Яхтеният бизнес вдига котва
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Яхтеният бизнес вдига котва

Яхтеният бизнес вдига котва

Регистрираните в България лодки се увеличават, пристанища по морето има, но все повече българи, собственици на яхти се отправят към Гърция

7414 прочитания

Повече яхти, повече марини, повече капитани, повишен интерес към ветроходството - това е трайната тенденция през последните три години в България. Създадената морска инфраструктура от частни марини беше подпомогната от откритите три нови рибарски пристанища в Поморие, Сарафово и Черноморец, които могат да приемат и яхти и това е още един плюс за любителите на морето. Но те стоят все още полупразни.

Причината е, че все повече собственици на яхти се местят на юг към Гърция, която, освен че предлага десетки повече възможности като природа, по-ниски цени на марините, но и далеч по-облекчена процедура за пътуване по море. А повишеният интерес към получаване на капитански права се обяснява и с достъпното предлагане на чартърни яхти и споделени пътувания, които правят мореплаването достатъчно изгодно и вълнуващо.

В следващите няколко страници ще разберете защо яхтеният бизнес отново вдига котва след голямата криза през 2009 г.

Статиите от темата на броя ще намерите тук:

Горещото лято на яхтения бизнес

Какъв е бизнес моделът на яхтените пристанища и накъде ще върви

Отнесени в Гърция

Какви са предимствата на гръцките води и защо хората отиват там

Живей като капитана

Как се става водач на яхта

На север пусто, на юг луксозно

Как бяха построени новите пристанища по Южното Черноморие.

Трябва да се осъзнаем като морска нация

Интервю с търговския директор на Марина Порт Созопол Кристиана Илиева

Приятно четене!

Повече яхти, повече марини, повече капитани, повишен интерес към ветроходството - това е трайната тенденция през последните три години в България. Създадената морска инфраструктура от частни марини беше подпомогната от откритите три нови рибарски пристанища в Поморие, Сарафово и Черноморец, които могат да приемат и яхти и това е още един плюс за любителите на морето. Но те стоят все още полупразни.

Причината е, че все повече собственици на яхти се местят на юг към Гърция, която, освен че предлага десетки повече възможности като природа, по-ниски цени на марините, но и далеч по-облекчена процедура за пътуване по море. А повишеният интерес към получаване на капитански права се обяснява и с достъпното предлагане на чартърни яхти и споделени пътувания, които правят мореплаването достатъчно изгодно и вълнуващо.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

0 коментара

Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

Още от Капитал

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност.