С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
2 14 юли 2017, 14:36, 36709 прочитания

Пътната агенция избра строител на 16 км от "Хемус" срещу 120 млн. лв.

Отсечката между Шумен и Търговище е спечелена от обединение между фирми "Пътинженерингстрой-Т" , "Автомагистрали- Черно море", "Инфра Експерт" и "Трансконсулт - 22

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Отсечката от магистрала "Хемус" между Шумен и Търговище ще се строи от консорциум с участници "Пътинженерингстрой-Т" , "Автомагистрали- Черно море", "Инфра Експерт" и "Трансконсулт - 22". Това обявиха от Агенция "Пътна инфраструктура" в петък. Това е една от големите пътни поръчки на годината и е една от поредицата, в която повечето кандидати се дисквалифицират и на финала почти липсва конкуренция.

В случая, например, имаше общо осем оферти като половината бяха отстранени преди отварянето на ценовите оферти. Обединение между "ПСТ Груп" и "ОРС Инфраструктура" беше дало най-ниската цена за изпълнение на поръчката - 99.9 млн. лв. Въпреки че цената беше единственият критерий за оценка на офертите в търга, явно "ПСТ" са били отстранени. На страницата на АПИ все още не е качен протокол от дейността на оценителната комисия, за да станат ясни детайлите по класирането.


Предложената цена на победителите е 119.7 млн. лв. без ДДС, като прогнозната стойност беше 133 млн. лв.

Кои са победителите

ДЗЗД "Хемус 16320", в което неясно с какви дялове участват "Инфра Експерт" , "Пътинженерингстрой-Т", "Автомагистрали - Черно Море" и "Трансконсулт-22", беше един от четирите участника, които останаха на етапа с отваряне на ценови оферти.



Първоначално през октомври 2016 г. в състезанието се включиха едва осем кандидати, като слабото участие можеше да се обясни с ограничения достъп до кариери в региона и заради изгонването на чуждите компании от българските поръчки. Спечелилите търга сега са именно местни фирми от Северна България.

"Пътинженерингстрой-Т" е регистрирана в Търговище, като собственик на дружеството е "ИГ Холдинг", чиито акционери са Григор Иванов и Иван Иванов. Компанията е участвала в консорциум с "Хидрострой" и "Холдинг Пътища" в изграждането на автомагистрала "Тракия" и в консорциума за строителството на софийската Северната тангента, което беше с водещ изпълнител "Водстрой 98". Преди година "Пътинженерингстрой-Т" придоби строителната "Пътинженеринг – Русе".

Шуменската "Автомагистрали Черно море" е собственост на Димо Димов. Компанията изгради магистрала "Хемус" от Шумен до Белокопитово, включително пътен възел "Белокопитово". През юли 2014г. служители на фирмата излизаха на протести заради забавени плащания по този проект. Тогава Димов обясни пред БНР, че държавата дължи на дружеството 14 млн. лв., а от регионалното министерство и пътната агенция тогава твърдяха, че то не е внесло сертификатите за свършената работа.

"Инфра експерт" e свързана с компанията "Хидрострой" на Велико Желев, който от година притежава и "Водстрой 98". Дружеството участва в консорциума, който ще изпълнява и поръчката за реконструкция и разширяване на пречиствателната станция за отпадни води в Добрич за над 26 млн. лв.

Проектантската "Трансконсулт - 22" пък редовно участва в големи търгове. Участвала в консорицум на фирма на бившия главен архитект на София, Петър Диков, за ремонта на бул. "България" заедно с "Джи Пи груп", както и за отсечката от "Хемус" между Ябланица и Боаза заедно с "Интегрирани строителни системи" , "Интерпром" и "Тодини Централ Азия".

Сред собствениците на проектантското дружество е Адрияна Драганова Драганова-Тюфекчиева. Нейният съпруг Юлиан Тюфекчиев е управител на българския клон на британската "Мот Макдоналд" - фирмата, създала предишния план за устойчива градска мобилност на София, която освен това извършваше строителния надзор на Оризово и Стара Загора от "Тракия" и на други големи проекти.

Задачата

Поръчката е за изготвяне на технически проект и строителство на 16.2 км. от магистралата. Срокът за изпълнение на цялото задание е 910 дни (или 2.5 години, като от тях 180 дни са за проектиране, а 730 – за изграждане на обекта. Най-вероятно сега ще постъпят жалби в Комисията за защита на конкуренцията (КЗК) от загубилите в състезанието участници, каквато е традицията при големите обществени поръчки. Това ще забави с няколко месеца началото на проектирането и строителството.

В най-оптимистичния вариант отсечката ще е готова в средата на 2020 г.

Предвидено е изграждането на шест виадукта, на пътен възел "Буховци" за връзка с третокласния път Мировец - Певец, на нова връзка с пътя Шумен – Търговище при "Белокопитово", на мост и 11 пресичания със селскостопански пътища.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Вечерни новини: Зелен курс за Европа, нов половин милиард за магистрала "Хемус" Вечерни новини: Зелен курс за Европа, нов половин милиард за магистрала "Хемус"

И още: Цацаров беше избран от парламента за шеф на антикорупционната комисия, Джонсън вероятно ще спечели утрешните избори във Великобритания

11 дек 2019, 894 прочитания

Държавата дава допълнителни над 760 млн. лв. за "Хемус" и други пътни проекти 1 Държавата дава допълнителни над 760 млн. лв. за "Хемус" и други пътни проекти

Парите са от текущия излишък в бюджета, който месец преди края на годината е над 1 млрд. лв.

11 дек 2019, 12226 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Политика" Затваряне
Живей като капитана

Как се става водач на яхта до 18 метра или 40 бруторегистър тона

Още от Капитал
Бъдещият софийски жк "Галакси"

Срещу необявена цена "Галакси инвестмънт груп" стана собственик на най-големия парцел за строителство в рамките на София

На първо място инженер

Станислав Протасов, съосновател на софтуерната компания Acronis

PISA 2018: Образование с часовников механизъм

Тревожно ниските резултати на 15-годишните в България по индикаторите за функционална грамотност се проектират в бъдещето на страната

От какво боледува педиатрията

За лечението на 1.2 млн. деца в България се отделят само 11% от бюджета на здравната каса

Звуковата терапия на Стейси Кент

What a Wonderful World: певицата за нуждата да имаме споделени преживявания в кризисно време

20 въпроса: Красимир Георгиев

Често предизвиква себе си, а с това мотивира и други хора към промяна

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10