Нека на всички въпроси за визията да отговорят от там, след като те имат последната дума. И нека да обяснят защо няма да има велоалея?

  • 6
    kman avatar :-|
    kman

    Това че ако било с павета нямало да има велоалея звучи хем мързеливо, хем отмъстително. Има хиляди начини да се съчетае технически - да погледнат кой да е средно голям немски или холандски град. Или може би проблемът им е, че ще излезе малко по-скъпо и няма да могат да откраднат толкова много колкото са си планирали и разпределили вече.


Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK