"ПСТ груп" обжалва отстраняването си от търга за "Хемус" между Шумен и Търговище
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

"ПСТ груп" обжалва отстраняването си от търга за "Хемус" между Шумен и Търговище

Една от избраните фирми за строителството на 16 км. от "Хемус" - "Автомагистрали Черно море", завърши и самия пътен възел "Белокопитово" преди две години.

"ПСТ груп" обжалва отстраняването си от търга за "Хемус" между Шумен и Търговище

Обжалването на търга може да отложи подписването на договор и така проектирането и строителството да започнат през 2018 г.

Мила Чернева
23882 прочитания

Една от избраните фирми за строителството на 16 км. от "Хемус" - "Автомагистрали Черно море", завърши и самия пътен възел "Белокопитово" преди две години.

© Агенция Пътнаинфраструктура


Обединението на "ПСТ груп" и "ОРС инфраструктура" подаде жалба срещу отстраняването си от търга за строителството на 16 км от магистрала "Хемус" между Шумен и Търговище. Това показва справка на "Капитал" в регистъра на Комисията за защита на конкуренцията (КЗК).

Жалбата е с дата 24 юли, подадена е точно в последния ден от допустимия срок. На 14 юли оценителната комисия от Агенция "Пътна инфраструктура" (АПИ) обяви победителя.

Обединението беше предложило най-ниската цена в търг, чиито критерий беше именно това, но оценителната комисия не прие обосновките и анализите му.

Колкото по-малко, толкова по-добре

Отсечката между Буховци и Белокопитово беше с прогнозна стойност 133 млн. лв. Първоначално оферти подадоха едва осем кандидата, като за сравнение търгът за 9 км между Ябланица и Боаза, който беше с по-ниска стойност от 80 млн. лв., привлече 11 участника.

До етапа за отваряне на ценови оферти в състезанието останаха четирима участници, след като бяха отстранени ДЗЗД "АМ "Хемус" Етап 3 2016" с участници испанската "Асигния инфраеструктурас", "Джи Пи груп" и "Логистика 21", както и италианските дружества "Инч" и "Асталди Ес Пи Ай" , които бяха подали оферти самостоятелно. Отпадна и обединението на "Агромах", в което участваха дъщерната му "Пътища Пловдив" и друга италианска компания - "Оберослер Кав. Пиетро".

На последния етап отварянето на ценовите оферти от състезанието отпадна обединение с участие на "Трейс груп холд", които обаче коментираха пред "Капитал", че няма да обжалват отстраняването си. Тяхното ценово предложение беше и най-високото - близо 130 млн. лв.

Консорциумът на "ПСТ груп" и "ОРС инфраструктура" също беше отстранен и така до крайно класиране стигнаха само две обединения. Беше сравнително очаквано ПСТ и ОРС да обжалват, тъй като те предложиха най-ниската цена, 99.9 млн. лв. Цената беше единствен критерий в търга, като се взимаха предвид единичните цени, общата сума за проектиране и съответно за строителство.

В предложението на "ПСТ груп" е имало разминаване между техническото предложение на кандидатите и калкулирането на единични цени - т.е. според АПИ липсват някои разходи в разчетите, което води и до по-ниската им ценова оферта. Комисията е констатирала несъответствия в представените анализи на единичните цени, които ги правели необосновани. Става дума за разминавания между 0,04 лв. до около 9 лв. на отделните единични цени.

2020 г. ще е годината на новите отсечки

Въпреки че предстои КЗК да се произнесе, практиката от последната година (когато жалбите срещу решения на пътната агенция започнаха да валят) показва, че тя обикновено се съгласява с АПИ. Допреди началото на тази година в големите търгове обжалваха предимно чуждестранните компании.

Сега на първо място е класиран консорциум с участници "Пътинженерингстрой-Т" , "Автомагистрали - Черно море", "Инфра експерт" и "Трансконсулт - 22". На второ е обединение с участници "Геострой" и "Пътстрой 92".

Общо за проектирането и строителството на участъка между Шумен и Търговище са предвидени 910 дни. Жалбата обаче ще забави процесите: в случая с търга за "Хемус" между Ябланица и Боаза изпълнителят беше избран през януари, но подписа договор през юли именно защото се чакаше регулаторите да се произнесат.

Това значи, че договор за пътя между пътните възли Буховци и Белокопитово може да се чака евентуално в края на годината, а проектирането и строителството да започнат през 2018 г. Така тези 16 км от "Хемус" може да са готови след средата на 2020 г., освен ако изпълнителите не започнат да се надпреварват със сроковете.

Обединението на "ПСТ груп" и "ОРС инфраструктура" подаде жалба срещу отстраняването си от търга за строителството на 16 км от магистрала "Хемус" между Шумен и Търговище. Това показва справка на "Капитал" в регистъра на Комисията за защита на конкуренцията (КЗК).

Жалбата е с дата 24 юли, подадена е точно в последния ден от допустимия срок. На 14 юли оценителната комисия от Агенция "Пътна инфраструктура" (АПИ) обяви победителя.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

0 коментара

Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

Още от Капитал

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK