Само за маниаци

Малките летища са бизнес за хора, запалени по летенето

Един от основните проблеми на леката авиация е, че България не е в Шенген
Един от основните проблеми на леката авиация е, че България не е в Шенген    ©  Цветелина Белутова
Един от основните проблеми на леката авиация е, че България не е в Шенген
Един от основните проблеми на леката авиация е, че България не е в Шенген    ©  Цветелина Белутова

Леката авиация е един от секторите в страната, в който няма силно присъствие на големи играчи. Поради относително скромните приходи в сектора той засега е поле основно за маниаци. Дружества като "Албена", които имат две площадки, са по-скоро изключение. Притежателите на малки летищни площадки най-често могат да пилотират самолети и имат дългогодишен стаж във въздуха. Списъкът на възпитаниците на военното училище в Долна Митрополия и на бившите аероклубове сред собствениците е дълъг. Собственик на летището в Ихтиман е космонавтът Георги Иванов. Летище "Белчин" пък е на полк. Свилен Иванов - единственият летец, занимаващ се с въздушна акробатика. Някои от новите попълнения в сектора успяват да развиват този си бизнес благодарение на корпоративните си успехи в съвсем друга област.


Благодарим Ви, че четете Капитал!

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.

Вече съм абонат Абонирайте се