Нова наредба затяга условията за държавно финансиране на ученици в частните училища

Предстои обществено обсъждане на правилата, но директори на частни заведения предвиждат, че никой няма да се възползва от субсидията

Принципът "парите следват ученика" беше един от най-дискутираните по време на дебатите в парламента покрай приемането на новия Закон за училищно и предучилищно образование
Принципът "парите следват ученика" беше един от най-дискутираните по време на дебатите в парламента покрай приемането на новия Закон за училищно и предучилищно образование    ©  Цветелина Белутова
Принципът "парите следват ученика" беше един от най-дискутираните по време на дебатите в парламента покрай приемането на новия Закон за училищно и предучилищно образование
Принципът "парите следват ученика" беше един от най-дискутираните по време на дебатите в парламента покрай приемането на новия Закон за училищно и предучилищно образование    ©  Цветелина Белутова
В България децата, които се обучават в частни училища, са около 1.4% според НСИ. През 2016 г. в топ 10 на резултатите от матури по български език и литература след 12-и клас има класирани 2 частни училища.

Условията, които държавата поставя пред частните детски градини и училища, за да им отпуска субсидия на принципа "парите следват ученика", създават повече пречки пред тях, отколкото възможности. Това мнение изразяват директори на частни заведения, след като министерството на образованието (МОН) публикува миналата седмица проектонаредба, уреждаща реда им на финансиране. По силата на приетия през 2015 г. Закон за училищното и предучилищното образование от следващата година те за първи път ще могат да получават държавна субсидия.


Благодарим Ви, че четете Капитал!

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.

Вече съм абонат Абонирайте се

Още от Капитал