След като преди малко повече от месец най-после Национална компания "Железопътна инфраструктура" обяви два от дългоочакваните си търгове, сега те са временно спрени заради жалби.
Дружествата "Инженеринг груп 04" и "Интерпром" са блокирали двете големи поръчки за модернизация на жп участъците Елин Пелин - Костенец и Костенец - Септември. Първата е сред най-големите инфраструктурни поръчки, обявени през последните години - 1 млрд. лв., а втората е за малко над 361 млн. лв.
И двете жалби са заведени в КЗК в началото на август според справка в регистъра на Комисията за защита на конкуренцията - съответно на 1 и 4 август. Това значи, че те може и да излизат извън 10-дневния законов срок за обжалване и има вероятност да бъдат отхвърлени. И в двете жалби има искане за временно спиране на процедурата. Основанията за оплакване са неясни, защото КЗК не публикува жалбите.
Жалбоподатели с подобно минало
В КЗК вече е образувано производство по жалбата на дружеството "Инженеринг груп 04", което обжалва търга за подмяна на жп участъка между Елин Пелин и Костенец. Дружеството е собственост на Пламен Тенев. "Интерпром" пък обжалва решението за откриване на поръчката за жп участъка между Костенец и Септември. В момента жалбата е на етап "оставено без движение", което значи, че КЗК дава възможност на жалбоподателя да отстрани допуснатите нередности в жалбата. Собственик на фирмата е Калоян Теодосиев.
"Интерпром" е сравнително необичаен жалбоподател в жп търг, тъй като те специализират предимно в строителство на пречиствателни станции и ВиК мрежи, въпреки че имат и някои други проекти.
Двете компании заедно са си партнирали в обединение за доизграждане и модернизация на ВиК мрежата в Костинброд заедно с "Джи Пи груп" и други фирми.
Освен това и двете дружества са участвали в строителството на части от метрото. "Интерпром" изгражда участъка от метрото от бул. "Джеймс Баучер" до "Хладилника" по втория лъч, заедно с "Биас-М", Джи Пи груп" и "Станилов". "Инженеринг груп 04" пък са спечелили част от отсечката от метрото до Бизнес парка в обединение с абсолютно същите участници.
Освен това "Интерпром" участваха и в търга за строителство на отсечката от магистрала "Хемус" между Ябланица и Боаза заедно с "Интегрирани строителни системи", "Тодини Централ Азия" и проектантската "Трансконсулт-22", но не се класираха. За срок от две години "Интерпром" ще проучва минни отпадъци в площта "Северозападно насипище" на територията на общините Златица и Панагюрище.
"Инженеринг груп 04" пък са работили по ВиК проекти в Панагюрище в обединение с други фирми.
(Не)очаквано забавяне
Обявяването на търга за отсечката между Костенец и Септември се забави значително заради подготовка на тръжната документация. Това се случи и с поръчката за лота между Елин Пелин и Костенец на стойност 1 млрд. лв. Въпреки че в началото на 2017 г. от НКЖИ коментираха, че документацията се подготвя и търговете трябва да се пуснат до началото на март, това явно не се случи.
Както се очакваше, забавяне ще дойде и по линия на обжалванията пред КЗК. При големите търгове оценителните комисии също работят сравнително бавно, както беше в случая с поръчката за тунел "Железница" на магистрала "Струма", където комисията от Агенция "Пътна инфраструктура" разглеждаше техническите предложения над шест месеца.
Сроковете за подаване на оферти за двата търга на НКЖИ са в началото на октомври, но е възможно да бъдат отложени заради обжалванията.
След като преди малко повече от месец най-после Национална компания "Железопътна инфраструктура" обяви два от дългоочакваните си търгове, сега те са временно спрени заради жалби.
Дружествата "Инженеринг груп 04" и "Интерпром" са блокирали двете големи поръчки за модернизация на жп участъците Елин Пелин - Костенец и Костенец - Септември. Първата е сред най-големите инфраструктурни поръчки, обявени през последните години - 1 млрд. лв., а втората е за малко над 361 млн. лв.
6 коментара
Българска му работа! "отсечките", споменати по горе, ги мотаят вече 10-15 години!!!! Аман от "предприемачи" любители!!!
1 млрд. за 50 км участък? Това нормално ли е бе?
До коментар [#2] от "nage":
Като се има предвид сложността на участъка и че говорим за ЖП, даже може и да е малко.
Аз не знам както са закъсали тия дружества как изобщо съфинансират ЖП проекти. Като цяло си беше жива прецаквация да строим ЖП инфраструктура приоритетно без изградени интерконектори и без приватизация на БДЖ. С 1 млрд. щяха да изградят целия Хемус, или пък евентуално тунела под Шипка.
До коментар [#4] от "Георги Георгиев":
Тъй де, ама не може само хасфалт - трябва и релси.
До коментар [#5] от "stenlyyy":
Защо да не може, и защо да са точно релси?
Първо, магистралите имат много по-бърз ефект върху инвестициите в региона. Частните железопътни товарни превози са още в зародиш и не са достатъчно развити, за да предложат пълна гама желани услуги на инвеститорите. За БДЖ да не говорим..
Освен това има проекти с много по-сериозна възвръщаемост от ЖП линиите.