На север пусто, на юг луксозно

Рибарските пристанища - между амбициите и европейските пари

Пристанището в Черноморец струва 9.5 млн. лв.
Пристанището в Черноморец струва 9.5 млн. лв.
Пристанището в Черноморец струва 9.5 млн. лв.
Пристанището в Черноморец струва 9.5 млн. лв.

"Рибарските пристанища са големият Х за Северна България, казва кметът на Шабла Мариян Жечев. Не е ясно нужни ли са изобщо, колко да бъдат, каква да е инфраструктурата им. Освен това българското законодателство в тази сфера е преписано буквално от европейското, без ни най- малко да е съобразено с условията у нас." Според Жечев, който е и председател на Местната инициативна рибарска група "Шабла – Каварна – Балчик", в момента се разработва стратегия за развитие на сектора по Северното Черноморие, която трябва да стане основа при проектирането на рибарски пристанища в тази част на страната. От предшественичката на Жечев Райна Бърдарева Дуранкулак е наследил проекта "Възстановка на тракийско рибарско селище "Брия" – I етап".

Проверка на място показва, че заслонът с широка тераса високо над буната в северната част на града е отдавна изоставен. Следи от живот все пак има – сателитна чиния, непочистено барбекю, малко разпилян ресторантски инвентар... Но "тракийско рибарско селище" - няма. Според информационната табела на обекта неговата стойност е близо 131 хил. лв. с ДДС, а изпълнител на "възстановката" е била варненската фирма "ССС инженеринг". Южно от фара в Шабла са струпани двадесетина паянтови бараки и лодки, които, по всичко личи, от десетилетия чакат "стратегия". Другото са смокини, асми, ръжда и купища стари мрежи в онази занемара, в която могат да бъдат открити навсякъде по Черноморието.


Четете неограничено с абонамент за Капитал!

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.

Абонирайте се

Възползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент

1 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата

Вижте абонаментните планове
4 коментара
  • Най-харесваните
  • Най-новите
  • Най-старите
  • 1
    mul1426175987394222 avatar :-|
    Milen Stefanov
    • - 8
    • + 5

    Всичко е пределно ясно- кмета на Бургас си върши работата за която е избран от хората. А кмета на Варна върши работата която му възлагат от ТИМ .

    Нередност?
  • 2
    lizimah avatar :-|
    lizimah
    • - 8
    • + 7

    Да бе - все ТИМ са ви проблема на вас. ТИМ това, ТИМ онова. Просто хората които разпределят парите - софиянци, си обичат южното черноморие и за това одобряват европроектите на юг първо. Магистрала Тракия, Марица, Струма, жп проектите Пловдив - Свиленград , София- Бургас ... На север кога ? Спрете да давате само на южна България и спрете с тоя ТИМ. Не разбрахте ли, че София коли и беси.

    Нередност?
  • 3
    drilldo avatar :-|
    Георги Георгиев
    • - 2
    • + 3

    До коментар [#2] от "lizimah":

    Приятел, не са само софиянци. По-развитите градове всичките са на юг. Имат си магистрала, която ги води директно до морето за няколко часа. Нямат почти никакъв достъп към Северното Черноморие.

    И все пак това няма никакво значение! Проектите са за рибари, които не са туристи. Ясно се вижда, че самите градове не са подготвени за подобни инвестиции. Както и навсякъде - в Чехия и Унгария е по-добре, защото хората са по-прозорливи и инициативни. У БГ четем вестниците на Пеевски, пцуваме Сорос и си живеем живота... без просперитет.

    Нередност?
  • 4
    yordanovg avatar :-|
    Georgi Yordanov
    • + 1

    „Мижим да те лажем“ ;)
    На едните места има ВИДИМО усвоени средства, на други места има НЕвидимо изпълнение проекти (усвоени средства)!!!
    Разликите са очЕвАдни!

    Нередност?
Нов коментар