С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
16 юли 2017, 14:45, 19554 прочитания

Нанков: Средства за тол-системата ще има в началото на 2019 г.

Забавлянето е очаквано, след като процедурата от година е непрекъснато блокирана от жалби

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Ресурс за изграждане на системата за тол-таксите може да има в началото на 2019 г. Това съобщи пред "Нова телевизия" в събота министърът на регионалното развитие и благоустройството Николай Нанков. Така от думите му става ясно, че изграждането на системата се отлага поне с година, след като досега и той, и предшественичката на поста му Лиляна Павлова, и ръководството на пътната агенция твърдяха, че системата ще е готова догодина, както трябваше да бъде по първоначален план, въпреки че това изглеждаше по-скоро невъзможно заради блокирането на търга от непрекъснати обжалвания.
Тол-системата трябва да замени сегашните винетки за събиране на пътни такси. Целият проект ще трябва да бъде изпълнен за 19 месеца, а монтажът, въвеждането в експлоатация, тестовете, обучението и други ще обхванат поне 12 от тях. Изискванията на АПИ към кандидатите са високи - те трябва да разполагат с финансов ресурс от поне 100 млн. лв.

От повече от година насам обаче търгът е спиран и пускан наново няколко пъти заради жалби в Комисията за защита на конкуренцията (КЗК). Интересното е, че в последните няколко случая причина за жалбите са абсурдно кратките срокове, с които пътната агенция подновява процедурата всеки път. Преди месец тя дори опита да приключи подновения търг за въвеждане на електронната система за платено преминаване по пътищата за рекордно краткия срок от 24 часа. Веднага процедурата бе блокирана от три жалби в Комисията за защита на конкуренцията от чужди компании. Това не е изненада, тъй като повечето кандидати с опит са чуждестранни и имат нужда от време за реакция. За пореден път обаче антиномополният регулатор подкрепи пътната агенция и жалбите бяха отхвърлени, а Нанков наскоро коментира, че очаква търгът скоро да бъде подновен. Както става ясно обаче, това вероятно ще стане след година.


Иначе избраната фирма ще трябва да изгради системата за своя сметка, а чак след като тя влезе в експлоатация и започнат да се събират таксите, ще започне да получава парите си. Изпълнителят ще трябва да достави софтуер и апаратура за новата система: камери, радари, датчици за контрол, устройства за установяване категорията на автомобила, пунктове за плащане, устройства за проверка на таксите, бордови устройства за камионите. Системата трябва да предлага различни опции за плащане: онлайн, чрез приложение, на гише, през ПОС терминал и др. Тя трябва да е съвместима с чуждестранни устройства. За следене на автомобилите ще се използват съществуващите съоръжения за контрол на трафика, ще се изградят и нови. Достъп до базата данни ще имат АПИ, МВР, Агенция "Митници", НАП и др.


  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Вечерни новини: Парламентът прие бюджет 2020 на първо четене, 1.5 млрд. евро глоба за Унгария заради еврофондовете Вечерни новини: Парламентът прие бюджет 2020 на първо четене, 1.5 млрд. евро глоба за Унгария заради еврофондовете

И още: Tesla щурмува Европа през Германия, Цацаров е вариант за шеф на антикорупционната комисия, ВСС ще прегалсвуа избора на Гешев за галвен прокурор

13 ное 2019, 1077 прочитания

Кметът на Пловдив започна мандата си със спорно назначение на главен архитект Кметът на Пловдив започна мандата си със спорно назначение на главен архитект

Арх. Димитър Ахрянов, неуспял бивш кандидат за поста в града и досегашен главен архитект на Карлово, е директно трансфериран в Пловдив без конкурс

13 ное 2019, 2352 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Политика" Затваряне
Мнения Daily: Още по-високи местни данъци през 2017 г.

И още: КТБ ли? Какво беше това?

Още от Капитал
Хранителна добавка към лекарствения бизнес

Германският генеричен гигант Stada купи чешкия производител на хранителни добавки Walmark в показателна за дефектите на свръхрегулирания лекарствен пазар сделка

Внимавай с Aliexpress

Кои са най-честите рискове при покупки от китайската онлайн платформа

30 години след 10-и: Каква я мислехме, каква стана

Българите са по-богати от всякога, но и все по-тревожни, че демокрацията, в която живеят, е имитация

Мавродиев, който назначи Мавродиев, който вдигна заплатата на Мавродиев

В явен конфликт на интереси директорът на ББР се е избрал да управлява дъщерни дружества и е увеличил възнаграждението си

Пчелен опит

Пчеларството става все по-разпространено хоби сред градските хора

Календар и домашно кино

По-интересните събития от уикенда и седмицата

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10