Държавна фирма отново ще поддържа магистралите "Люлин" и "Струма"

Държавна фирма отново ще поддържа магистралите "Люлин" и "Струма"

Дружеството "Автомагистрали" спечели поръчката за 10 млн. лв., след като конкурентите му отпаднаха от състезанието

Мила Чернева
24478 прочитания

© Анелия Николова


Държавното дружество "Автомагистрали" спечели конкурса за поддръжката на магистралите "Люлин" и "Струма". Първоначално търгът привлече четири кандидата, но всички без подопечното на регионалното министерство дружество са били отстранени от състезанието.

Договорът е за четири години и е с прогнозна стойност 10 млн. лв. без ДДС.

Защо са отстранени останалите участници

Останалите три кандидата са отстранени от търга най-вече защото не са изпълнили изискванията за опит: през последните пет години да са изпълнявали строителство, сходно с предмета на поръчката, а именно - текущо, превантивно и зимно поддържане, ремонтно-възстановителни работи при аварийни ситуации на автомагистрали или пътища от републиканската пътна мрежа с габарит, не по-малък от 25.5 м, и с дължина не по-малко от 50 км.

Дружеството "Мегаинвест - холд" е отстранено от търга, тъй като договорът за единия от посочените обекти - републиканските пътища в областно пътно управление - Кюстендил, все още продължава и не е изцяло изпълнен, понеже приключва на 1 декември 2018 г.

Другото обединение - "Агропът поддържане", е с участници "Пътстрой 92", "Агробилд" и "Пътища и съоръжения". "Пътстрой 92" и "Пътища и съоръжения" са от групата на "Геотехмин" на Цоло Вутов, която участва в изграждането на част от "Струма". "Агробилд" е благоевградска фирма, собственост на Георги Василев.

Всеки от участниците в обединението е включил доказателства за опит, но те не са признати. Обединението също е включило и договор, който все още се изпълнява. "Пътстрой 92" е декларарирало, че е подизпълнител на ДЗЗД "Белмекен" (в което влизат "Инжстройинженеринг", "АБ Инвест НН", "Нелсен чистота" и "Ай Ес Ви Трейд") и отговаря за поддръжката на пътища на територията на ОПУ - София. Консорциумът обаче не е декларирал, че ще използва подизпълнители, затова Агенция "Пътна инфраструктура" не признава това като валиден опит.

Опитът, деклариран от другите участници, "Агробилд" и "Пътища и съоръжения", пък не е признат, тъй като включвал само зимно почистване, но не и останалите дейности по поръчката.

Третият отстранен кандидат в поръчката е консорциум "Екомагистрали 2017" ДЗЗД. В него влизат три фирми, като първата е "Еко ресурс - р", сметопочистващата фирма "АЕС Х" и разложката фирма "Мейсън мастърс" (единствената в обединението с дейност строителство в описанието, като освен това присъстват хотелиерство и туризъм).

"Еко ресурс - р" се занимава със събиране и третиране на отпадъци, но участва в обединението, което отговаря за АМ "Тракия" от 208 до 359 км, заедно с "ПСТ груп", "Понсстройинженеринг" и "Зебра", но и техният договор е до 2018 г., тоест не се счита за изпълнен опит.

Обединението е написало, че ще използва техниката на "ПСТ груп", но според договора между "Еко ресурс - р" и "ПСТ" се оказва, че подизпълнителят ще изпълнява всички лабораторни обследвания. Този кандидат е отстранен, защото не разполага с нужната лаборатория и не е представил документ, че трето лице е поело ангажимент да предостави своя ресурс.

Победител е държавата

С това масово изключване от търга държавната фирма остава без конкуренция. Единствен критерий са единичните цени, съответно за поддържането на пътищaта и за зимната им поддръжка. Само ценовата оферта на "Автомагистрали" е отворена.

Държаното дружество "Автомагистрали" отговаря за отсечката на "Хемус", където попадат тунелите "Витиня" и "Ечемишка", като отново има четиригодишен договор с АПИ. По принцип ремонтите са отговорност на държавната фирма, но дружеството използваше подизпълнители - "Евро алианс анженеринг" ремонтира "Ечемишка" , а по "Витиня" работи "ГБС-Инфраструктурно строителство".

Според годишния финансов отчет на "Автомагистрали" печалбата й се е увеличила сериозно за 2016 г. спрямо предходната година - от 2 на 15 млн. лв.

След инцидента в тунел "Ечемишка" през февруари, когато осветителна греда падна върху автомобил и взе жертва, предишният директор Парашкев Кръстев беше освободен. Неговото място зае Валентин Николов, но след като той внезапно почина, през март поста пое Валентин Вълков. Той е бил собственик на строителната фирма "ВЕГ инженеринг". Според доклади на комисията по досиетата Вълков е бил щатен служител и началник на следствения отдел на Държавна сигурност в Русе. Според местни издания е бил и общински съветник в Русе в периода 1995-1999 г.

Държавното дружество "Автомагистрали" спечели конкурса за поддръжката на магистралите "Люлин" и "Струма". Първоначално търгът привлече четири кандидата, но всички без подопечното на регионалното министерство дружество са били отстранени от състезанието.

Договорът е за четири години и е с прогнозна стойност 10 млн. лв. без ДДС.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.

Влезте в профила си

Всеки потребител може да чете до 5 статии месечно без да има абонамент за Капитал.

Вижте абонаментните планове
Close
Бюлетин
Бюлетин

Вечерни новини

Най-важното от деня. Всяка делнична вечер в 18 ч.


0 коментара

Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

Още от Капитал

1, 2, 3... грешка

1, 2, 3... грешка