С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
1 24 юни 2017, 12:47, 9058 прочитания

Бързи, дълги и под наем

Допълнителен бизнес покрай председателството ще има за вносителите на нови автомобили, бусове и автобуси

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Част от темата

Председателството на ЕС

В очакване на златната година

Европредседателството ще донесе нов бизнес за хотели, ресторанти, превозвачи, търговци, кетъринг и озвучителни компании и много други

Парти в кухнята-майка

Предвидените към момента пари за кетеринг са едва 1.7 млн. лв., а поръчките се бавят

Проба, проба! Едно, две, три!

Нуждата от технически специалисти е голяма, а частните компании са в неведение дали някой ще търси помощта им

София 2018: Само с резервации

Градският туристически бизнес в София се готви за рекордна година

Транспортът е другият основен сектор след хотелите, който би трябвало да е на плюс от българското председателство на съвета на ЕС. Основните притеснения са дали ще има достатъчно места в самолетите и как летище София ще поеме увеличения трафик предвид вече започналото отесняване на терминалите му след разгръщането на полетните програми на Wizz Air и Ryanair. Според представители на изпълнителната власт ще е нужно да се направи специална организация на полетите през месеците на председателството, но все още няма яснота как ще се случи това. Пред транспортирането на територията на столицата също още има редица неизвестни. Основните, които ще имат възможност за допълнителен бизнес покрай председателството, са вносителите на нови леки автомобили, бусове и автобуси.

Държавни лимузини


Това, което е ясно към момента, е, че транспортът на хората, участващи в събития от клас А (най-високият клас срещи) ще бъде поверен на Националната служба за охрана (НСО). На 5 юни НСО обяви поръчка за наем на 40 нови автомобила и 40 нови микробуса за срок от шест месеца. Индикативната стойност на поръчката е 1.104 млн. лв. без ДДС. Тя е разделена на две позиции. За автомобилите ще бъдат похарчени 600 хил. лв. без ДДС, а за микробусите - 504 хил. лв. Срокът за подаване на оферти е 10 юли.

Превозните средства по всяка от двете позиции трябва да са от една марка и един модел, както и да са нови, неупотребявани и произведени през 2017 г. Трябва да са със сключени за сметка на изпълнителя застраховки "Автокаско" и задължителна застраховка "Гражданска отговорност". В случай че не е производител, кандидатът трябва да е вносител или оторизиран представител или дилър или лице, оторизирано от тях. Кандидатът трябва да отговаря за техническото обслужване на автомобилите и да разполага под една или друга форма със сервизни бази най-малкото на територията на столицата. Според техническите специфики леките автомобили трябва да са седан или лифтбек, с дължина над 4.8 метра, да развиват максимална скорост над 220 км/ч и да ускоряват от 0-100 км/ч за под 9 секунди. Да харчат под 7 литра на 100 км пробег, а по отношение на екологичните изисквания да са поне euro 6, и т.н. Списъкът за системите за сигурност по тях също е дълъг. Всяка от тези коли ще излезе на данъкоплатците 15 хил. лв. под наем за половин година.

Нови специални автобусни линии



За транспорта на делегатите, участващи в събитията от клас B, C и D, ще бъдат предвидени автобуси. Поръчка с индикативна стойност 560 хил. лв. е била подготвена още по време на служебното правителство от Националния център, но все още не е обявена, като от екипа на Павлова обещават да бъде пусната "до седмици". С тях би трябвало да се извършва превозът от хотелите до конферентния център и обратно. "Практиката при всички председателства показва, че делегатите за категории В – срещи на генерални директори, директори и експерти, както и за С – срещи от парламентарното измерение на председателството, сами осигуряват придвижването си от летище до мястото на настаняване и обратно. Наше задължение е да им осигурим транспорт от хотела до конферентния център", обясняват от министерството на Лиляна Павлова. Оттам добавят, че се осигуряват автобуси/микробуси до основните хотели и НДК или локацията за вечеря. Те ще се движат по определен график и маршрути. За събития от категория D – академични срещи, браншови, организирани от НПО и др., не се предвижда транспорт, но на летището ще бъдат отворени информационни бюра.

От Летище София все още не могат да отговорят дали някоя от опериращите на него авиокомпании е поискала допълнителни слотове за полети от и до Брюксел. По линията в момента оперират националният превозвач "България ер" и Wizz Air, като се очаква напливът по нея да е най-голям.

Мерките по подобряването на инфраструктурата на самата аерогара за момента предвиждат ремонт на правителствения ВИП, т.е. ВИП А. Парите за строителните дейности са 88 хил. лв. и бяха отпуснати с постановление на Министерски съвет от 18 май 2016 г. Изпълнението започна през лятото на миналата година. Ремонтиран е покривът, направена е подова хидроизолация около сградата и е сменена част от настилката. Предвиждат се и интериорни подобрения: цялостно пребоядисване на помещенията, подмяна на мокетите, реновиране на обзавеждането и реорганизация с цел осигуряване на повече седящи места.

От "Летище София" коментираха пред "Капитал", че са направили специални запитвания до летищата, които имат опит с председателството на ЕС, в посока какво може да се очаква и в каква посока са работили.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Решението за вода в Перник: От "Белмекен" през София след 45 дни и 25 млн. лв. 4 Решението за вода в Перник: От "Белмекен" през София след 45 дни и 25 млн. лв.

Два месеца след началото на водната криза в града правителството предложи решение, но вероятно режимът ще остане

18 яну 2020, 2907 прочитания

Дискусията за бюджета на София - много въпроси и малко отговори Дискусията за бюджета на София - много въпроси и малко отговори

Дипломатичната формула на Столична община при обсъждането на бюджета: не знаем за проблема, но ще правим анализ

18 яну 2020, 1176 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Политика" Затваряне
Парти в кухнята-майка

Предвидените към момента пари за кетеринг са едва 1.7 млн. лв., а поръчките се бавят

Още от Капитал
Два милиарда евро бонус за енергийния преход

България ще получи субсидия от ЕС, за да се справи с последиците от закриването на въглищните централи

Първи борсов тест за 2020

Интересът към предложените 14% от акциите на "Телелинк" в края на януари, ще е показателен за апетита на инвеститорите

Критична година за медиите

Предстои промяна на собствеността на eдна от двете най-гледани телевизии - bTV, промяна на медийния закон и избор на нов генерален директор за общественото радио

Скритите мащаби на водната криза

Водният режим в Перник е най-строгият от години насам, но това далеч не е единственото място, където има подобен проблем

Кино: "Бомба със закъснител"

Сексизъм, мълчание и опълчване във Fox News

20 въпроса: арх. Анета Василева

Част от платформата за архитектурна критика и публицистика WhАТА

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10