"Дневник": Столичната община улеснява фирмите при кандидатстване за обществени поръчки
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

"Дневник": Столичната община улеснява фирмите при кандидатстване за обществени поръчки

Дончо Барбалов, зам.-кмет на София по финансите, обяви че събраните приходи за седемте месеца са със 7.5 млн. лв. повече от преди година.

"Дневник": Столичната община улеснява фирмите при кандидатстване за обществени поръчки

Държавните ведомства сами ще проверяват дали компаниите имат неплатени данъци чрез е-система, която ще заработи до дни в общината

Веселин Николов
4261 прочитания

Дончо Барбалов, зам.-кмет на София по финансите, обяви че събраните приходи за седемте месеца са със 7.5 млн. лв. повече от преди година.

© НАДЕЖДА ЧИПЕВА


До дни Столичната община ще разполага с електронна система, с която всички държавни ведомства ще могат да проверяват дали фирмите, които участват в обществени поръчки, имат неплатени данъци. Това съобщи на пресконференция зам.-кметът по финансите Дончо Барбалов, предава "Дневник".

Според Закона за обществените поръчки всяка компания, която иска да участва в подобна процедура, трябва да предостави удостоверение от общината, че няма данъчни задължения. Желанието на местната администрация е този процес да се осъществява изцяло по електронен път. Това ще облекчи фирмите, Столичната община и различните държавни структури, които възлагат обществени поръчки.

По думите на Барбалов в момента тази процедура е тромава, като отнеме от времето както на администрацията, така и на фирмите, които "се редят на опашки, за да получат тези удостоверения". Зам.-кметът посочи, че през 2016 г. Столичната община е издала 21.3 хил. такива документа, а за 7-те месеца от 2017 г. почти 15 хил., като цената за един брой е 6 лева. С новата система всяко министерство, община или държавна агенция ще може да подава заявка за конкретни фирми в електронната система, като веднага след това ще получава автоматичен отговор. В момента системата се тества от различните дирекции в софийската община.

Зам.-кметът по финансите представи и кратък отчет за събраните приходи от Столичната община за първите 7 месеца на 2017 г. За това време са събрани 396.9 млн. лева приходи, които са 63% от годишния план. Сумата е със 7.5 млн. лева повече спрямо същия период през 2016 г. Най-много средства са постъпили от такса смет - 132 млн. лева, което е 70% от прогнозите за тази година. Разходите, които Столичната община е направила към момента, са в размер на 105 млн. лева - те са различни ремонтни дейности, строежи на детски градини, почистване.

Регистър за живеещите в София

Държавата да създаде адресен регистър в София, за да е ясно колко души живеят на един имот. Предложението идва от Столична община, а зам.-кметът Барбалов обясни, че така ще може да се приложи новото условие за плащане на такса смет в зависимост от броя на живеещите.

Жителите на София стават все повече, но продължава да стои въпросът какъв е техният брой. За създаване на регистър обаче е на ход държавата, посочи зам.-кметът по финанси Дончо Барбалов. "Иначе може да се окаже, че живеещите в София са примерно пренебрежимо малко, ако разчитаме само на декларации без контрол", поясни идеята той.

"Това е свързано и с планирането на услуги, които ние трябва да предоставим. Защото ако ние знаем, че в даден район живеят все повече хора, ние трябва да се опитваме да предоставим повече услуги - транспортни, почистване", коментира още той.

До дни Столичната община ще разполага с електронна система, с която всички държавни ведомства ще могат да проверяват дали фирмите, които участват в обществени поръчки, имат неплатени данъци. Това съобщи на пресконференция зам.-кметът по финансите Дончо Барбалов, предава "Дневник".

Според Закона за обществените поръчки всяка компания, която иска да участва в подобна процедура, трябва да предостави удостоверение от общината, че няма данъчни задължения. Желанието на местната администрация е този процес да се осъществява изцяло по електронен път. Това ще облекчи фирмите, Столичната община и различните държавни структури, които възлагат обществени поръчки.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

0 коментара

Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK