На север пусто, на юг луксозно

Рибарските пристанища - между амбициите и европейските пари

Пристанището в Черноморец струва 9.5 млн. лв.
Пристанището в Черноморец струва 9.5 млн. лв.
Пристанището в Черноморец струва 9.5 млн. лв.
Пристанището в Черноморец струва 9.5 млн. лв.

"Рибарските пристанища са големият Х за Северна България, казва кметът на Шабла Мариян Жечев. Не е ясно нужни ли са изобщо, колко да бъдат, каква да е инфраструктурата им. Освен това българското законодателство в тази сфера е преписано буквално от европейското, без ни най- малко да е съобразено с условията у нас." Според Жечев, който е и председател на Местната инициативна рибарска група "Шабла – Каварна – Балчик", в момента се разработва стратегия за развитие на сектора по Северното Черноморие, която трябва да стане основа при проектирането на рибарски пристанища в тази част на страната. От предшественичката на Жечев Райна Бърдарева Дуранкулак е наследил проекта "Възстановка на тракийско рибарско селище "Брия" – I етап".

Проверка на място показва, че заслонът с широка тераса високо над буната в северната част на града е отдавна изоставен. Следи от живот все пак има – сателитна чиния, непочистено барбекю, малко разпилян ресторантски инвентар... Но "тракийско рибарско селище" - няма. Според информационната табела на обекта неговата стойност е близо 131 хил. лв. с ДДС, а изпълнител на "възстановката" е била варненската фирма "ССС инженеринг". Южно от фара в Шабла са струпани двадесетина паянтови бараки и лодки, които, по всичко личи, от десетилетия чакат "стратегия". Другото са смокини, асми, ръжда и купища стари мрежи в онази занемара, в която могат да бъдат открити навсякъде по Черноморието.


Четете неограничено с абонамент за Капитал!

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.

Вече съм абонат Абонирайте се

Възползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент

1 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата

Вижте абонаментните планове