Жалби временно спряха два жп търга за 1.4 млрд. лв.
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Жалби временно спряха два жп търга за 1.4 млрд. лв.

Жалби временно спряха два жп търга за 1.4 млрд. лв.

И компании, видели проблеми в поръчките, са участвали в строителството на метрото с еднакви партньори

Мила Чернева
22817 прочитания

© Цветелина Белутова


След като преди малко повече от месец най-после Национална компания "Железопътна инфраструктура" обяви два от дългоочакваните си търгове, сега те са временно спрени заради жалби.

Дружествата "Инженеринг груп 04" и "Интерпром" са блокирали двете големи поръчки за модернизация на жп участъците Елин Пелин - Костенец и Костенец - Септември. Първата е сред най-големите инфраструктурни поръчки, обявени през последните години - 1 млрд. лв., а втората е за малко над 361 млн. лв.

И двете жалби са заведени в КЗК в началото на август според справка в регистъра на Комисията за защита на конкуренцията - съответно на 1 и 4 август. Това значи, че те може и да излизат извън 10-дневния законов срок за обжалване и има вероятност да бъдат отхвърлени. И в двете жалби има искане за временно спиране на процедурата. Основанията за оплакване са неясни, защото КЗК не публикува жалбите.

Жалбоподатели с подобно минало

В КЗК вече е образувано производство по жалбата на дружеството "Инженеринг груп 04", което обжалва търга за подмяна на жп участъка между Елин Пелин и Костенец. Дружеството е собственост на Пламен Тенев. "Интерпром" пък обжалва решението за откриване на поръчката за жп участъка между Костенец и Септември. В момента жалбата е на етап "оставено без движение", което значи, че КЗК дава възможност на жалбоподателя да отстрани допуснатите нередности в жалбата. Собственик на фирмата е Калоян Теодосиев.

"Интерпром" е сравнително необичаен жалбоподател в жп търг, тъй като те специализират предимно в строителство на пречиствателни станции и ВиК мрежи, въпреки че имат и някои други проекти.

Двете компании заедно са си партнирали в обединение за доизграждане и модернизация на ВиК мрежата в Костинброд заедно с "Джи Пи груп" и други фирми.

Освен това и двете дружества са участвали в строителството на части от метрото. "Интерпром" изгражда участъка от метрото от бул. "Джеймс Баучер" до "Хладилника" по втория лъч, заедно с "Биас-М", Джи Пи груп" и "Станилов". "Инженеринг груп 04" пък са спечелили част от отсечката от метрото до Бизнес парка в обединение с абсолютно същите участници.

Освен това "Интерпром" участваха и в търга за строителство на отсечката от магистрала "Хемус" между Ябланица и Боаза заедно с "Интегрирани строителни системи", "Тодини Централ Азия" и проектантската "Трансконсулт-22", но не се класираха. За срок от две години "Интерпром" ще проучва минни отпадъци в площта "Северозападно насипище" на територията на общините Златица и Панагюрище.

"Инженеринг груп 04" пък са работили по ВиК проекти в Панагюрище в обединение с други фирми.

(Не)очаквано забавяне

Обявяването на търга за отсечката между Костенец и Септември се забави значително заради подготовка на тръжната документация. Това се случи и с поръчката за лота между Елин Пелин и Костенец на стойност 1 млрд. лв. Въпреки че в началото на 2017 г. от НКЖИ коментираха, че документацията се подготвя и търговете трябва да се пуснат до началото на март, това явно не се случи.

Както се очакваше, забавяне ще дойде и по линия на обжалванията пред КЗК. При големите търгове оценителните комисии също работят сравнително бавно, както беше в случая с поръчката за тунел "Железница" на магистрала "Струма", където комисията от Агенция "Пътна инфраструктура" разглеждаше техническите предложения над шест месеца.

Сроковете за подаване на оферти за двата търга на НКЖИ са в началото на октомври, но е възможно да бъдат отложени заради обжалванията.

След като преди малко повече от месец най-после Национална компания "Железопътна инфраструктура" обяви два от дългоочакваните си търгове, сега те са временно спрени заради жалби.

Дружествата "Инженеринг груп 04" и "Интерпром" са блокирали двете големи поръчки за модернизация на жп участъците Елин Пелин - Костенец и Костенец - Септември. Първата е сред най-големите инфраструктурни поръчки, обявени през последните години - 1 млрд. лв., а втората е за малко над 361 млн. лв.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

6 коментара
  • 1
    boby1945 avatar :-P
    boby1945

    Българска му работа! "отсечките", споменати по горе, ги мотаят вече 10-15 години!!!! Аман от "предприемачи" любители!!!

  • 2
    nage avatar :-|
    nage

    1 млрд. за 50 км участък? Това нормално ли е бе?

  • 3
    xax avatar :-|
    xax

    До коментар [#2] от "nage":

    Като се има предвид сложността на участъка и че говорим за ЖП, даже може и да е малко.

  • 4
    drilldo avatar :-|
    Георги Георгиев

    Аз не знам както са закъсали тия дружества как изобщо съфинансират ЖП проекти. Като цяло си беше жива прецаквация да строим ЖП инфраструктура приоритетно без изградени интерконектори и без приватизация на БДЖ. С 1 млрд. щяха да изградят целия Хемус, или пък евентуално тунела под Шипка.

  • 5
    stenlyyy avatar :-|
    Активист

    До коментар [#4] от "Георги Георгиев":

    Тъй де, ама не може само хасфалт - трябва и релси.

  • 6
    drilldo avatar :-|
    Георги Георгиев

    До коментар [#5] от "stenlyyy":

    Защо да не може, и защо да са точно релси?

    Първо, магистралите имат много по-бърз ефект върху инвестициите в региона. Частните железопътни товарни превози са още в зародиш и не са достатъчно развити, за да предложат пълна гама желани услуги на инвеститорите. За БДЖ да не говорим..

    Освен това има проекти с много по-сериозна възвръщаемост от ЖП линиите.


Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK