Този сайт използва бисквитки (cookies). Ако желаете можете да научите повече тук. Разбрах
Регистрация
2 14 юли 2017, 14:36, 30578 прочитания

Пътната агенция избра строител на 16 км от "Хемус" срещу 120 млн. лв.

Отсечката между Шумен и Търговище е спечелена от обединение между фирми "Пътинженерингстрой-Т" , "Автомагистрали- Черно море", "Инфра Експерт" и "Трансконсулт - 22

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Още по темата

Рекорд при обществените поръчки: открити са търгове за почти 14 млрд. лв.

Сключените договори са за над 7.4 млрд. лв., като най-голямата сума е на пътната агенция, а традиционният печеливш е "Хидрострой"

29 дек 2017

Три варианта за магистралата Русе - Велико Търново

Дължината е около 133 км, а приблизителната цена - 600 млн. евро. Започват публични консултации за трасето

27 ное 2017

Транспортната инфраструктура на ЦИЕ се нуждае от 615 млрд. евро инвестиции до 2025 г.

За 20 години в страните от региона са изградени близо 5600 км магистрали, показва проучване на PwC

30 юли 2017

"ПСТ груп" обжалва отстраняването си от търга за "Хемус" между Шумен и Търговище

Обжалването на търга може да отложи подписването на договор и така проектирането и строителството да започнат през 2018 г.

25 юли 2017

420 километра мечти от София до Варна

Строителството на магистрала "Хемус" е започнало преди 44 години, а прогресът му е бавен

21 юли 2017

"ПСТ груп" предложи най-ниска цена за отсечка от "Хемус"

Половината кандидати са отстранени от търга за магистралата между Буховци и Белокопитово

21 май 2017

"Хидрострой" ще строи участъка от "Хемус" между Ябланица и Боаза

Година след като търгът за магистралата бе спрян заради Делян Пеевски, част от нея пак ще се строи от фирми, свързвани с него

9 яну 2017

Поредно местно състезание за отсечка от "Хемус" за 130 млн. лв.

Осемте оферти в търга са по-малко дори от по-евтината част от магистралата до Боаза

12 окт 2016
Отсечката от магистрала "Хемус" между Шумен и Търговище ще се строи от консорциум с участници "Пътинженерингстрой-Т" , "Автомагистрали- Черно море", "Инфра Експерт" и "Трансконсулт - 22". Това обявиха от Агенция "Пътна инфраструктура" в петък. Това е една от големите пътни поръчки на годината и е една от поредицата, в която повечето кандидати се дисквалифицират и на финала почти липсва конкуренция.

В случая, например, имаше общо осем оферти като половината бяха отстранени преди отварянето на ценовите оферти. Обединение между "ПСТ Груп" и "ОРС Инфраструктура" беше дало най-ниската цена за изпълнение на поръчката - 99.9 млн. лв. Въпреки че цената беше единственият критерий за оценка на офертите в търга, явно "ПСТ" са били отстранени. На страницата на АПИ все още не е качен протокол от дейността на оценителната комисия, за да станат ясни детайлите по класирането.

Предложената цена на победителите е 119.7 млн. лв. без ДДС, като прогнозната стойност беше 133 млн. лв.

Кои са победителите

ДЗЗД "Хемус 16320", в което неясно с какви дялове участват "Инфра Експерт" , "Пътинженерингстрой-Т", "Автомагистрали - Черно Море" и "Трансконсулт-22", беше един от четирите участника, които останаха на етапа с отваряне на ценови оферти.



Първоначално през октомври 2016 г. в състезанието се включиха едва осем кандидати, като слабото участие можеше да се обясни с ограничения достъп до кариери в региона и заради изгонването на чуждите компании от българските поръчки. Спечелилите търга сега са именно местни фирми от Северна България.

"Пътинженерингстрой-Т" е регистрирана в Търговище, като собственик на дружеството е "ИГ Холдинг", чиито акционери са Григор Иванов и Иван Иванов. Компанията е участвала в консорциум с "Хидрострой" и "Холдинг Пътища" в изграждането на автомагистрала "Тракия" и в консорциума за строителството на софийската Северната тангента, което беше с водещ изпълнител "Водстрой 98". Преди година "Пътинженерингстрой-Т" придоби строителната "Пътинженеринг – Русе".

Шуменската "Автомагистрали Черно море" е собственост на Димо Димов. Компанията изгради магистрала "Хемус" от Шумен до Белокопитово, включително пътен възел "Белокопитово". През юли 2014г. служители на фирмата излизаха на протести заради забавени плащания по този проект. Тогава Димов обясни пред БНР, че държавата дължи на дружеството 14 млн. лв., а от регионалното министерство и пътната агенция тогава твърдяха, че то не е внесло сертификатите за свършената работа.

"Инфра експерт" e свързана с компанията "Хидрострой" на Велико Желев, който от година притежава и "Водстрой 98". Дружеството участва в консорциума, който ще изпълнява и поръчката за реконструкция и разширяване на пречиствателната станция за отпадни води в Добрич за над 26 млн. лв.

Проектантската "Трансконсулт - 22" пък редовно участва в големи търгове. Участвала в консорицум на фирма на бившия главен архитект на София, Петър Диков, за ремонта на бул. "България" заедно с "Джи Пи груп", както и за отсечката от "Хемус" между Ябланица и Боаза заедно с "Интегрирани строителни системи" , "Интерпром" и "Тодини Централ Азия".

Сред собствениците на проектантското дружество е Адрияна Драганова Драганова-Тюфекчиева. Нейният съпруг Юлиан Тюфекчиев е управител на българския клон на британската "Мот Макдоналд" - фирмата, създала предишния план за устойчива градска мобилност на София, която освен това извършваше строителния надзор на Оризово и Стара Загора от "Тракия" и на други големи проекти.

Задачата

Поръчката е за изготвяне на технически проект и строителство на 16.2 км. от магистралата. Срокът за изпълнение на цялото задание е 910 дни (или 2.5 години, като от тях 180 дни са за проектиране, а 730 – за изграждане на обекта. Най-вероятно сега ще постъпят жалби в Комисията за защита на конкуренцията (КЗК) от загубилите в състезанието участници, каквато е традицията при големите обществени поръчки. Това ще забави с няколко месеца началото на проектирането и строителството.

В най-оптимистичния вариант отсечката ще е готова в средата на 2020 г.

Предвидено е изграждането на шест виадукта, на пътен възел "Буховци" за връзка с третокласния път Мировец - Певец, на нова връзка с пътя Шумен – Търговище при "Белокопитово", на мост и 11 пресичания със селскостопански пътища.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

30 януари 2018г.
София Хотел Балкан

capital.bg/ governmentevent

Дванадесета годишна среща на бизнеса с правителството



Акценти в програмата:
Загубата на човешки капитал през последните години - колко голям е проблемът, какви са ефектите за икономиката и какви държавни политики могат да го решат
Какво може да направи правителството за задържане и развитие на човешкия капитал
Докога ще расте европейската икономика и кои политики могат да повлияят на българския пазар на труда
Ще постигне ли България устойчив ръст, докато губи човешки капитал
Как българската икономика да стане атрактивна за работещите в чужбина


Прочетете и това

Депутатите правят бивши ниви вечни терени за строителство Депутатите правят бивши ниви вечни терени за строителство

Комисията по земеделие прие, че веднъж сменено, предназначението на земята само ще се препотвърждава

17 яну 2018, 1447 прочитания

Вечерни новини: Алпинистът Боян Петров предлага решение за Пирин, ГЕРБ подкрепи закона "Пеевски за КТБ" Вечерни новини: Алпинистът Боян Петров предлага решение за Пирин, ГЕРБ подкрепи закона "Пеевски за КТБ"

И още: Bitcoin загуби 25% и вече е под 10 000 долара; Борисов обеща да се справи с корупцията в България "до две-три години"

17 яну 2018, 2138 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "България" Затваряне
Живей като капитана

Как се става водач на яхта до 18 метра или 40 бруторегистър тона

Новият гигантски мол на Пловдив

Южноафриканският фонд NEPI Rockcastle купи 36 дка терен на Сточна гара в града, на който ще строи търговски център

Витоша: Затворената планина

Ако Столична община наистина иска да защити интересите на гражданите, пътят е лесен

Индексите на борсата започнаха седмицата с ръст

"Стара планина холд" реализира най-голям ръст след съобщението за дивидент

Кредитор продава рециклиращите машини на Пламен Стоянов-Дамбовеца

Оборудването е струвало около 10 млн. лв. при покупката му, а сега се предлага за около половината

Комунизмът (не) си отива

Най-обемният труд за социалистическия концлагер в Белене и други проекти, свързани с близкото минало

Театър: Кралят елен

След силната постановка от Мариус Куркински преди години пиесата отново оживява на българска сцена, заредена с много ентусиазъм

K:Reader

Нов и модерен инструмент, който пренася в дигитална среда усещането от четенето на хартия.

Прочетете целия вестник или списание без да търсите отделните статии в сайта.
Капитал, брой 2

Капитал

Брой 2 // 13.01.2018 Прочетете
Капитал PRO, Сривът на криптовалутите - пукане на балон или нова нормалност

Емисия

DAILY @7AM // 18.01.2018 Прочетете