Жалби временно спряха два жп търга за 1.4 млрд. лв.
И компании, видели проблеми в поръчките, са участвали в строителството на метрото с еднакви партньори
Всяка делнична вечер получавате трите най-четени статии от деня, заедно с още три, препоръчани от редакторите на "Капитал"
След като преди малко повече от месец най-после Национална компания "Железопътна инфраструктура" обяви два от дългоочакваните си търгове, сега те са временно спрени заради жалби.
Дружествата "Инженеринг груп 04" и "Интерпром" са блокирали двете големи поръчки за модернизация на жп участъците Елин Пелин - Костенец и Костенец - Септември. Първата е сред най-големите инфраструктурни поръчки, обявени през последните години - 1 млрд. лв., а втората е за малко над 361 млн. лв.
Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.
Абонирайте сеВъзползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент
2 лв. / седмица за 12 седмици * Към офертата
* Aбонамент за Капитал - 2 лв./седмица през първите 12 седмици, а след това - 7.25 лв./седмица. Абонаментът Ви ще бъде подновяван автоматично и таксуван на месечна база. Може да прекратите по всяко време. Само за нови абонати, физически лица.
6 коментара
Българска му работа! "отсечките", споменати по горе, ги мотаят вече 10-15 години!!!! Аман от "предприемачи" любители!!!
1 млрд. за 50 км участък? Това нормално ли е бе?
До коментар [#2] от "nage":
Като се има предвид сложността на участъка и че говорим за ЖП, даже може и да е малко.
Аз не знам както са закъсали тия дружества как изобщо съфинансират ЖП проекти. Като цяло си беше жива прецаквация да строим ЖП инфраструктура приоритетно без изградени интерконектори и без приватизация на БДЖ. С 1 млрд. щяха да изградят целия Хемус, или пък евентуално тунела под Шипка.
До коментар [#4] от "Георги Георгиев":
Тъй де, ама не може само хасфалт - трябва и релси.
До коментар [#5] от "stenlyyy":
Защо да не може, и защо да са точно релси?
Първо, магистралите имат много по-бърз ефект върху инвестициите в региона. Частните железопътни товарни превози са още в зародиш и не са достатъчно развити, за да предложат пълна гама желани услуги на инвеститорите. За БДЖ да не говорим..
Освен това има проекти с много по-сериозна възвръщаемост от ЖП линиите.
Нов коментар
За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.