Близо 1 млн. пътници повече на летище София през първото полугодие
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Близо 1 млн. пътници повече на летище София през първото полугодие

Над 44% е ръстът на пътникопотока за първите шест месеца на 2017 г.

Близо 1 млн. пътници повече на летище София през първото полугодие

Ръстът е очакван на фона на силната конкуренция между Wizz Air и Ryanair

Калина Горанова
31672 прочитания

Над 44% е ръстът на пътникопотока за първите шест месеца на 2017 г.

© НАДЕЖДА ЧИПЕВА


Близо един милион пътници повече са преминали през летище София за първите шест месеца на тази година. Това прави ръст от 44.2% по този показател, показват данните на аерогарата за полугодието.

Ръстът е очакван на фона на силната конкуренция на двете нискотарифни авиокомпании - Wizz Air и Ryanair, като втората започна да оперира на пълен капацитет през последните три месеца на 2016 г. Тогава един ден не стигна на летището, за да постигне 5 млн. пътници. Ако темповете сега се задържат, в края на 2017 г. би могъл да се очаква нов рекорд.

Време на растеж

Всеки месец "Летище София" съобщава за сериозен ръст по основните показатели. Обобщената информация показва, че броят на пътниците до момента е 3 134 802, което е с 960.4 хил. над пътникопотока през първата половина на 2016 г. От тях над 3 млн. са пътували по международни линии, при които има увеличение от 43.6%. Най-големият ръст обаче идва по линия на вътрешните полети, където през първата половина на годината има 77.4% увеличение и от 62 хил. пътниците вече са 110 хил. Най-малко е увеличението на самолетодвиженията - 18.9%, което прави 28.2 хил. самолета за полугодието. Това означава, че пътниците се превозват по-ефективно.

На крилете на лоу-коста

Добрите резултати не са изненада. Те се очакваха още през миналата година, след като Ryanair започна да лети от и до София и обяви мащабна летателна програма. На това другият голям нискотарифен превозвач - Wizz Air, отговори с нови дестинации и увеличения на честоти. От конкуренцията в цените пострада най-вече националният превозвач "България ер", който наскоро се озова и в трудна ситуация заради закъснения на полетите си. Авиокомпанията съобщи в отчета си за дейността, че за да се повиши ефективността си, усилията на ръководството са насочени към промени, които са свързани с намаляване на броя полети и предлагания капацитет по определени дестинации. Това от своя страна води до освобождаване на самолети, които авиокомпанията използва за чартъри и външен лизинг.

Близо един милион пътници повече са преминали през летище София за първите шест месеца на тази година. Това прави ръст от 44.2% по този показател, показват данните на аерогарата за полугодието.

Ръстът е очакван на фона на силната конкуренция на двете нискотарифни авиокомпании - Wizz Air и Ryanair, като втората започна да оперира на пълен капацитет през последните три месеца на 2016 г. Тогава един ден не стигна на летището, за да постигне 5 млн. пътници. Ако темповете сега се задържат, в края на 2017 г. би могъл да се очаква нов рекорд.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

21 коментара
  • 1
    fru10518982 avatar :-|
    dobrev

    Ще видим в кой момент надуваемият нискотарифен балон ще се спука. Само се надявам да не бъдат засегнати български служители.

  • 2
    gavrilov avatar :-|
    gavrilov

    "Ще видим в кой момент надуваемият нискотарифен балон ще се спука" - в никой момент. Понеже не е надут ами са ми спаднали въздуха. За да се спука, трябва първо да напомпаш цените.

  • 3
    ivan34 avatar :-|
    ivan34

    Рекорден ръст има само за заминаващите. Пристигащите все повече намаляват.

  • 4
    cinik avatar :-|
    cinik

    Паднаха 2 тапи и нещата си дойдоха на мятосто. Първата беше, че 15 години някой друг определяше кой е добре дошъл и ще му подбие пазара. В момента, в който дойде обаждането отгоре: "Бате к*ре, не моем ъ дзадЪрджим поече раотата. Общ падзар, отворено небе, посланици, търговски аташета, п*тки майни, че требе ъ я сопреме целата раота, па че глеъме неъде друъде ъ ви фффкараме!"

  • 5
    adz17527327 avatar :-|
    adz17527327

    Крайно време е за ново, по-големо летище, западно от София. След това настоящото да го бутнат. Нема закъде да се отлага.

  • 6
    cinik avatar :-|
    cinik

    До коментар [#5] от "adz17527327":

    Те така казваха и за стария терминал, а сега той поема колкото новият поемаше допреди 2 години. Има електронно чекване, има доплащане за багаж извън ръчния, само това разкара опашките от гишетата в голяма степен. Остава още влизането в Шенген да опрости граничната проверка по най-големите дестинации и капацитет ще се освободи достатъчно.

  • 7
    adz17527327 avatar :-|
    adz17527327

    До коментар [#6] от "cinik":

    Новия терминал е едно недоносче, а на стария му е минало времето. България има нужда от ново летище, това е истината, другото са несериозни неща - ръчен, без ръчен, чекване, чекнене, едва ли от тия неща требва да зависи едно международно летище. Пътниците все повече ще се увеличават, нема да намаляват. София има и централно разположение на Балканите, от което не може да се възползва с подобно летище. Строиш ново и буташ старото, друг вариант нема.

  • 8
    cinik avatar :-|
    cinik

    До коментар [#7] от "adz17527327"

    Изключи ме от "България". Който иска, да си го прави със свои пари и да си прибира печалбата. Единствено не бива да му се пречи.

  • 9
    adz17527327 avatar :-|
    adz17527327

    До коментар [#8] от "cinik":

    Ами като строиха метрото с държавни пари мен никой не ме пита дали искам, така че не вАжи ...

  • 10
    pesheff avatar :-|
    Пешката

    София наистина има стратегическо положение на Балканите, но нямаме компания с довеждащи полети от близки дестинации - Бюрм, Сърбия, Босна, северна Гърция, Черноморието„ Сегашния растеж е само заради нискобюджетките които са на пойнт-то-пойнт система и не обичат хъбове особено


Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK