Компания без история на внос на автомобили спечели част от втората поръчка на МВР за джипове, които да бъдат използвани по границата. Дружество "Асебо", което не е познато в сектора и не е известно с досегашен опит във вноса на автомобили, е избрано да достави 51 патрулни полицейски автомобилa с висока проходимост. Пазарджишката "Тойота Тиксим" пък печели при доставката на други 70 патрулни автомобилd с висока проходимост. Повечето участници в търга са отстранени на различни етапи: от общо 20 накрая остават едва четири.

Прогнозната стойност на цялата поръчка беше над 11 млн. лв. без ДДС, което прави по около 90 хил. лв. на автомобил. Финансирането идва от 160-те млн. евро, които ЕС отпусна от спешните фондове за справяне с бежанската криза и средствата трябва да се усвоят до 30 септември.

И тази поръчка може да не приключи навреме, тъй като един от отпадналите участници - "Мото-Пфое", обжалва решението за класиране на участниците, сочи справка в регистъра на Комисията за защита на конкуренцията (КЗК).

Кои са победителите

Софийската "Асебо" е класирана на първо място по първата позиция, като остава единствен участник на финалната права от търга. Според Търговския регистър тя е собственост на Асен Хариев Бораджиев. Дружеството има предмет на дейност, свързан с разработка на софтуер, но описанието включва и "всякакви други дейности, незабранени от закона". Не става ясно какъв модел са джиповете, с които те печелят поръчката. "Капитал" се свърза с Асен Бораджиев, но той не пожела да коментира търга, тъй като все още нямало подписан договор, и да уточни какви автомобили предлагат на МВР. Той е бивш директор в технологична компания "Технологика", а след това и генерален директор на българското представителство на полската технологична компания Asseco, която разработва решения за банковия сектор. Източник от автомобилния бранш коментира пред "Капитал", че е много странно как и защо фирма без никаква история и опит в сектора печели такава специализирана поръчка. Хора от индустрията също не знаят каква марка и модел е спечелила търга и как "Асебо" ще може да сервизира такива автомобили. Според тях е нужно едно от условията при такива конкурси да бъде кандидатите да се занимават с продажба и сервизиране на автомобили.

По втората позиция избраният победител е "Тойота Тиксим" на Трифон Коев. Дружеството участваше и в другата поръчка на МВР за доставка на джипове за 29 млн. лв. На второ място е класирано дружество "Тойота Балканс", което определя до голяма степен вида на автомобилите, които МВР ще получи по тази позиция.

"Тойота Тиксим" са получили по-висока оценка за техническото си предложение, затова печелят във втората позиция, въпреки че ценовата им оферта е по-скъпа от тази на "Тойота Балканс".

Избраните изпълнители все още не са подписали договори, тъй като "Мото-Пфое", които са отстранени и от двете позиции, са обжавали решението на комисията пред КЗК.

Как протече търгът

Първоначално бяха подадени десет оферти за първата позиция и също толкова за втората. След това обаче кандидатите, повечето от които вносители на автомобили, постепенно започнаха да отпадат.

Дружество "Индустриал сервиз инженеринг" е отстранено, тъй като е декларирало, че е свързано лице с друг участник в процедурата - "Автоинженеринг холд груп" според справка с търговския регистър. Тази компания е извадена от състезанието чак при отваряне на ценовите оферти. "Автоинженеринг холд груп" явно е декларирало невярно съдържание и не е пояснило, че има връзка с друг участник в състезанието. В протоколите пише, че "комисията не е имала задължение да проверява и дяловото участие в капитала на търговските дружества — участници в процедурата, и до момента на получаване на писмото не е могла да предполага, че декларацията образец No.5 от документацията за участие на "Автоинженерииг холдинг груп" ООД е с невярно съдържание". Затова фирмата е отстранена чак след отваряне на ценови оферти.

"Метан Агро Ойл" е отстранен, тъй като е декларирал, че е регистриран в такава юрисдикция, и за него е налице обстоятелство, което възложителят е въвел като основание за отстраняване. Тъй като в България няма регистрирано дружество с такова име, вероятно става въпрос за офшорка.

На етапа, в който се преглеждат технически оферти, са отстранени "Ауто Бавария", "Н Ауто София" и "Кей джи инвест холдинг".

Така до отваряне на ценовите оферти стигнаха "Автоинженеринг холдинг груп", ,,Омникар Ауто", "Мото-Пфое" , "Дайнафорс" и ,,Асебо" по първа позиция и "Автоинжинеринг холдинг груп", ,,Тойота Балканс", "Тойота Тиксим", "Мото-Пфое", "Дайнафорс" и "Асебо" по втората.

Ценовите оферти на три от кандидатите и по първата, и по втората позиция обаче не са отговаряли на изискванията, затова те отпадат от състезанието. "Асебо", които са спечелили първата позиция например, са отстранени от надпреварата по втората, където и първият, и вторият класиран са вносители на "Тойота".

Компания без история на внос на автомобили спечели част от втората поръчка на МВР за джипове, които да бъдат използвани по границата. Дружество "Асебо", което не е познато в сектора и не е известно с досегашен опит във вноса на автомобили, е избрано да достави 51 патрулни полицейски автомобилa с висока проходимост. Пазарджишката "Тойота Тиксим" пък печели при доставката на други 70 патрулни автомобилd с висока проходимост. Повечето участници в търга са отстранени на различни етапи: от общо 20 накрая остават едва четири.

Прогнозната стойност на цялата поръчка беше над 11 млн. лв. без ДДС, което прави по около 90 хил. лв. на автомобил. Финансирането идва от 160-те млн. евро, които ЕС отпусна от спешните фондове за справяне с бежанската криза и средствата трябва да се усвоят до 30 септември.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

4 коментара
  • 1
    vtl53383951 avatar :-|
    vtl53383951

    Нормално да обжалват Мото Фое, след като тяхната оферта е с около 30% по-ниска цена и не печели :)
    А каква кола печели май никой не знае, СРАМ!!!

  • 2
    cinik avatar :-|
    cinik

    До коментар [#1] от "vtl53383951":

    Нищо чудно да видим схемата "Техно парк". Сега победителят да отиде при Мото Пфое и да им каже "Бате к*ре, я съм си урЕдил по-исоката цена, неъ ъ ви каем кфо ми цтруъше тфа, така че мое ъ се радзбЕреме - я иъм контактите, вие иъте колите - всеки че си дзее своето! Същата цена ви даам, сао ъ си оттеглите джалбата!"

  • 3
    xur40357069 avatar :-(
    Men

    То МВР така или иначе гаранции не ползва. После ние ще плащаме гориво и ремонти, пак на фирми на вако и тако.

  • 4
    drilldo avatar :-|
    Георги Георгиев

    Ама чакайте малко - каква е точно претенцията?

    Има си критерии за участие. Ако не отпада по някой от критериите, при подаване на най-добра оферта всяко дружество може да бъде избрано за победител. Не може изведнъж да се казва "ами вие нямате опит". Задача и отговорност на държавата е да включи подобно изискване още преди началото на самата процедура. Сори Майкъл. Малкото утешение е, че Европа плаща.


Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

Още от Капитал