Жалби спират търга за билетната система в софийския градски транспорт
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Жалби спират търга за билетната система в софийския градски транспорт

Жалби спират търга за билетната система в софийския градски транспорт

Три компании възразяват срещу условията в поръчката на центъра за градска мобилност за 88 млн. лв.

Мария Манолова
22419 прочитания

© Анелия Николова


Три компании обжалват обществената поръчка за нова билетна система в градския транспорт в София, показва регистърът на Комисията за защита на конкуренцията. Изпълнителният директор на Центъра за градска мобилност Христиан Петров е спрял търга за 88 млн. лв. със заповед от края на миналата седмица.

Новата система трябва да подмени изцяло всички съществуващи системи за таксуване в столичния градски транспорт - чрез хартиени билетчета, перфоратори и електронни карти, както и да бъде внедрена като алтернатива на съществуващата система за отчитане на пътници в метрото. Поръчката е устроена така, че бъдещата фирма изпълнител ще получава по 730 хил. лв. на месец за изграждане и поддръжка на системата в продължение на десет години.

Кой обжалва

Жалби срещу условията на търга са подали компаниите "Аосиа България", "Бърнърс енд Зимар" и "Глобал софтуер солюшънс". Сред тях само първата има уебсайт и присъствие в интернет. До редакционното приключване на броя "Капитал" не успя да се свърже с представител на нито една от трите фирми.

"Аосиа България" ЕАД е собственост на регистрираната в Люксембург офшорна компания "Аосиа С.А." До средата на 2015 г. фирмата е управлявана от Ивайло Петров, който е собственик в друго дружество с подобно име - "Аосиа" ООД. През 2014 г. компанията е на първо място в раздела на IT компании в класацията на "Капитал" за най-динамични малки компании "Гепард". Фирмата се занимава с изграждането на мрежи, виртуализация и облачни услуги и работи с решения на Cisco и VMware. Сред най-големите й проекти са изграждането на непрекъсната конферентна връзка между болници в столичната "Сити клиник", както и мрежата на групата "Интертръст", в която влизат мините на "Горубсо Мадан".

"Бърнърс енд Зимар" АД е регистрирана през 2016 г. и към момента се управлява от 28-годишните Мартин Котрулев, Радослав Хаджиев и Стаменка Василева. Котрулев е бивш участник в телевизионното шоу Х Factor. "Глобал софтуер солюшънс" ЕООД също е създадена през 2016 г.

Каква ще бъде системата

ЦГМ обяви проекта за нова билетна система в началото на 2016 г., като по първоначални изчисления тя трябваше да струва 20.5 млн. лв. Няколко седмици по-късно изпълнителният директор на дружеството Симеон Арнаудов подаде оставка заради съмнения около обществена поръчка, спечелена от съпруга на депутата от ГЕРБ Ирена Коцева.

Със смяната на ръководството на общинското дружество се смени и концепцията за новата система. Беше удължен и срокът за поддръжка на системата от три на десет години. Столичната община представи идеята за новата система през декември 2016 г., а обществената поръчка беше пусната в средата на май тази година. Офертите на потенциалните участници трябваше да бъдат събрани до 13 юли, но обжалването ще забави процедурата с поне месец или два.

Три компании обжалват обществената поръчка за нова билетна система в градския транспорт в София, показва регистърът на Комисията за защита на конкуренцията. Изпълнителният директор на Центъра за градска мобилност Христиан Петров е спрял търга за 88 млн. лв. със заповед от края на миналата седмица.

Новата система трябва да подмени изцяло всички съществуващи системи за таксуване в столичния градски транспорт - чрез хартиени билетчета, перфоратори и електронни карти, както и да бъде внедрена като алтернатива на съществуващата система за отчитане на пътници в метрото. Поръчката е устроена така, че бъдещата фирма изпълнител ще получава по 730 хил. лв. на месец за изграждане и поддръжка на системата в продължение на десет години.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

1 коментар
  • 1
    bai_toz avatar :-|
    Без коз

    Билети,който в този център за мобилност се наричат "Документи за транспорт" !!!!
    С какъв ли синоним биха нарекли товарителница,пътен лист и франкировка в този център за мобилност. Някой около Фандъкова се опитва да се прави на А.Т-Балан и да променя българският език. Поне да бяха използват тълковен речник.
    Ето още едно недоразумение с претенции- "Алчни за спорт"!!!!
    http://www.bgnes.com/sport/drugi-sportove/4506738/
    Да, има алчни спортисти, особено :) спортни деятели занимаващи се с футбол са точно Алчни. Но да пропагандираш спорта като добродетел и същевременно да ползваш думата "Алчност" е много нескопосано и признак за ниска обща култура.


Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

Още от Капитал

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност.