"Дневник": В София започват да се движат газови автобуси на нов частен превозвач
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

"Дневник": В София започват да се движат газови автобуси на нов частен превозвач

Новите газови автобуси бяха представени във вторник на площад "Свети Александър Невски"

"Дневник": В София започват да се движат газови автобуси на нов частен превозвач

Срокът е 8 години, като Столичната община ще плати общо 144 млн. лева.

Веселин Николов
10273 прочитания

Новите газови автобуси бяха представени във вторник на площад "Свети Александър Невски"

© Анелия Николова


От днес частният превозвач "МТК гроуп" официално започва поетапно да обслужва 17 линии от градския транспорт в София. Срокът е 8 години, като Столичната община ще плати общо 144 млн. лева, предава

"Дневник". Столична община представи 40 от общо 60-те автобуса, които ще бъдат пуснати по линиите. Те се движат изцяло на газ, като от общината задължиха "МТК гроуп" да купи именно такива автобуси, при одобряването на споразумението през юли миналата година.

Линиите, които частният превозвач ще обслужва, са от крайградските маршрути - 18, 20, 21/22, 24, 24А, 25, 27, 30, 29, 31, 81, 86, 117, 118, 119, 90. На последното си заседание миналата седмица Столичният общински съвет гласува линиите 23, 26, 28, които бяха включени в споразумението от миналата година, да бъдат заменени с линии 27, 30, 90.

Причината е, че по маршрутите на заменените линии газовите автобуси ще трябва да минават под мост, който води към квартал "Курило" в Нови Искър. Габаритът на новите автобуси обаче е по-голям, което прави преминаването им оттам невъзможно, обясни тогава общинският съветник Карлос Контрера (ВМРО).

Контрера бе и вносител приетото през юли миналата година предложение именно "МТК гроуп" да получи линиите на концесия. Тогава то бе прието с 31 гласа, подкрепено само от групите на ГЕРБ и "Патриоти за София" - ВМРО и Атака. Против бяха само 11 общински съветници - БСП, "Политическа група 5", "Коалиция Сердика" - АБВ и Български социалдемократи, и Иво Божков (ДБС).

Автобусите, които общинарите забравиха

В момента по линиите, които ще поеме "МТК гроуп", се движат 57 автобуса със средна възраст 20 години, се казва в отговор на Столичната община до "Дневник" от началото на юли. От тях 44 са на възраст между 12 и 19 години, 8 автобуса са произведени през 1989 г. и 5 автобуса са произведени в периода 1978 - 1982 г., се казва още в отговора.

От пресцентъра на Столичната община казаха, че някои от тези автобуси ще бъдат пуснати по други линии, където се движат стари автобуси, а други ще бъдат прибрани в гаражите на "Столичен автотранспорт".

И продължиха договорите с "Карат-С"

В края на юни Столичният общински съвет прие да продължи договорите на друг частен превозвач - "Карат-С", за 15 линии от градския транспорт за срок от до 2 години при цена 3 лева на километър. По тези линии се движат около 30 автобуса, като договорите на "Карат-С" изтичат поетапно до септември 2018 г. Основният мотив да бъдат продължени договорите е, че в противен случай ще се наложи "Столичен автотранспорт" да пусне по тези 15 линии 37-годишни автобуси, които били пред бракуване. Тогава общински съветници, сред които независимият Войслав Тодоров, казаха, че само след месец "Столичен автотранспорт" ще разполага с автобусите от линиите, които ще поеме "МТК гроуп".

Собственици на "МТК гроуп" са Велизар Илиев и "Джей Ар инвест" АД, а управител е Росен Илиев. До 2011 г. сред собствениците е бил и Йордан Илиев. По информация на "Капитал" той е първи братовчед на покойните братя основатели на застрахователната компания ВИС-2 Георги и Васил Илиеви.

От днес частният превозвач "МТК гроуп" официално започва поетапно да обслужва 17 линии от градския транспорт в София. Срокът е 8 години, като Столичната община ще плати общо 144 млн. лева, предава

"Дневник". Столична община представи 40 от общо 60-те автобуса, които ще бъдат пуснати по линиите. Те се движат изцяло на газ, като от общината задължиха "МТК гроуп" да купи именно такива автобуси, при одобряването на споразумението през юли миналата година.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

0 коментара

Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK