Осем компании искат да ремонтират бул. "България"
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Осем компании искат да ремонтират бул. "България"

Осем компании искат да ремонтират бул. "България"

Пълната подмяна на настилката трябва да бъде завършена за шест месеца и вероятно ще се случи "на косъм" преди председателството на Съвета на ЕС

Мария Манолова
20477 прочитания

© Надежда Чипева


Осем строителни компании участват в търга за ремонт на цялата дължина на бул. "България" - между бул. "Фритьоф Нансен" край НДК и бул. "А. С. Пушкин" в кв. Бояна, стана ясно при отварянето на офертите през изминалата седмица. Това са "ПСТ груп", "ИСА 2000", "ГБС-Инфраструктурно строителство", "Агромах", "Трейс груп холд" и обединенията "Щрабаг-Виаплан" (в което влизат влизат "Щрабаг", "Страбаг АГ клон България" КТЧ и "Виаплан"), "Строители България (в което са включени "Джи Пи груп" и "Трансконсулт – 22") и "Атлас ИнБългария" ("Атлас Балкан" и "ИНМАТ София").

Обществената поръчка е за малко под 13 млн. лв., с които трябва да бъде ремонтирани 7.7 км от пътната артерия. По задание фирмата изпълнител ще има шест месеца, за да завърши ремонта.

Идеята на реконструкцията на бул. "България" е той да бъде обновен преди началото на българското председателство на Съвета на ЕС през януари 2018 г. Булевардът свързва двете най-важни места в София по отношение на председателството - НДК, където ще се провеждат 90% от заседанията на делегатите, и резиденция "Бояна", в която ще се провеждат останалите 10 процента от официалните събития.

Поръчката за ремонта беше обявена в края на март, но се забави заради жалба на "Атлас-Балкан" в Комисията за защита на конкуренцията. В крайна сметка комисията отказа да отвори производство и обществената поръчка тръгна с един месец закъснение.

Какво включва ремонтът

Бъдещият изпълнител ще трябва да подмени цялата настилка по булеварда, което включва геодезия, пътна част и отводняване, планове за безопасност и управление на отпадъците. Ширината на пътните платна по бул. "България" е 11.5 м, а тротоарите са с "променлива ширина", става ясно от условия на поръчката.

Реконструкцията ще бъде разделена на пет етапа: от бул. "Фритьоф Нансен" до бул. "Акад. Иван Гешов"; от бул. "Акад. Иван Гешов" до бул. "Гоце Делчев"; от бул. "Гоце Делчев" до бул. "Тодор Каблешков"; от бул. "Тодор Каблешков" до Околовръстен път; от Околовръстен път до моста над река Боянска.

Осем строителни компании участват в търга за ремонт на цялата дължина на бул. "България" - между бул. "Фритьоф Нансен" край НДК и бул. "А. С. Пушкин" в кв. Бояна, стана ясно при отварянето на офертите през изминалата седмица. Това са "ПСТ груп", "ИСА 2000", "ГБС-Инфраструктурно строителство", "Агромах", "Трейс груп холд" и обединенията "Щрабаг-Виаплан" (в което влизат влизат "Щрабаг", "Страбаг АГ клон България" КТЧ и "Виаплан"), "Строители България (в което са включени "Джи Пи груп" и "Трансконсулт – 22") и "Атлас ИнБългария" ("Атлас Балкан" и "ИНМАТ София").

Обществената поръчка е за малко под 13 млн. лв., с които трябва да бъде ремонтирани 7.7 км от пътната артерия. По задание фирмата изпълнител ще има шест месеца, за да завърши ремонта.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

3 коментара
  • 1
    geordgeo avatar :-?
    geordgeo

    Има много по-належащи пътни ремонти в София, ама к'во да се прави - ще се натягаме на Брюксел, а електората да трае, щото него и без това никой за нищо не го пита...

  • 2
    stenlyyy avatar :-|
    Активист

    До коментар [#1] от "Г.Е.М.":

    По-добре нещо, отколкото нищо. Виж как са шкартирали обжалването :) , иначе сЕди чЕкай.

  • 3
    pav4o01 avatar :-|
    Павел

    Само не Трейс. ГБС е най-добрият вариант, Агромах също стават.
    Доколко е належащ тоя ремонт? Ами не е, ама то в България кое ли се прави спрямо каквато и да е била логика?


Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK