ПИМК и "СКМ Порт Видин" взимат на концесия товарни терминали в Пловдив и Видин
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

ПИМК и "СКМ Порт Видин" взимат на концесия товарни терминали в Пловдив и Видин

Интермодалният терминал в Пловдив бе построен със средства от програма "Транспорт"

ПИМК и "СКМ Порт Видин" взимат на концесия товарни терминали в Пловдив и Видин

Договорите за интермодалния терминал в Пловдив и пристанищния Видин-юг ще бъдат съответно за 27 и 35 години

10125 прочитания

Интермодалният терминал в Пловдив бе построен със средства от програма "Транспорт"

© Капитал


Интермодалният терминал в Пловдив и пристанищния терминал Видин-юг ще бъдат отдадени на концесии за съответно 27 и 35 години с решения на Министерския съвет, които бяха гласувани в сряда. Избраните концесионери - дъщерна фирма на превозвача ПИМК за Пловдив и "СКМ Порт Видин" за пристанищния терминал в дунавския град, ще трябва да направят определени инвестиции, както и да плащат годишна концесионна такса, става ясно от съобщение на правителствената пресслужба.

ПИМК ще стопанисва терминала в Пловдив

Интермодалният терминал в Пловдив, който се намира в района на жп гара Тодор Каблешков, ще се стопанисва за 27 години от компанията "Терминали" ЕАД, която е дъщерно дружество на най-големия автомобилен превозвач в страната ПИМК. Според решението на правителството новият стопанин ще трябва да извърши инвестиции за 15.1 млн. лв., като 2.23 млн. лв от тях трябва да бъдат вложени през първите две години. Определено е и фиксирано годишно плащане в размер на 60 хил. лв., както и променливо, което ще е за 10% от нетните приходи за всички дейности, свързани с ползването на терминала.

Интермодалният терминал в Пловдив бе построен със средства от програма "Транспорт", като първият опит да му се намери оператор бе в края на миналата година, но след това имаше жалба в Комисията за защита на конкуренцията. През май стана ясно, че превозвачът ПИМК е единствената компания, подала оферта за участие в процедурата. ПИМК има приходи от 347.5 млн. лв. за 2015 г., а съсобственици в дружеството са Пенко Несторов и Илиян Филипов.

"СКМ Порт Видин" ще управлява Видин-юг

Концесионер за 35 години на пристанищния терминал Видин-юг, който досега се ползваше основно за превоз на въглища, ще е "СКМ Порт Видин". Тя се задължава да инвестира 3.73 млн. лв. за срока на концесията, които трябва да са свързани с ремонт и поддръжка на съществуващата инфраструктура, както и за изграждане на нови съоръжения. От съобщението на правителствената пресслужба става ясно, че фиксираната такса за концесията е малко над 8 хил. лв. без ДДС на година, а променливата - 1.76% от нетните приходи от всички дейности, които надвишават приетата сума за базови приходи от 252 хил. лв.

Концесията на видинския терминал беше стартирана още по времето на предходния кабинет на ГЕРБ, но също бе обжалвана в Комисията за защита на конкуренцията, която в началото на настоящата година откри и нарушения при процедурата.

Спечелилата компания "СКМ Порт Видин" се свързва със собственика на "Гранд казино Видин" и бивш служител на НСБОП Кирил Малчиковски, който според видинските медии през 2008 г. е бил осъден за незаконен износ на прекурсори. В края на същата година върху дяловете му в компанията "Глобал лоджистикс" е наложен запор от комисията за установяване на имущество, придобито от престъпна дейност. Представител на "СКМ Порт Видин" според ДАКСИ е бившият зам.-кмет на Видин Мариян Иванов, който е заемал различни ръководни позиции и в дружества на Маличковски.

Интермодалният терминал в Пловдив и пристанищния терминал Видин-юг ще бъдат отдадени на концесии за съответно 27 и 35 години с решения на Министерския съвет, които бяха гласувани в сряда. Избраните концесионери - дъщерна фирма на превозвача ПИМК за Пловдив и "СКМ Порт Видин" за пристанищния терминал в дунавския град, ще трябва да направят определени инвестиции, както и да плащат годишна концесионна такса, става ясно от съобщение на правителствената пресслужба.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

0 коментара

Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK