България първа по интернет разговори, но последна по онлайн банкиране в ЕС
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

България първа по интернет разговори, но последна по онлайн банкиране в ЕС

България първа по интернет разговори, но последна по онлайн банкиране в ЕС

Българите имат проблеми с доверието в използване на парични услуги в интернет, показват данните на Евростат

Йоан Запрянов
23895 прочитания

© Dado Ruvic


България е първа по използване на технологии за разговори и видеовръзка по интернет, но е последна по интернет банкиране. Това показват данните на Евростат относно използването на интернет услуги от страна на гражданите на различните страни от Европейския съюз (ЕС). Страната е на последно място и при използването на онлайн услуги при пътувания и запазване на хотели, докато в останалите категории клоним повече към средните показатели за съюза.

Категориите включват използване на социални мрежи, аудио- и видеоразговори, четене на онлайн новини, слушане на музика, гледане на видеоматериали, интернет банкиране, търсене на информация, използване на електронна поща и запазване на пътувания и почивки.

Силни в социалните мрежи

България се представя добре при ползването на социалните мрежи, като според статистиката на Евростат 76% от българите на възраст между 16 и 74 години използват Facebook, Twitter, Google+ и други подобни услуги. На първо място по този показател е Унгария, където 83% от активното население ползва социални мрежи. Средното ниво за ЕС е 63%, а най-слаба е популярността на платформите във Франция, където те се ползват от под 50% от хората в активна възраст.

Страната обаче е абсолютен лидер при провеждането на интернет разговори чрез различните платформи. Над 80% от населението използват подобни услуги, докато средното ниво за ЕС е 39%. Процентът при българите е още по-голям, когато става дума за възрастовата група от 16 до 24 години, където страната достига до 89%. При по-старите хора, между 65 и 74 години, също се наблюдава високо ниво на ползване на услугите – 78%. Обратна е тенденцията при четенето на онлайн новини. Общо 68% от населението използват интернет, за да се информират – 55% от хората между 16 и 24 години и 68% от хората между 65 и 74 години.

България е и на едно от последните места по слушане на музика в интернет, където зад нас са само Холандия и Хърватия. Подобна е ситуацията и при гледането на видеа. Там България е предпоследна – по-ниско от нас е само Румъния.

Без доверие, когато става дума за пари

Едва 7% от българите използват онлайн банкиране, като в тази класация сме на последно място. Представянето на Румъния е само с 1% по-добро, като между двете страни и останалите членове на ЕС има огромен разрив. Средното ниво на онлайн банкиране в съюза е 59%, което показва огромна липса на доверие в интернет услугите при източните страни членки.

Подобна е ситуацията и при запазване на почивки и пътувания чрез интернет, които редовно изискват предварително плащане чрез карта. Там България е отново на последно място – 21% от населението се доверява на интернет в такива случаи. Средното ниво за ЕС е почти 50%, а шампион в категорията е Люксембург със 73%.

България е близо до средното ниво, когато става дума за използване на имейли и търсене на информация в интернет. В тези класации не се наблюдава голям разрив между различните страни.

За подробна информация при различните страни членки можете да разгледате интерактивната класация на Eurostat.

България е първа по използване на технологии за разговори и видеовръзка по интернет, но е последна по интернет банкиране. Това показват данните на Евростат относно използването на интернет услуги от страна на гражданите на различните страни от Европейския съюз (ЕС). Страната е на последно място и при използването на онлайн услуги при пътувания и запазване на хотели, докато в останалите категории клоним повече към средните показатели за съюза.

Категориите включват използване на социални мрежи, аудио- и видеоразговори, четене на онлайн новини, слушане на музика, гледане на видеоматериали, интернет банкиране, търсене на информация, използване на електронна поща и запазване на пътувания и почивки.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

4 коментара
  • 1
    damianrm1 avatar :-P
    damianrm1

    Ча как да вярваш .. тя американската система с картите работи при действаща правосъдна система, каквато тука НЯМА. Зер - две числа и който ги знае /препише - банкира ...

    За мое голямо учудване - има търговци които САМО по номера на дебитната карта и срока и на валидност си удържат парите, даже без 3 цифрения код отзад! Питах си банката - ами ако вместо 200 ЕУР ми удържат 2000 какво става - отговора от банката беше - транзакцията е окончателна, търси си правата в съда ... в друга държава .. хехе. Даже сумата - 200 ЕУР - не я въвеждам аз .. УМОПОМРАЧИТЕЛНО! Програмист съм от 16 год. имам над средната грамотност технически какво представлява това ..МНОГО Е НЕСИГУРНО !!!

  • 2
    abdul15 avatar :-?
    Прокопи педераст

    Това, че сме последни по интернет банкиране е страхотна новина! А както изглежда ще се запази, защото племето е страшно неграмотно :-).
    Колкото по-неграмотен, толкова по-свободен от модерните технологии за заробване.

  • 3
    grigordimitrov avatar :-|
    Grdimi

    Нема пáри, кво банкиране искате

  • 4
    jojog avatar :-P
    jojog

    До коментар [#3] от "Grdimi":

    Абе нема пари. Виж статистиките. Ама ние обичаме се редим на опашки по гишета :) манталитет


Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK