Коронавирус в България и по света
Коронавирус в България и по света
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
3 9 юли 2017, 15:19, 14542 прочитания

НКЖИ обяви поръчка за 1 млрд. лв. за жп линията Елин Пелин - Костенец

Търгът за модернизация е разделен на три обособени позиции, като кандидатите могат да подават оферти само за една от тях

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Поръчката за един от най-сложните и скъпи жп проекти в България - за отсечката между Елин Пелин и Костенец, най-после беше обявена. Търгът трябваше да стартира още през миналата есен, но имаше сериозно забавяне. През януари все още не беше изработена тръжната документация, а от Национална компания "Железопътна инфраструктура" (НКЖИ) коментираха, че подготовката върви и търгът трябва да бъде обявен до началото на март, което не се случи.

Участъкът е част от жп линията София - Пловдив и се финансира по оперативна програма "Транспорт и транспортна инфраструктура". Именно затова проектът трябва да бъде завършен до края на 2022 г., тъй като в противен случай можем да загубим финансирането за големия проект. Крайният срок за подаване на оферти е 5 октомври 2017 г.


Много тунели, много километри, малко време


Цялата отсечка е дълга около 51 км, като търгът е разделен на три обособени позиции. Две от тях са за модернизация на около 20 км, а третата - за дейности по 11 км. Стойностите на различните поръчки са 554 млн. лв., 116 млн. лв. и 354 млн. лв. без ДДС. Кандидатите обаче могат да подават оферти само за една от тях. Общо по цялата отсечка се планират 10 тунела и 24 мостове, естакади и виадукти.

Продължителността на изпълнението на всяка позиция е различна - между 48 и 72 месеца. Това значи, че или изпълнителите трябва да изпълнят модернизацията по-рано от предвиденото, или има реален риск да загубим финансирането. Освен това трябва да се разчита, че търговете няма да бъдат активно обжалвани в Комисията за защита на конкуренцията, тъй като тези процедури допълнително забавят започването на строителството с месеци. Скъпите поръчки обаче обикновено привличат и много жалби.



Критериите към участниците

Критерият за оценка на офертите с най-голяма тежест е предложената цена - 60%. Останалите общи показатели са изпълнение на дейностите по проектирането, продължителността на прекъсванията на влаковото движение, влагане в строежа на изкопаните земни маси и инертни материали от участъка.

Първата и най-скъпа позиция има два различни показателя - срокът за изпълнение на тунел и срок за изпълнение на Естакада на км 30+765. Втората позиция пък включва и оценяване на срока за изпълнение на мостовете. По третата позиция ще се оценява срокът за изпълнение на тунел и виадукт на км 70+632.

Апетитното жп за милиард евро

По оперативна програма "Транспорт" за периода 2014 - 2020 г. се предвиждат 220 км жп линии, изграждане и модернизиране на шест жп гари, 67 км нови автомагистрали и съответно 12 метростанции и 12 км нови метролинии, отчете Галина Василева от министерството на транспорта по време на конференция в средата на юни.

48% от парите по оперативна програма "Транспорт" са договорени, 10% са разплатени към изпълнителите на обществени поръчки, като близо половината от тях са авансови плащания, уточни тя.

Механизмът "Свързана Европа" е другият източник на финансиране за инфраструктура, като фокус там е железопътното строителство, като от него са договорени 294 млн. евро, от които 285 млн. евро са за жп проекти. НКЖИ е най-големият бенефициент за този програмен период с близо 1 млрд. евро средства.

Доскоро сред любимите победители в търгове на НКЖИ бяха консорциумите с участник "Водстрой 98", която допреди година се свързваше с депутата от ДПС Делян Пеевски, а след това беше придобита от "Хидрострой" на Велико Желев. При поръчките на НКЖИ компанията печелеше основно чрез консорциумите, в които участва в рамковото споразумение за строителни дейности, подписано през 2012 г.

Справка на "Капитал" в регистъра на Агенцията за обществени поръчки отпреди година показа, че обединенията на "Водстрой" са спечелили търгове и конкурси за 183.6 млн. лв., като държат челните три места на компаниите и обединенията, предпочитани от НКЖИ.

През лятото на миналата година за голямата поръчка за модернизацията на жп линията София – Елин Пелин НКЖИ избра хасковското дружество АБ в обединение с унгарската "Келет - УТ" срещу цена от 120 млн. лв. без ДДС. В бранша от известно време насам свързват АБ с Делян Пеевски.

  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Уикенд новини: Повече фирми ще имат достъп до държавно подпомагане; Северна Македония стана член на НАТО 2 Уикенд новини: Повече фирми ще имат достъп до държавно подпомагане; Северна Македония стана член на НАТО

И още: България все пак ще започне да тества малко повече за COVID-19, заразените с коронавирус у нас вече са 346, еврогрупата се среща за още мерки

29 мар 2020, 1490 прочитания

Как ТЕЦ "Марица-изток 2" ще "изяде" 100 млн. лв. от по-евтиния газ 11 Как ТЕЦ "Марица-изток 2" ще "изяде" 100 млн. лв. от по-евтиния газ

Цената на тока няма да бъде намалена, за да може централата да получи въпросните средства

29 мар 2020, 4828 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Политика" Затваряне
Мнения Daily: Растящият публичен дълг тежи все по-малко на икономиката

И още: Шансовете да разберем истината за КТБ са отрицателни;

Още от Капитал
Банките: Истинският стрес тест

За банките предстоят трудни месеци, но секторът влиза в кризата с добри буфери от капитал и ликвидност

Съвети при борсова зараза

"Капитал" разговаря с мениджърите на няколко от най-големите управляващи дружества в България

Масови тестове или карантина без край

България не може да издържи повече от два месеца със спряла икономика, а разхлабване на мерките без масово тестване носи голям икономически и здравен риск

Ваксината срещу COVID-19: В надпревара с вируса

Пандемията вероятно ще е достигнала своя пик и ще върви към овладяване, преди ваксината да е налице, но това не я прави непотребна

Шоу по време на пандемия

Как културата и шоубизнесът се променят насред постоянните трусове

Кино: "Двамата папи"

Дуел на възгледи за ценностите във време на изпитание

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10