Държавна фирма отново ще поддържа магистралите "Люлин" и "Струма"
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Държавна фирма отново ще поддържа магистралите "Люлин" и "Струма"

Държавна фирма отново ще поддържа магистралите "Люлин" и "Струма"

Дружеството "Автомагистрали" спечели поръчката за 10 млн. лв., след като конкурентите му отпаднаха от състезанието

Мила Чернева
23846 прочитания

© Анелия Николова


Държавното дружество "Автомагистрали" спечели конкурса за поддръжката на магистралите "Люлин" и "Струма". Първоначално търгът привлече четири кандидата, но всички без подопечното на регионалното министерство дружество са били отстранени от състезанието.

Договорът е за четири години и е с прогнозна стойност 10 млн. лв. без ДДС.

Защо са отстранени останалите участници

Останалите три кандидата са отстранени от търга най-вече защото не са изпълнили изискванията за опит: през последните пет години да са изпълнявали строителство, сходно с предмета на поръчката, а именно - текущо, превантивно и зимно поддържане, ремонтно-възстановителни работи при аварийни ситуации на автомагистрали или пътища от републиканската пътна мрежа с габарит, не по-малък от 25.5 м, и с дължина не по-малко от 50 км.

Дружеството "Мегаинвест - холд" е отстранено от търга, тъй като договорът за единия от посочените обекти - републиканските пътища в областно пътно управление - Кюстендил, все още продължава и не е изцяло изпълнен, понеже приключва на 1 декември 2018 г.

Другото обединение - "Агропът поддържане", е с участници "Пътстрой 92", "Агробилд" и "Пътища и съоръжения". "Пътстрой 92" и "Пътища и съоръжения" са от групата на "Геотехмин" на Цоло Вутов, която участва в изграждането на част от "Струма". "Агробилд" е благоевградска фирма, собственост на Георги Василев.

Всеки от участниците в обединението е включил доказателства за опит, но те не са признати. Обединението също е включило и договор, който все още се изпълнява. "Пътстрой 92" е декларарирало, че е подизпълнител на ДЗЗД "Белмекен" (в което влизат "Инжстройинженеринг", "АБ Инвест НН", "Нелсен чистота" и "Ай Ес Ви Трейд") и отговаря за поддръжката на пътища на територията на ОПУ - София. Консорциумът обаче не е декларирал, че ще използва подизпълнители, затова Агенция "Пътна инфраструктура" не признава това като валиден опит.

Опитът, деклариран от другите участници, "Агробилд" и "Пътища и съоръжения", пък не е признат, тъй като включвал само зимно почистване, но не и останалите дейности по поръчката.

Третият отстранен кандидат в поръчката е консорциум "Екомагистрали 2017" ДЗЗД. В него влизат три фирми, като първата е "Еко ресурс - р", сметопочистващата фирма "АЕС Х" и разложката фирма "Мейсън мастърс" (единствената в обединението с дейност строителство в описанието, като освен това присъстват хотелиерство и туризъм).

"Еко ресурс - р" се занимава със събиране и третиране на отпадъци, но участва в обединението, което отговаря за АМ "Тракия" от 208 до 359 км, заедно с "ПСТ груп", "Понсстройинженеринг" и "Зебра", но и техният договор е до 2018 г., тоест не се счита за изпълнен опит.

Обединението е написало, че ще използва техниката на "ПСТ груп", но според договора между "Еко ресурс - р" и "ПСТ" се оказва, че подизпълнителят ще изпълнява всички лабораторни обследвания. Този кандидат е отстранен, защото не разполага с нужната лаборатория и не е представил документ, че трето лице е поело ангажимент да предостави своя ресурс.

Победител е държавата

С това масово изключване от търга държавната фирма остава без конкуренция. Единствен критерий са единичните цени, съответно за поддържането на пътищaта и за зимната им поддръжка. Само ценовата оферта на "Автомагистрали" е отворена.

Държаното дружество "Автомагистрали" отговаря за отсечката на "Хемус", където попадат тунелите "Витиня" и "Ечемишка", като отново има четиригодишен договор с АПИ. По принцип ремонтите са отговорност на държавната фирма, но дружеството използваше подизпълнители - "Евро алианс анженеринг" ремонтира "Ечемишка" , а по "Витиня" работи "ГБС-Инфраструктурно строителство".

Според годишния финансов отчет на "Автомагистрали" печалбата й се е увеличила сериозно за 2016 г. спрямо предходната година - от 2 на 15 млн. лв.

След инцидента в тунел "Ечемишка" през февруари, когато осветителна греда падна върху автомобил и взе жертва, предишният директор Парашкев Кръстев беше освободен. Неговото място зае Валентин Николов, но след като той внезапно почина, през март поста пое Валентин Вълков. Той е бил собственик на строителната фирма "ВЕГ инженеринг". Според доклади на комисията по досиетата Вълков е бил щатен служител и началник на следствения отдел на Държавна сигурност в Русе. Според местни издания е бил и общински съветник в Русе в периода 1995-1999 г.

Държавното дружество "Автомагистрали" спечели конкурса за поддръжката на магистралите "Люлин" и "Струма". Първоначално търгът привлече четири кандидата, но всички без подопечното на регионалното министерство дружество са били отстранени от състезанието.

Договорът е за четири години и е с прогнозна стойност 10 млн. лв. без ДДС.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

0 коментара

Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK