Потребителите са оптимисти за икономиката и финансите си

Домакинствата не очакват висока инфлация и не са слонни да спестяват в следващите 12 месеца, сочи статистиката

Потребителите са по-склонни да правят разходи за покупка на предмети за дълготрайна употреба през следващите 12 месеца
Потребителите са по-склонни да правят разходи за покупка на предмети за дълготрайна употреба през следващите 12 месеца
Потребителите са по-склонни да правят разходи за покупка на предмети за дълготрайна употреба през следващите 12 месеца    ©  ЦВЕТЕЛИНА БЕЛУТОВА
Потребителите са по-склонни да правят разходи за покупка на предмети за дълготрайна употреба през следващите 12 месеца    ©  ЦВЕТЕЛИНА БЕЛУТОВА

Потребителското доверие в България отново расте и след известни колебания през април показателите през юли се връщат близо до нивата си отпреди кризата, която започна в края на 2008 г., показват данните на НСИ. Нивото му расте по повечето показатели, което може да е положителен сигнал за икономиката.

Данните показват, че участвалите в изследването на статистическия институт домакинства са оптимисти за икономиката през идните 12 месеца, не очакват висока инфлация и не са склонни да спестяват. Намалява негативизмът и по отношение на безработицата. Повишаването на потребителското доверие се наблюдава както сред населението в градовете (с 1.2 пункта), така и в селата (2.8 пункта).


Четете неограничено с абонамент за Капитал!

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.

Вече съм абонат Абонирайте се

Възползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент

1 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата

Вижте абонаментните планове