Бързи, дълги и под наем
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Бързи, дълги и под наем

Бързи, дълги и под наем

Допълнителен бизнес покрай председателството ще има за вносителите на нови автомобили, бусове и автобуси

Калина Горанова
9326 прочитания

Транспортът е другият основен сектор след хотелите, който би трябвало да е на плюс от българското председателство на съвета на ЕС. Основните притеснения са дали ще има достатъчно места в самолетите и как летище София ще поеме увеличения трафик предвид вече започналото отесняване на терминалите му след разгръщането на полетните програми на Wizz Air и Ryanair. Според представители на изпълнителната власт ще е нужно да се направи специална организация на полетите през месеците на председателството, но все още няма яснота как ще се случи това. Пред транспортирането на територията на столицата също още има редица неизвестни. Основните, които ще имат възможност за допълнителен бизнес покрай председателството, са вносителите на нови леки автомобили, бусове и автобуси.

Държавни лимузини

Това, което е ясно към момента, е, че транспортът на хората, участващи в събития от клас А (най-високият клас срещи) ще бъде поверен на Националната служба за охрана (НСО). На 5 юни НСО обяви поръчка за наем на 40 нови автомобила и 40 нови микробуса за срок от шест месеца. Индикативната стойност на поръчката е 1.104 млн. лв. без ДДС. Тя е разделена на две позиции. За автомобилите ще бъдат похарчени 600 хил. лв. без ДДС, а за микробусите - 504 хил. лв. Срокът за подаване на оферти е 10 юли.

Превозните средства по всяка от двете позиции трябва да са от една марка и един модел, както и да са нови, неупотребявани и произведени през 2017 г. Трябва да са със сключени за сметка на изпълнителя застраховки "Автокаско" и задължителна застраховка "Гражданска отговорност". В случай че не е производител, кандидатът трябва да е вносител или оторизиран представител или дилър или лице, оторизирано от тях. Кандидатът трябва да отговаря за техническото обслужване на автомобилите и да разполага под една или друга форма със сервизни бази най-малкото на територията на столицата. Според техническите специфики леките автомобили трябва да са седан или лифтбек, с дължина над 4.8 метра, да развиват максимална скорост над 220 км/ч и да ускоряват от 0-100 км/ч за под 9 секунди. Да харчат под 7 литра на 100 км пробег, а по отношение на екологичните изисквания да са поне euro 6, и т.н. Списъкът за системите за сигурност по тях също е дълъг. Всяка от тези коли ще излезе на данъкоплатците 15 хил. лв. под наем за половин година.

Нови специални автобусни линии

За транспорта на делегатите, участващи в събитията от клас B, C и D, ще бъдат предвидени автобуси. Поръчка с индикативна стойност 560 хил. лв. е била подготвена още по време на служебното правителство от Националния център, но все още не е обявена, като от екипа на Павлова обещават да бъде пусната "до седмици". С тях би трябвало да се извършва превозът от хотелите до конферентния център и обратно. "Практиката при всички председателства показва, че делегатите за категории В – срещи на генерални директори, директори и експерти, както и за С – срещи от парламентарното измерение на председателството, сами осигуряват придвижването си от летище до мястото на настаняване и обратно. Наше задължение е да им осигурим транспорт от хотела до конферентния център", обясняват от министерството на Лиляна Павлова. Оттам добавят, че се осигуряват автобуси/микробуси до основните хотели и НДК или локацията за вечеря. Те ще се движат по определен график и маршрути. За събития от категория D – академични срещи, браншови, организирани от НПО и др., не се предвижда транспорт, но на летището ще бъдат отворени информационни бюра.

От Летище София все още не могат да отговорят дали някоя от опериращите на него авиокомпании е поискала допълнителни слотове за полети от и до Брюксел. По линията в момента оперират националният превозвач "България ер" и Wizz Air, като се очаква напливът по нея да е най-голям.

Мерките по подобряването на инфраструктурата на самата аерогара за момента предвиждат ремонт на правителствения ВИП, т.е. ВИП А. Парите за строителните дейности са 88 хил. лв. и бяха отпуснати с постановление на Министерски съвет от 18 май 2016 г. Изпълнението започна през лятото на миналата година. Ремонтиран е покривът, направена е подова хидроизолация около сградата и е сменена част от настилката. Предвиждат се и интериорни подобрения: цялостно пребоядисване на помещенията, подмяна на мокетите, реновиране на обзавеждането и реорганизация с цел осигуряване на повече седящи места.

От "Летище София" коментираха пред "Капитал", че са направили специални запитвания до летищата, които имат опит с председателството на ЕС, в посока какво може да се очаква и в каква посока са работили.

Транспортът е другият основен сектор след хотелите, който би трябвало да е на плюс от българското председателство на съвета на ЕС. Основните притеснения са дали ще има достатъчно места в самолетите и как летище София ще поеме увеличения трафик предвид вече започналото отесняване на терминалите му след разгръщането на полетните програми на Wizz Air и Ryanair. Според представители на изпълнителната власт ще е нужно да се направи специална организация на полетите през месеците на председателството, но все още няма яснота как ще се случи това. Пред транспортирането на територията на столицата също още има редица неизвестни. Основните, които ще имат възможност за допълнителен бизнес покрай председателството, са вносителите на нови леки автомобили, бусове и автобуси.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

1 коментар
  • 1
    aussie avatar :-|
    aussie

    На 150км от софийското има и друго летище което е празно и има капацитет 1млн пътници. И това смешно летище София с едно ескалаторче за всички заминаващи ми е интересно какво ли ще стане ако спре точно тогава :)


Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK