Жалби временно спряха два жп търга за 1.4 млрд. лв.

И компании, видели проблеми в поръчките, са участвали в строителството на метрото с еднакви партньори

   ©  Цветелина Белутова

След като преди малко повече от месец най-после Национална компания "Железопътна инфраструктура" обяви два от дългоочакваните си търгове, сега те са временно спрени заради жалби.

Дружествата "Инженеринг груп 04" и "Интерпром" са блокирали двете големи поръчки за модернизация на жп участъците Елин Пелин - Костенец и Костенец - Септември. Първата е сред най-големите инфраструктурни поръчки, обявени през последните години - 1 млрд. лв., а втората е за малко над 361 млн. лв.


Четете неограничено с абонамент за Капитал!

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.

Вече съм абонат Абонирайте се

Възползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент

1 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата

Вижте абонаментните планове
6 коментара
  • Най-харесваните
  • Най-новите
  • Най-старите
  • 1
    boby1945 avatar :-P
    boby1945
    • - 3
    • + 1

    Българска му работа! "отсечките", споменати по горе, ги мотаят вече 10-15 години!!!! Аман от "предприемачи" любители!!!

    Нередност?
  • 2
    nage avatar :-|
    nage
    • - 4
    • + 1

    1 млрд. за 50 км участък? Това нормално ли е бе?

    Нередност?
  • 3
    xax avatar :-|
    xax
    • + 7

    До коментар [#2] от "nage":

    Като се има предвид сложността на участъка и че говорим за ЖП, даже може и да е малко.

    Нередност?
  • 4
    drilldo avatar :-|
    Георги Георгиев
    • + 2

    Аз не знам както са закъсали тия дружества как изобщо съфинансират ЖП проекти. Като цяло си беше жива прецаквация да строим ЖП инфраструктура приоритетно без изградени интерконектори и без приватизация на БДЖ. С 1 млрд. щяха да изградят целия Хемус, или пък евентуално тунела под Шипка.

    Нередност?
  • 5
    stenlyyy avatar :-|
    Активист
    • + 1

    До коментар [#4] от "Георги Георгиев":

    Тъй де, ама не може само хасфалт - трябва и релси.

    Нередност?
  • 6
    drilldo avatar :-|
    Георги Георгиев

    До коментар [#5] от "stenlyyy":

    Защо да не може, и защо да са точно релси?

    Първо, магистралите имат много по-бърз ефект върху инвестициите в региона. Частните железопътни товарни превози са още в зародиш и не са достатъчно развити, за да предложат пълна гама желани услуги на инвеститорите. За БДЖ да не говорим..

    Освен това има проекти с много по-сериозна възвръщаемост от ЖП линиите.

    Нередност?
Нов коментар

Още от Капитал