С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
25 юли 2017, 15:39, 23654 прочитания

"ПСТ груп" обжалва отстраняването си от търга за "Хемус" между Шумен и Търговище

Обжалването на търга може да отложи подписването на договор и така проектирането и строителството да започнат през 2018 г.

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Обединението на "ПСТ груп" и "ОРС инфраструктура" подаде жалба срещу отстраняването си от търга за строителството на 16 км от магистрала "Хемус" между Шумен и Търговище. Това показва справка на "Капитал" в регистъра на Комисията за защита на конкуренцията (КЗК).

Жалбата е с дата 24 юли, подадена е точно в последния ден от допустимия срок. На 14 юли оценителната комисия от Агенция "Пътна инфраструктура" (АПИ) обяви победителя.


Обединението беше предложило най-ниската цена в търг, чиито критерий беше именно това, но оценителната комисия не прие обосновките и анализите му.


Колкото по-малко, толкова по-добре

Отсечката между Буховци и Белокопитово беше с прогнозна стойност 133 млн. лв. Първоначално оферти подадоха едва осем кандидата, като за сравнение търгът за 9 км между Ябланица и Боаза, който беше с по-ниска стойност от 80 млн. лв., привлече 11 участника.



До етапа за отваряне на ценови оферти в състезанието останаха четирима участници, след като бяха отстранени ДЗЗД "АМ "Хемус" Етап 3 2016" с участници испанската "Асигния инфраеструктурас", "Джи Пи груп" и "Логистика 21", както и италианските дружества "Инч" и "Асталди Ес Пи Ай" , които бяха подали оферти самостоятелно. Отпадна и обединението на "Агромах", в което участваха дъщерната му "Пътища Пловдив" и друга италианска компания - "Оберослер Кав. Пиетро".

На последния етап отварянето на ценовите оферти от състезанието отпадна обединение с участие на "Трейс груп холд", които обаче коментираха пред "Капитал", че няма да обжалват отстраняването си. Тяхното ценово предложение беше и най-високото - близо 130 млн. лв.

Консорциумът на "ПСТ груп" и "ОРС инфраструктура" също беше отстранен и така до крайно класиране стигнаха само две обединения. Беше сравнително очаквано ПСТ и ОРС да обжалват, тъй като те предложиха най-ниската цена, 99.9 млн. лв. Цената беше единствен критерий в търга, като се взимаха предвид единичните цени, общата сума за проектиране и съответно за строителство.

В предложението на "ПСТ груп" е имало разминаване между техническото предложение на кандидатите и калкулирането на единични цени - т.е. според АПИ липсват някои разходи в разчетите, което води и до по-ниската им ценова оферта. Комисията е констатирала несъответствия в представените анализи на единичните цени, които ги правели необосновани. Става дума за разминавания между 0,04 лв. до около 9 лв. на отделните единични цени.

2020 г. ще е годината на новите отсечки

Въпреки че предстои КЗК да се произнесе, практиката от последната година (когато жалбите срещу решения на пътната агенция започнаха да валят) показва, че тя обикновено се съгласява с АПИ. Допреди началото на тази година в големите търгове обжалваха предимно чуждестранните компании.

Сега на първо място е класиран консорциум с участници "Пътинженерингстрой-Т" , "Автомагистрали - Черно море", "Инфра експерт" и "Трансконсулт - 22". На второ е обединение с участници "Геострой" и "Пътстрой 92".

Общо за проектирането и строителството на участъка между Шумен и Търговище са предвидени 910 дни. Жалбата обаче ще забави процесите: в случая с търга за "Хемус" между Ябланица и Боаза изпълнителят беше избран през януари, но подписа договор през юли именно защото се чакаше регулаторите да се произнесат.

Това значи, че договор за пътя между пътните възли Буховци и Белокопитово може да се чака евентуално в края на годината, а проектирането и строителството да започнат през 2018 г. Така тези 16 км от "Хемус" може да са готови след средата на 2020 г., освен ако изпълнителите не започнат да се надпреварват със сроковете.

  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Вечерни новини: Износът на стоки почти догони вноса, скандал с винетките в София Вечерни новини: Износът на стоки почти догони вноса, скандал с винетките в София

И още: Депутатите приеха туристически данък за нощувките в Airbnb; Китай затяга мерките в Хубей; Еврозоната не изключва фискални стимули за борба с икономическия спад

19 фев 2020, 1063 прочитания

София бърза да усвои парите за ремонт на Борисовата градина, но няма ясна цел София бърза да усвои парите за ремонт на Борисовата градина, но няма ясна цел

Оказва се, че Столичната община е кандидатствала за евросредства за изпълнението му без съгласието на общинските съветници

19 фев 2020, 996 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Политика" Затваряне
Започна одобрението на европроекти за инвестиции в земеделски стопанства

Само едно от четири предложения има шанс за финансиране

Още от Капитал
Драмата с ТЕЦ "Марица-изток 2" - дълга, скъпа и опасна

Каквито и действия да се предприемат, те ще бъдат закъснели, ще струват скъпо и може да доведат до нови проблеми в сектора

Българският автопазар: Расте, но и старее

През 2019 г. делът на старите дизелови двигатели продължава да се увеличава, както и на колите над 20-годишна възраст

Хазартна рекламна напаст

Забранената по закон реклама на хазарт е масова - предимно в онлайн сайтове и телевизии и е за милиони

Спаси ме от коронавируса

По-важно е маските да бъдат носени от болните, а не от здравите хора, защото така се ограничава предаването на инфекцията

Кино: "Ирландецът"

Елегия за човека между доброто и злото

От Маракеш до Париж и обратно

Писателят и художник Махи Бинбин за живота между две култури и социалната си дейност в Мароко

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10