С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
Вход | Регистрация
14 юли 2017, 16:57, 6560 прочитания

Яхтеният бизнес вдига котва

Регистрираните в България лодки се увеличават, пристанища по морето има, но все повече българи, собственици на яхти се отправят към Гърция

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Част от темата

Новата яхтена вълна

На север пусто, на юг луксозно

Рибарските пристанища - между амбициите и европейските пари

Отнесени в Гърция

Все повече български моторни и ветроходни лодки се местят за постоянно в Северна Гърция

Горещото лято на яхтения бизнес

Марините и продажбите на лодки в България растат, но държавата не помага на развитието на този вид туризъм

Трябва да се осъзнаем като морска нация

Търговският директор на Марина Порт Созопол Кристиана Илиева пред "Капитал"

Живей като капитана

Как се става водач на яхта до 18 метра или 40 бруторегистър тона

Повече яхти, повече марини, повече капитани, повишен интерес към ветроходството - това е трайната тенденция през последните три години в България. Създадената морска инфраструктура от частни марини беше подпомогната от откритите три нови рибарски пристанища в Поморие, Сарафово и Черноморец, които могат да приемат и яхти и това е още един плюс за любителите на морето. Но те стоят все още полупразни.

Причината е, че все повече собственици на яхти се местят на юг към Гърция, която, освен че предлага десетки повече възможности като природа, по-ниски цени на марините, но и далеч по-облекчена процедура за пътуване по море. А повишеният интерес към получаване на капитански права се обяснява и с достъпното предлагане на чартърни яхти и споделени пътувания, които правят мореплаването достатъчно изгодно и вълнуващо.


В следващите няколко страници ще разберете защо яхтеният бизнес отново вдига котва след голямата криза през 2009 г.

Статиите от темата на броя ще намерите тук:

Горещото лято на яхтения бизнес
Какъв е бизнес моделът на яхтените пристанища и накъде ще върви



Отнесени в Гърция
Какви са предимствата на гръцките води и защо хората отиват там

Живей като капитана
Как се става водач на яхта

На север пусто, на юг луксозно
Как бяха построени новите пристанища по Южното Черноморие.

Трябва да се осъзнаем като морска нация
Интервю с търговския директор на Марина Порт Созопол Кристиана Илиева

Приятно четене!
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Вечерни новини: Новият главен прокурор е ясен; Иван Тотев няма да се кандидатира за кмет на Пловдив 1 Вечерни новини: Новият главен прокурор е ясен; Иван Тотев няма да се кандидатира за кмет на Пловдив

И още: Утре ще разберем кой е новият премиер на Великобритания; Партията на президента и бивш комик Зеленски печели изборите в Украйна

22 юли 2019, 1235 прочитания

Освен sms София въвежда дигитален талон за плащане на синя и зелена зона 1 Освен sms София въвежда дигитален талон за плащане на синя и зелена зона

Той ще е достъпен през неограничен брой приложения до няколко месеца

22 юли 2019, 823 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "България" Затваряне
На север пусто, на юг луксозно

Рибарските пристанища - между амбициите и европейските пари

Държавата с най-отворените данни в света

Как България неволно настигна скандинавските страни по публичност на доходите

Нищо, следващия път

България почти сигурно загуби битката с Турция за завода на Volkswagen, но натрупа безценен опит, който може да използва за привличането на други проекти

Фонд на Рокфелер продава ритейл парка в Пловдив на групата "Химимпорт"

Активът се оценява на над 35 млн. лв., но дълговете са почти толкова

Кредитор продава рециклиращите машини на Пламен Стоянов-Дамбовеца

Оборудването е струвало около 10 млн. лв. при покупката му, а сега се предлага за около половината

Арх. Стефка Георгиева и елегантният брутализъм

Виена се запознава с наследството на една изключителна българска архитектка. Ние също.

Бързи, смели, бременни

За остарелите представи и новите проучвания, които доказват ползите от физическата активност и по време на беременността