С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
26 юли 2017, 11:42, 8742 прочитания

"Дневник": В София започват да се движат газови автобуси на нов частен превозвач

Срокът е 8 години, като Столичната община ще плати общо 144 млн. лева.

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
От днес частният превозвач "МТК гроуп" официално започва поетапно да обслужва 17 линии от градския транспорт в София. Срокът е 8 години, като Столичната община ще плати общо 144 млн. лева, предава
"Дневник"
. Столична община представи 40 от общо 60-те автобуса, които ще бъдат пуснати по линиите. Те се движат изцяло на газ, като от общината задължиха "МТК гроуп" да купи именно такива автобуси, при одобряването на споразумението през юли миналата година.

Линиите, които частният превозвач ще обслужва, са от крайградските маршрути - 18, 20, 21/22, 24, 24А, 25, 27, 30, 29, 31, 81, 86, 117, 118, 119, 90. На последното си заседание миналата седмица Столичният общински съвет гласува линиите 23, 26, 28, които бяха включени в споразумението от миналата година, да бъдат заменени с линии 27, 30, 90.


Причината е, че по маршрутите на заменените линии газовите автобуси ще трябва да минават под мост, който води към квартал "Курило" в Нови Искър. Габаритът на новите автобуси обаче е по-голям, което прави преминаването им оттам невъзможно, обясни тогава общинският съветник Карлос Контрера (ВМРО).

Контрера бе и вносител приетото през юли миналата година предложение именно "МТК гроуп" да получи линиите на концесия. Тогава то бе прието с 31 гласа, подкрепено само от групите на ГЕРБ и "Патриоти за София" - ВМРО и Атака. Против бяха само 11 общински съветници - БСП, "Политическа група 5", "Коалиция Сердика" - АБВ и Български социалдемократи, и Иво Божков (ДБС).

Автобусите, които общинарите забравиха



В момента по линиите, които ще поеме "МТК гроуп", се движат 57 автобуса със средна възраст 20 години, се казва в отговор на Столичната община до "Дневник" от началото на юли. От тях 44 са на възраст между 12 и 19 години, 8 автобуса са произведени през 1989 г. и 5 автобуса са произведени в периода 1978 - 1982 г., се казва още в отговора.

От пресцентъра на Столичната община казаха, че някои от тези автобуси ще бъдат пуснати по други линии, където се движат стари автобуси, а други ще бъдат прибрани в гаражите на "Столичен автотранспорт".

И продължиха договорите с "Карат-С"

В края на юни Столичният общински съвет прие да продължи договорите на друг частен превозвач - "Карат-С", за 15 линии от градския транспорт за срок от до 2 години при цена 3 лева на километър. По тези линии се движат около 30 автобуса, като договорите на "Карат-С" изтичат поетапно до септември 2018 г. Основният мотив да бъдат продължени договорите е, че в противен случай ще се наложи "Столичен автотранспорт" да пусне по тези 15 линии 37-годишни автобуси, които били пред бракуване. Тогава общински съветници, сред които независимият Войслав Тодоров, казаха, че само след месец "Столичен автотранспорт" ще разполага с автобусите от линиите, които ще поеме "МТК гроуп".

Собственици на "МТК гроуп" са Велизар Илиев и "Джей Ар инвест" АД, а управител е Росен Илиев. До 2011 г. сред собствениците е бил и Йордан Илиев. По информация на "Капитал" той е първи братовчед на покойните братя основатели на застрахователната компания ВИС-2 Георги и Васил Илиеви.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Зелен ринг, околовръстна железница или двете заедно? 1 Зелен ринг, околовръстна железница или двете заедно?

Възможностите за бъдещето на старите жп линии в София се разделят на две, но могат и да се обединят

20 окт 2019, 958 прочитания

Брюксел иска България да върне 11 млн. лв. за обхода на Габрово Брюксел иска България да върне 11 млн. лв. за обхода на Габрово

Обектът се строи от шест години и се забави по ред неочаквани причини. Трябва да е готов през ноември

19 окт 2019, 3063 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Политика" Затваряне
Европейски съдии с апел срещу проекта за промени в съдебния закон

Авторитетната международна съдийска организация МЕДЕЛ поиска оттегляне на законопроекта

Още от Капитал
Решения за софийските проблеми

Какво предлагат кандидатите за кметския пост по ключови за града въпроси

Лесният паник бутон на гетата

В ромската "Надежда" в Сливен почти всички са във фейсбук, а евангелски църкви заместват държавата срещу 10% "плосък данък"

Германия си иска парите

Започва сагата с приемането на бюджета на ЕС за периода 2021 - 2027

Нобел за икономика: Как да се правят ефективни реформи

Тазгодишните лауреати намират начин да използват полеви изследвания, за да избегнат политиките тип "проба-грешка"

Kалендар и домашно кино

По-интересните събития от уикенда и седмицата

Книга: Олга Токарчук - "Бегуни"

Една от ключовите книги на полската писателка, която получи Нобелова награда за литература

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10